Get social in business

Social media op het werk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789055944477
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In 'Get Social in Business' laat Jeanet Bathoorn op haar kenmerkende enthousiaste wijze zien welke mogelijkheden en kansen social media bieden op en in het werk, of u nu werkzaam bent binnen een groot of klein bedrijf, of werkt als zelfstandig ondernemer.

U vindt in dit boek niet alleen heldere en praktische hoofdstukken over het zakelijk gebruik van LinkedIn, Facebook, Twitter en Google+, maar ook nuttige informatie over minder bekende toepassingen als Foursquare, Pinterest en QR-codes. Verder wijst het u de weg in het gebruik van handige filter- en sorteertools, het starten van een blog en het monitoren van al die social media. Hét boek om te ontdekken hoe u social media succesvol zakelijk inzet.

"Enthousiasmerende gids voor beginners in socialmedialand." - NBD/Biblion
"Get social is een mooie inspiratiebron en handleiding." - Gids voor personeelsmanagement
"Het enthousiasme waarmee Bathoorn u bijpraat, is besmettelijk. Van 'moeten kunnen' maakt ze in no-time 'willen meedoen'." - Vives

Specificaties

ISBN13:9789055944477
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:280
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:4-12-2012

Expertrecensies (1)

recensie
Get social in business
Jeroen Medema | 19 februari 2013
'Wij moeten iets met social media.' De eerste zin in de inleiding van 'Social media op het werk' van Jeanet Bathoorn. Deze situatie komt helaas maar al te vaak voor. Bedrijven horen links en rechts over de successen en het enorme potentieel dat verschillende social media met zich meebrengen. Dat willen zij ook. Dus moeten ze iets met social media. Vervolgens beschrijft Bathoorn dat er wordt besloten om een stagiair in te huren die dit klusje wel even gaat klaren. Hoewel dit natuurlijk het schoolvoorbeeld is van hoe het niet moet, kom ik als organisatieadviseur deze situatie ook tegen. Het is mede daarom dat ik zeer geïnteresseerd was in dit boek over social media op het werk.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
6 stemmen
2
1
0
3
0

Interviews en artikelen (1)

opinie
De top 3 van Jeanet Bathoorn
Nienke van Oeveren 19 april 2013 Jeanet Bathoorn is spreker en auteur op het terrein van sociale media als Facebook, LinkedIn en Twitter. Zij ontdekt de vele mogelijkheden van internet graag. Vanuit passie en deskundigheid vertelt ze hierover aan anderen. Daarnaast verzorgt ze trainingen en presentaties over social media. Wat leest zij? Dit is haar top 3.

Over Jeanet Bathoorn

Jeanet Bathoorn (1966) is trainer en internationaal spreker op het gebied van social media. Ze is bij uitstek in staat om de materie op heldere wijze uit te leggen aan mensen die wel geïnteresseerd zijn, maar geen idee hebben waar te beginnen. Haar slogan: 'Digitaliseer jezelf!'

Andere boeken door Jeanet Bathoorn

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Wat verandert er allemaal?
-Generatiedenken
-Privacy
-Cultuur
-Social marketing: van de 5 P's naar de 5 A's

2. Social media in het algemeen
-Social media are here to stay
-Hoe volwassen zijn de huidige netwerksites?
-Angst en weerstandjes
-Nederland gidsland
-Tips ter voorbereiding
-De socialmedia-ijsberg

3. LinkedIn voor bedrijven
-Profielen van medewerkers
-Applications of toepassingen
-Vinden en gevonden worden
-Zichtbaarheid in groepen
-Bedrijfsprofiel en volgers
-Vacatures plaatsen op LinkedIn
-Vindbaarheid in Google

4. Facebook voor bedrijven
-De zakelijke pagina
-Statistieken van je pagina
-Handleiding Facebook-pagina maken
-Wat doet de 'Vind ik Leuk'
-Facebook Ads & hypertargeting
-Obermutten
-Stoutste jongetje van de klas

5. Twitter voor bedrijven
-Bedrijfsaccount
-Account van medewerkers
-Monitoren

6. Foursquare voor bedrijven
-Locatiegebonden bedrijven
-DE specials
-De Mayor
-De badges
-Target group

7. YouTube voor bedrijven
-Video werkt! Video werkt! Video zal werken
-Instellingen van het account
-Eigen YouTube-kanaal maken
-Bedrijven met actieve kanalen
-Wat deel je op YouTube
-Kwaliteit van de video's
-Frequentie va nieuwe video's

8. Google+ zakelijk inzetten
-Wat is Google+?
-Vijf redenen om met Google+ te werken
-Werking Google+
-Maak een bedrijfspagina
-Wat is +1?
-Personal results

9. Hyves voor bedrijven
-Wat is Hyves?
-Huiskamerbeleving

10. Slideshare voor bedrijven
-Delen
-Maak werk van je visuele cv
-Toepassingen voor bedrijven
-Wat kan met Slideshare
-Blogtools

11. Bloggen voor bedrijven
-Wat is bloggen?
-Groepsblog of van één persoon
-Blogtips voor bedrijven
-Blogtools

12. QR-codes en hun inzet
-Wat is het?
-Wat kun je daar als bedrijf mee?
-De TESCO-case
-Instructievideo's
-Maak een QR-code
-Vormgeving

13. Pinterest met zakelijke toepassing
-Begin met Pinterest
-10 tips: wat te pinnen
-Tools
-Auteursrecht

14. Augmented Reality
-De apps Layar en Junaio
-Toepassingen

15. En nog meer..
-Spotify voor klantenbinding
-Yammer, social media binnen het bedrijf
-Tumblr
-Je eigen app

16. Monitoring
-Wat te monitoren
-Hootsuite, Tweetdeck & Socialbro
-Overige tools

Verklarende woordenlijst
Dankwoord
Literatuur
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Get social in business