Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

To the Point - Presenteren

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789401412827
Verkooppositie 2976Hoogste positie: 2976
Direct te downloaden

Samenvatting

Presentaties zijn niet weg te denken uit het dagelijkse professionele leven. Ze zijn het werktuig bij uitstek om belangrijke beslissingen voor te bereiden. En toch zijn ze vaak een bron van ergernis of zijn ze puur tijdverlies.

'To the point' leidt u terug naar waar het echt om gaat: de inhoud. Het leert u hoe u de inhoud kort en toch volledig maakt, hoe u een goede balans vindt tussen vorm en inhoud, hoe u het moeilijkste publiek kunt overtuigen. Bovendien bespaart het stappenplan u veel tijd bij de voorbereiding van uw presentatie.

Het boek leert u hoe u stap voor stap een ijzersterke presentatie opbouwt met tips en voorbeelden. Daarnaast biedt het inzichten in de werking van het menselijk brein die u zullen helpen om betere presentaties te maken.

'To the point' werd zo opgebouwd dat u zich als lezer al snel kunt focussen op die dingen die voor u relevant zijn. Op die manier is het boek zowel voor de ervaren als voor de beginnende presentator een praktisch hulpmiddel.

Specificaties

ISBN13:9789401412827
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:270
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:9-4-2014
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Edouard Gruwez

Edouard Gruwez is CEO en eigenaar van Ogilvy Internal Communications en ComeToThePoint. Hij werkte internationaal als marketeer en communicatieconsultant en ontwikkelde een nieuwe benadering voor het maken en geven van presentaties. Hij doceert ook over dit onderwerp en is een veelgevraagd trainer, nationaal en internationaal.

Andere boeken door Edouard Gruwez

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel I Het ‘to the point’ designproces
Vier fases
Fase 1: Het denken
Fase 2: De logica
Fase 3: Het verhaal
Fase 4: De media
Zijn die vier fases wel nodig?
Hoe verdeel je je tijd in het designproces?

Deel II Presenteren beter begrijpen
1. De presentatieparadox
2. Wat is het probleem?
3. Wat is een goede presentatie?
4. Het werkgeheugen

Deel III De vier fases in detail
Fase 1 Het denken
1. Ken je publiek
2. Bepaal je doel
3. Leg de setting vast
Fase 2 De logica
1. Leg de inhoud vast
2. Schrijf je Lead
3. Breng structuur
Fase 3 Het verhaal
1. Vind je handvatten
2. Kies je beelden
3. Schets je verhaallijn
Fase 4 De media
1. Maak je slides
2. Voeg documenten toe
3. Check de uitvoering

Besluit

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        To the Point - Presenteren