Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Grip op innovatie

De balans tussen creativiteit en daadkracht

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 9789490463434
Voormalig top 100Totaal 23 dagen
Verkooppositie 1242Hoogste positie: 54
Direct te downloaden

Samenvatting

MET BEST PRACTICES VAN: ASML, DSM, KLM, KPN & PHILIPS

Organisaties die willen overleven, dienen te innoveren. Maar niet elke organisatie is hier even goed in. Wat maakt dat de ene organisatie succesvol innoveert en dat bij de ander de resultaten tegenvallen? Is de uitkomst van innovatie te managen? Maar hoe doe je dat dan? En hoe pakken andere organisaties dit aan?

Innovatie is meer dan geeltjes plakken, gewoon maar iets proberen of roepen dat fouten maken mag. Het succes van innovatie hangt af van verschillende elementen die onderling sterk verbonden zijn.

Grip op innovatie geeft een overzicht van de belangrijkste elementen van innovatie. Het legt aan de hand van De Cycle of Innovation uit hoe innovatie stapsgewijs binnen een organisatie kan worden georganiseerd. Bovendien vertellen Philips, DSM, ASML, KPN en KLM hoe zij omgaan met innovatie. In de bijlages biedt het boek hulpmiddelen om jouw organisatie te ontwikkelen tot een ware innovator.

Heeft jouw organisatie grip op innovatie?

Specificaties

ISBN13:9789490463434
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:152
Uitgever:Mediawerf
Druk:1
Verschijningsdatum:12-9-2019
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Grip op innovatie - 'Inspirerende best practice verhalen'
Carla Verwijs | 15 januari 2020
Een wonderformule voor innovatie bestaat helaas niet, concludeert Jasper Baggerman in Grip op innovatie. Wel kan een structuur helpen om de kans op succes te vergroten.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Jasper Baggerman: ‘Met een goede structuur kan elke organisatie innoveren’
Peter Spijker 19 september 2019 Met de komst van nieuwe technologieën en nieuwe businessmodellen moeten bedrijven innoveren om te kunnen overleven. Ze steken daarom veel tijd en geld in innovatie en leggen meestal de nadruk op de creatieve kant. In Grip op innovatie geeft auteur Jasper Baggerman aan dat innovatie ook een zakelijke kant heeft. Zijn ervaring is dat bij veel organisaties de balans tussen creativiteit en daadkracht ontbreekt. Vernieuwing wordt dan een doel op zich en de resultaten uit innovatie vallen tegen. Hij ontwikkelde de Cycle of Innovation om organisaties gestructureerd en resultaatgericht te laten innoveren.

Over Jasper Baggerman

Jasper Baggerman is auteur van de bestseller 'Ik heb een goed idee. Wat nu?' Vanuit het innovatiebureau DOK 5 helpt hij organisaties zoals Wolters Kluwer, PostNL, T-Mobile en de Mediafederatie om doelgericht te innoveren en effectief innovatieprojecten te realiseren. Hij is oud-bestuurslid van de Nederlandse Orde van Uitvinders, bedenker van het internationaal succesvolle Vakantielandenspel, spreker bij Speakers Academy en start-up mentor bij YES!Delft.

Andere boeken door Jasper Baggerman

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: De Cycle of Innovation
Stap#1 Open up
Stap#2 Why
Stap#3 What
Stap#4 How
Stap#5 Plan
Stap#6 Check
Stap#7 Engage
Stap#8 Organize
Stap#9 Execute
Stap#10 Monitor

Deel 2: De best practice
DSM
Philips
KPN
ASML
KLM

Tot slot
Dankwoord

Deel 3: Bijlagen
1 De stratenmaker case
2 Checklist
3 De Cycle of Innovation canvas
4 Overzicht innovatiemodellen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Grip op innovatie