Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Appie Tomorrow

Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 9789492723253
Verkooppositie 6332
Direct te downloaden

Samenvatting

Met het boek 'Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025' gaat Albert Heijn in gesprek met het publiek en stakeholders over relevante maatschappelijke thema's voor Nederland en voor de food retail industrie.

De foodretail staat op de drempel van een nieuw tijdperk. Het speelveld is enorm snel aan het veranderen, met nieuwe spelers, nieuwe technologieën en nieuwe concepten. Met het boek Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een toekomstverkenning van hoe op weg naar 2025 deze wereld gaat veranderen. In het boek worden zes thema's belicht waar, naast de Albert Heijn directie, vooral buitenstaanders zoals trendwatchers, leveranciers, ondernemers, start-ups en professoren hun visie op geven en vrijuit nadenken over trends en ontwikkelingen. De thema's zijn: Duurzame samenleving, In verbinding met de klant, Technologie en data, Werk van de toekomst, Voeding van de toekomst en Winkelen in de toekomst.

Wouter Kolk, ceo Albert Heijn en lid Raad van Bestuur Ahold Delhaize: - 'Dit boek is geen blauwdruk, maar een inspiratiedocument met een beperkte houdbaarheid, laten we zeggen tot 31 december 2025.' Wat het boek zo bijzonder maakt is dat Albert Heijn het boek in co-creatie met klanten, relaties en stakeholders heeft gemaakt. 'Natuurlijk hebben we als foodretailer duidelijke opvattingen over hoe we ons willen ontwikkelen en onze klant blijven verrassen. Maar we hebben zeker niet de waarheid in pacht, dus zoeken we steeds nadrukkelijker de verbinding.'

'We noemen onszelf graag een voortrekker in de foodretail. Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om het DNA vast te houden dat in 1887 is ontstaan met een kruidenierszaak op de Oostzaan', zegt Kolk. 'Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat wij ook in 2025 nog een voortrekker zijn. Er zijn zo veel onzekere factoren waar je op moet anticiperen. Dat ongemakkelijke besef heeft ons als directie er mede toe gebracht om het 130-jarig bestaan van 2017 aan te grijpen om de buitenwereld naar binnen te halen. We hebben al onze collega’s op het kantoor in Zaandam, onze ondernemers en medewerkers in onze winkels en distributiecentra uitgedaagd om na te denken over waar het de komende zeven jaar naar toe zal gaan. Met het boek Appie Tomorrow willen we vanaf heden de dialoog met het publiek, de overheid, maatschappelijk middenveld en het bedrijfsleven op gang brengen over onze missie "Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen."’

Retaildeskundige Rupert Parker Brady is auteur van 'Appie Tomorrow': 'Boeken van futuristen en experts zijn er genoeg. Een boek van een nationaal icoon dat z’n nek uitsteekt om de toekomst in grote lijnen te schetsen, is een zeldzaamheid. Het is uniek dat een groot Nederlands concern met een bewezen reputatie de toekomst verkent samen met de buitenwereld. Niet vanuit zwakte, maar vanuit kracht. Wat het zo boeiend maakt is dat Albert Heijn bij elk thema nadrukkelijk de lezer betrekt door een aantal vragen ter tafel te brengen met de expliciete verwachting dat het boek ook het vertrekpunt is voor een open dialoog; digitaal en ook in de supermarkten van Albert Heijn.'

Van elk verkocht exemplaar gaat 75% van de opbrengst naar de Albert Heijn Foundation. In 2007 heeft Albert Heijn in samenwerking met zijn versleveranciers de AH Foundation opgericht. Deze investeert in lokale projecten op het gebied van wonen, scholing, gezondheid en economische ontwikkeling in Afrika en Zuid-Amerika. Zo draagt Albert Heijn bij aan de verbetering van de leefomstandigheden van de medewerkers van zijn leveranciers. Investeren in de toekomst van deze gemeenschappen is voor de supermarktketen een logisch onderdeel van de langdurige relaties met zijn leveranciers.

Specificaties

ISBN13:9789492723253
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:15-5-2018
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Appie tomorrow - 'Must read'
Eric van Arendonk RM | 20 juli 2018
Het 130 jarig bestaan van Albert Heijn in 2017 is de aanleiding geweest om stil te staan bij de toekomst. Met Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een inspiratiebron voor 2025, zo stelt de huidige CEO Wouter Kolk. Vertegenwoordigingen van alle stakeholders hebben bijgedragen aan deze inspiratiesessie.Lees verder
Appie tomorrow - 'Warm aanbevolen'
Fred Rutgers | 26 juni 2018
Appie Tomorrow, alle ingrediënten voor een beter leven in 2025, geschreven door collega retailspecialist Rupert Parker Brady is stevige kost die zeker naar meer smaakt! Het boek is niet alleen erg mooi gemaakt, maar ook mooi geschreven. Met respect voor het verleden van Appie, dat hier en daar toch nog wel even genoemd wordt kijkt de auteur met name naar de toekomst.Lees verder
Appie Tomorrow - 'Zeker kopen!'
Annemiek Sierhuis | 29 mei 2018
Auteur Rupert Parker Brady heeft met en voor Albert Heijn een zeer uitgebreid boek geschreven over de toekomst van AH met als ondertitel 'Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025, voor iedereen'. Er zijn erg veel mensen betrokken bij dit visiedocument en die komen aan het woord over hun deskundigheid.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
5
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025
Rupert Parker Brady 24 mei 2018 Er is niets zo leuk als om onderweg naar morgen hardop te fantaseren over hoe de wereld van 2025 eruit zal zien. We leven in een tijdsgewricht waarin de technologische veranderingen elkaar razendsnel opvolgen.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Rupert Parker Brady

Rupert Parker Brady is gespecialiseerd in retail en marketing. Hij is founding editor van de tijdschriften RetailTribune en MarketingTribune; geestelijk vader van de Retailer van het jaar en de Elsevier Retail Summit. Naast zijn werkzaamheden als uitgever en auteur van Retaildenkers, is Rupert actief als hoofdredacteur van RetailVisie, een platform over steden.

Andere boeken door Rupert Parker Brady

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Appie Tomorrow