Ontwikkelingen bij shared service centers (Management Topics)

Luisterboek Nederlands 2010 1e druk 9789089590527
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In het internationale bedrijfsleven wordt op steeds grotere schaal gewerkt met shared service centers (ssc's). Daarnaast zijn de publieke- en de non-profit sector bezig met een inhaalslag. Maar sinds in de jaren '90 ssc's breder opgang deden, zijn nog niet alle onduidelijkheden verdwenen. Veel bedrijven worstelen er bijvoorbeeld nog mee hoe ze qua aansturing op een efficiënte wijze de voordelen van ssc's kunnen materialiseren. Andere bedrijven zijn de worsteling met productcatalogi, interne verrekenprijzen en service level agreements voorbij en slagen er in de ssc's te integreren in hun concurrentievermogen en in hun innovatieprocessen.
Werken met ssc's betekent voor ondernemingen ook het leren werken met een multidimensionale organisatie. Maar daardoor kunnen en
moeten ssc's wel anders worden aangestuurd en geïntegreerd dan gebruikelijk is bij ssc's in een unitorganisatie.
In deze Management Topic wordt een overzicht gegeven van de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van het optimale gebruik van het concept van ssc's.

Specificaties

ISBN13:9789089590527
Taal:Nederlands
Bindwijze:luisterboek
Druk:1
Verschijningsdatum:20-11-2010
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Hans Strikwerda

Prof. Dr. J. Strikwerda (1952) is senior management consultant (partner) bij Nolan, Norton & Co., hoogleraar Organisatieleer en Organisatieverandering aan de Universiteit van Amsterdam en director van het Nolan Norton Institute. Strikwerda is deskundige op het gebied strategische ontwikkelingen, nieuwe organisatievormen, het ontwerpen van organisaties en ondernemingsbestuur, met name de internal governance. In het bijzonder houdt hij zich bezig met de dynamiek in strategie, organisatievormen en het besturen van ondernemingen en instellingen als gevolg van technologische en institutionele ontwikkelingen in de samenleving.

Andere boeken door Hans Strikwerda

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Waar vind je zoal shared service centers (ssc's)?
3. Aandachtspunten bij ssc's
4. Op weg naar besturen 2.0

Interview met Hans Strikwerda over

5. Ja-nee vragen
6. Van unitorganisatie naar multidimensionale organisatie
7. Ontwikkelingen op het gebied van ssc's
8. Inzoomen op ssc's
9. Ervaringen bij Randstad E-bridge en ING
10. Ssc's als voorbode van outsourcing?
11. Ervaringen bij Rabobank en Albert Heijn

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ontwikkelingen bij shared service centers (Management Topics)