

Prof. Dr. J. Strikwerda (1952) is senior management consultant (partner) bij Nolan, Norton & Co.
Meer over Hans StrikwerdaOntwikkelingen bij shared service centers (Management Topics)
Luisterboek Nederlands 2010 1e druk 9789089590527Samenvatting
In het internationale bedrijfsleven wordt op steeds grotere schaal gewerkt met shared service centers (ssc's). Daarnaast zijn de publieke- en de non-profit sector bezig met een inhaalslag. Maar sinds in de jaren '90 ssc's breder opgang deden, zijn nog niet alle onduidelijkheden verdwenen. Veel bedrijven worstelen er bijvoorbeeld nog mee hoe ze qua aansturing op een efficiënte wijze de voordelen van ssc's kunnen materialiseren. Andere bedrijven zijn de worsteling met productcatalogi, interne verrekenprijzen en service level agreements voorbij en slagen er in de ssc's te integreren in hun concurrentievermogen en in hun innovatieprocessen.
Werken met ssc's betekent voor ondernemingen ook het leren werken met een multidimensionale organisatie. Maar daardoor kunnen en
moeten ssc's wel anders worden aangestuurd en geïntegreerd dan gebruikelijk is bij ssc's in een unitorganisatie.
In deze Management Topic wordt een overzicht gegeven van de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van het optimale gebruik van het concept van ssc's.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Waar vind je zoal shared service centers (ssc's)?
3. Aandachtspunten bij ssc's
4. Op weg naar besturen 2.0
Interview met Hans Strikwerda over
5. Ja-nee vragen
6. Van unitorganisatie naar multidimensionale organisatie
7. Ontwikkelingen op het gebied van ssc's
8. Inzoomen op ssc's
9. Ervaringen bij Randstad E-bridge en ING
10. Ssc's als voorbode van outsourcing?
11. Ervaringen bij Rabobank en Albert Heijn
Anderen die dit luisterboek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan