Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Groei harder dan ooit - Van vallen naar opstaan

Veel ondernemers en managers willen graag hun organisatie laten groeien, maar ervaren allerlei belemmeringen om dit daadwerkelijk te realiseren. In zijn nieuwste boek Groei harder dan ooit legt Sandor Willems uit hoe bedrijven, teams en individuen structureel commercieel kunnen groeien.

Sandor Willems | 10 mei 2021 | 2-3 minuten leestijd

Eerst wat schrikbarende en alarmerende cijfers; van alle startende bedrijven is 80% binnen twee jaar verdwenen en bestaat zelfs 96% binnen tien jaar niet meer. Waarbij 95% van alle bedrijven nooit een omzet zal behalen van 5 miljoen € of meer. Deze cijfers hebben trouwens niets met Covid-19 te maken, dit is van voor de Corona-pandemie.

Om groei te realiseren beperken veel bedrijven zich vaak tot harder werken, meer verkopers aannemen of simpelweg hopen op betere tijden...Het gros van deze bedrijven is eenvoudigweg al jarenlang bezig met puur overleven. Men is hier niet bezig met het realiseren van structurele commerciële groei, terwijl dit wel degelijk mogelijk is. Als zij niets doen zal hun bedrijf minder hard groeien dan de rest van de markt. Verder komt de continuïteit van hun onderneming in gevaar. Tevens zal tijdens een crisis zoals de huidige alles nog meer onder druk komen te staan en neemt de kans op interne onvrede alleen maar toe.

Volgens de ondernemers en managers die ik spreek zijn er tal van belemmeringen die commerciële groei in de weg zitten. De belemmeringen die ik daar bij het meeste hoor, zijn de volgende vier;

- Onze verkoopafdeling is wel actief maar niet effectief
- Marketing en sales werken onvoldoende samen. (Als er überhaupt al van marketing sprake is)
- De structuur van de commerciële organisatie is niet optimaal
- Onze bedrijfscultuur of ons Sales DNA kan wel wat meer pit (lees, actie) gebruiken.

Deze belemmeringen worden allemaal structureel aangepakt en aan de hand van het groeimodel in mijn boek kan jouw onderneming en team concreet aan de slag. Dit groeimodel bestaat in hoofdlijnen uit strategie, segmentatie, targeting, positionering, systemen, vaardigheden, producten en diensten en marktbewerking. Stapsgewijs helpt dit groeimodel jou en je team verder op weg.

Het is mijn doel jou als ondernemer, manager en commerçant met dit boek aan het werk te zetten, te entertainen en te inspireren. De schoorsteen van jouw commerciële fabriek kan namelijk nog harder roken waarbij dit boek je helpt met:

- de sales effectiviteit van jouw verkooporganisatie te verbeteren;
- jouw marketingaanpak af te stemmen op de wensen van de klant;
- stap voor stap meer structuur in je organisatie aan te brengen;
- processen verder te integreren;
- de juiste cultuur en het juiste sales DNA toe te voegen;
- en je te onderscheiden in bestaande en nieuwe markten.

Dit alles vanuit een concreet en duidelijk plan. Aan de hand van diverse modellen en zeer bruikbare tips ga jij direct aan de slag om jezelf, jouw team en jouw bedrijf voor de toekomst klaar te stomen. Waarbij ik jou uitdaag om alles uit jouw organisatie en je team te halen zodat jij harder gaat groeien dan ooit!

Over Sandor Willems

Sandor Willems is commercieel adviseur en trainer bij het door hem opgerichte Blue Pepper. Verder is hij docent sales en marketing aan Rome Business School. Groei harder dan ooit is zijn tweede boek.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden