Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Impact - De kracht van onzichtbare invloed

Jaahaa, ik weet wel dat mensen voor het overgrote deel van de tijd onbewust zijn. Was het niet iets van 95-98%? Zie je wel? Ik ben volledig op de hoogte van de laatste inzichten. Dan kan ik nu gewoon wegklikken, want dit wist ik al.

Harrie van den Berg | 12 juni 2018 | 4-5 minuten leestijd

Stop  - Voordat je wegklikt, bedenk goed wat je doet. De volgende test bepaalt of je ons boek goed kunt gebruiken.  

Test

Bedenk welke uitspraak op jou van toepassing is. Eerlijk antwoorden alsjeblieft:

- Wat schokkend eigenlijk dat mensen zo’n groot deel van de tijd onbewust zijn. Bij mij ligt dat percentage gelukkig net iets anders: ik ben een stuk bewuster dan die 2%…- Mensen zijn onbewust. Juist daarom gebruik ik sterke argumenten en zorgvuldige onderbouwingen.
- Gkielkug dnek ik bsuwet. Doraam spneanp mjjn hsrenes heir geen sarns van.  

En… heb je iets aangevinkt? Gefeliciteerd. Het goede nieuws is dat je een mens bent. En het allerbeste nieuws is dat je het in je hebt om nog beter te communiceren dan je nu al doet. Laten we je keuzes eens onderzoeken. 

Wat doe je met je inzichten?

Je hebt vast al eens gelezen over het onbewuste via Kahneman of Dijksterhuis. En je hebt vast ook al eens iets gelezen over het verkrijgen van invloed, bijvoorbeeld via Cialdini. De cruciale vraag is natuurlijk… wat doe je met deze inzichten in je dagelijks leven?  

Blijkbaar niks. Want anders had je geen enkele optie hierboven gekozen. Had je optie 1 en 3 geselecteerd? Je bent niet de enige. Blijkbaar vinden we onszelf net een tikje bewuster dan die 98%. Had je toevallig ook nog optie 2 gekozen? Dan ga je er dus ten onrechte van uit dat je gesprekspartner een bewust wezen is dat gevoelig is voor logica en argumenten. 

Jouw invloed op het onbewuste: maar nu écht

Wij hebben de bestaande wetenschappelijke inzichten gebruikt als grondstof voor tools waar je direct iets mee kunt. In ons boek Impact ontdek je praktische technieken waarmee je de impact op je gesprekspartner direct vergroot. Maak kennis met de eerste communicatietechnieken die 100% uitgaan van de onbewuste mens. 

We hebben ons gedachtegoed in de afgelopen vijf jaar bij 1500 mensen toegepast en steeds verder verfijnd. Het resultaat is een impact die ook ons elke dag weer verbaast. Mensen die besluiten om de technieken eigen te maken:

- worden gezien als sympathiek en waardevol;
- zijn in staat om het denkbereik van ieder ander sterk te vergroten;
- weten die ander écht te bereiken en te coachen naar een gezamenlijk doel.

Gratis tip

Heb je tot hier doorgelezen? Mooi. Alvast een gratis tip voor meer impact: het voorstel. 

Techniek: het voorstel

Wil je met je voorstel maximaal effect op het onbewuste van anderen?

- De ander ervaart vrije keuze: ik kan het voorstel wel/niet accepteren. Laat dus een stilte vallen na het voorstel.
- Het onderwerp van het voorstel past bij je rol.
- Je doet het voorstel ontspannen. Je spreekt de woorden bijna achteloos uit.
- Je geeft geen argumenten. 

Zeg niet: ‘Zullen we doorwerken tot 18:00 uur, want dan kunnen we meer doen en morgen heb ik weinig tijd…’

Stel voor: ‘Is het een idee om door te werken tot 18:00 uur?’ 

Het effect? Verbluffend. Iedereen volgt je voorstel op. Hieronder nog een voorbeeld… 

Voorstel zonder impact: 

‘Het is belangrijk dat je eerst kijkt naar de vragen van klanten die op ons afkomen, zodat je een goede prioriteit kunt aanbrengen. Uiteindelijk zijn het die klantvragen waarvan ons salaris betaald wordt!’ 

Voorstel mét impact: 

‘Is het een idee om eerst vooruit te kijken naar wat voor klussen er de komende maand op ons afkomen?’

Harrie van den Berg begon als trainer bij W.J. Reddin & Associates Nederland. Als HR-directeur werkte hij onder andere bij Ordina en Optiver. Als adjunctdirecteur bij Ormit ontwikkelde hij een MBA-opleidingsprogramma.

“Hoe is het mogelijk dat de ene mens succesvoller is dan de andere: ook al beschikt hij over dezelfde capaciteiten?” Deze vraag was aanleiding voor Harrie’s decennialange onderzoek naar onbewuste gedragspatronen. Als expert in slimme beïnvloeding van het onbewuste, ontwikkelde hij samen met Genieke het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken.

Genieke Hertoghs werkte na haar studie Nederlandse Taal en Letterkunde aan de Universiteit van Utrecht 15 jaar lang als trainer, manager en directeur voor verschillende communicatiebureaus. Daarnaast droeg ze als bestuurslid haar steentje bij aan Logeion (beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals). In 2008 slaagde ze cum laude voor haar MBA-opleiding. Sinds 2012 is Genieke zelfstandig ondernemer en is zij specialist in effectief communicatiegedrag. Samen met Harrie ontwikkelde zij het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken.

“Als je mensen skills leert op het niveau van gedrag, is het effect kortdurend. Als je je eigen onbewuste erbij betrekt én ervan uitgaat dat anderen ook onbewust zijn, ben je ineens in staat om langdurig impact te creëren.

Over Harrie van den Berg
Harrie van den Berg begon als trainer bij W.J. Reddin & Associates Nederland. Als HR-directeur werkte hij onder andere bij Ordina en Optiver. Als adjunctdirecteur bij Ormit ontwikkelde hij een MBA-opleidingsprogramma. “Hoe is het mogelijk dat de ene mens succesvoller is dan de andere: ook al beschikt hij over dezelfde capaciteiten?” Deze vraag was aanleiding voor Harrie’s decennialange onderzoek naar onbewuste gedragspatronen. Als expert in slimme beïnvloeding van het onbewuste, ontwikkelde hij samen met Genieke het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken.
Over Genieke Hertoghs

Genieke Hertoghs heeft een achtergrond in taalwetenschappen, communicatie en bedrijfskunde. Zij houdt zich al ruim tien jaar lang elke dag bezig met impact op het onbewuste brein en effectief communicatiegedrag, met name op de werkvloer. Samen met Harrie van den Berg heeft zij het gedachtegoed Subconscious Impact ontwikkeld.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden