Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Leiderschap Impact - De kracht van onzichtbare invloed
Impact - De kracht van onzichtbare invloed
Impact - De kracht van onzichtbare invloed
Harrie van den Berg Harrie van den Berg begon als trainer bij W.J. Reddin & Associates Nederland. Als HR-directeur werkte hij onder andere bij Ordina en Optiver. Meer over de auteurs
Impact - De kracht van onzichtbare invloed Justin van Lopik 12 june 2018 Jaahaa, ik weet wel dat mensen voor het overgrote deel van de tijd onbewust zijn. Was het niet iets van 95-98%? Zie je wel? Ik ben volledig op de hoogte van de laatste inzichten. Dan kan ik nu gewoon wegklikken, want dit wist ik al. Lees het volledige artikel
Harrie van den Berg, Genieke Hertoghs

Impact - De kracht van onzichtbare invloed

Paperback Nederlands 2018 9789082579918
13 beoordelingen
Verkooppositie 2127
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
34,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Hoe kan een boek ervoor zorgen dat je meer impact hebt op andere mensen? Een boek?! Stel je eens voor dat het waar is. Dat je, net als alle andere mensen die dit boek lazen, je impact sterk vergroot. Wat zou dat betekenen voor de mensen om je heen? Hoeveel beter zou je hen kunnen bereiken? Hoeveel sterker zou je staan in je werk?

Hoe belooft dit boek dan impact?

Het vertrekpunt van de auteurs is het feit dat mensen onbewuste en dus irrationele wezens zijn en slechts zeer beperkt gevoelig voor ratio en logica. Ze ontwikkelden en testten een stevige visie én enkele concrete technieken die de mens in dat onbewuste bereiken. Daar waar verandering écht tot stand komt en dat is een echte game changer! En... welk besluit neem je? - Je klikt nu weg omdat je denkt: 'weer zo'n verhaal over effectiviteit?' - Je parkeert die gedachte. En besluit om te leren hoe je tot anderen door kunt dringen en zo je impact sterk vergroot.

Specificaties

ISBN13:9789082579918
Trefwoorden:invloed, impact
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:247
Uitgever:Commotion Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:14-5-2018
Hoofdrubriek:Leiderschap, Persoonlijke effectiviteit

Expertrecensies (2)

Impact - 'Praktische technieken om met het onbewuste aan de slag te gaan'
Carla Verwijs | 7 september 2018
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: u heeft veel minder impact op anderen dan u denkt. En met uw manier van communiceren, die erg op pushen lijkt, verliest u ook nog eens de sympathie van de mensen om u heen. Het wordt tijd om uw ego onder controle te krijgen en het pushen te vervangen door pullen.Lees verder
Impact - 'Een ingesleten gedragspatroon op het hakblok'
Nico Jong | 13 juni 2018
In de dagelijkse communicatiepraktijk gaat veel mis. Dat komt doordat we vanuit een beperkt paradigma opgevoed en opgeleid zijn. Daardoor denken we rationele wezens te zijn die bewuste keuzes maken op basis van feiten en argumenten. We overtuigen graag en kunnen goed zenden.Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
13 stemmen
8
4
0
0
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Impact - De kracht van onzichtbare invloed
Harrie van den Berg 12 juni 2018 Jaahaa, ik weet wel dat mensen voor het overgrote deel van de tijd onbewust zijn. Was het niet iets van 95-98%? Zie je wel? Ik ben volledig op de hoogte van de laatste inzichten. Dan kan ik nu gewoon wegklikken, want dit wist ik al.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Harrie van den Berg

Harrie van den Berg begon als trainer bij W.J. Reddin & Associates Nederland. Als HR-directeur werkte hij onder andere bij Ordina en Optiver. Als adjunctdirecteur bij Ormit ontwikkelde hij een MBA-opleidingsprogramma. “Hoe is het mogelijk dat de ene mens succesvoller is dan de andere: ook al beschikt hij over dezelfde capaciteiten?” Deze vraag was aanleiding voor Harrie’s decennialange onderzoek naar onbewuste gedragspatronen. Als expert in slimme beïnvloeding van het onbewuste, ontwikkelde hij samen met Genieke het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken.

Andere boeken door Harrie van den Berg

Bekijk alle boeken

Over Genieke Hertoghs

Genieke Hertoghs werkte na haar studie Nederlandse Taal en Letterkunde aan de Universiteit van Utrecht 15 jaar lang als trainer, manager en directeur voor verschillende communicatiebureaus. Daarnaast droeg ze als bestuurslid haar steentje bij aan Logeion (beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals). In 2008 slaagde ze cum laude voor haar MBA-opleiding. Sinds 2012 is Genieke zelfstandig ondernemer en is zij specialist in effectief communicatiegedrag. Samen met Harrie ontwikkelde zij het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken. “Als je mensen skills leert op het niveau van gedrag, is het effect kortdurend. Als je je eigen onbewuste erbij betrekt én ervan uitgaat dat anderen ook onbewust zijn, ben je ineens in staat om langdurig impact te creëren.

Andere boeken door Genieke Hertoghs

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INLEIDING

1. IMPACT
Traditionele benaderingen: wat klopt er niet?
Hoe bewust denken mensen eigenlijk?
Onze bewuste gedachten: hoe bewust zijn die nou echt?
98% onbewust
Hoe werkt het onbewuste dan?
Irrationele keuzes: voorbeelden
Wat als we wél bewust en rationeel waren?
Zie je mensen als rationeel? Kleine kans op impact!
Subconscious Impact: technieken voor impact
In een notendop...

2. BEWUST VERSUS ONBEWUST: WAT BETEKENT DAT?
Mentaal overschatten wij onszelf
Onbewust irrationeel
In hoeverre ben jij onbewust?
Bewust en rationeel
Welke dingen doe je waarschijnlijk bewust?
In een notendop...

3. WAAROM HEBBEN ARGUMENTEN WEINIG IMPACT?
Het ego
Welke dingen zijn in het ego geprogrammeerd?
De invloed van priming op ons gedrag
Degene die je primet? Dat ben je zelf!
Het effect van ons zelfbeeld op ons gedrag
Zelfbeeld en ego
Ego-expressie
Bescherming van het ego: defensiemechanisme
Defensiemechanisme en ons onbewuste
In een notendop...

4. PUSHEN: COMMUNICEREN MET DE MINSTE IMPACT
Wat is pushgedrag?
Het desastreuze effect van pushgedrag...
Waarom pushen we dan toch?
Pushbril
In een notendop...

5. IMPACT DOOR INZICHT
De twee uitdagingen voor onbewuste communicatie
Nudging: 50% impact door 50% inzicht
Nudging maakt geen onderscheid
Nudging werkt tijdelijk
Groeiend inzicht
100% impact door 100% inzicht
Wat weten we nu?
Pushen is ineffectief
Onbaatzuchtig respect...
... is niet doelloos
Gedragsverandering zonder of met impact: een heel verschil
Het ego van de ander een nieuw perspectief bieden
Drie voorwaarden voor gedragsverandering met impact
Enthousiasme is geen voorwaarde voor succes
In een notendop...

6. HOEVEEL IMPACT KAN IK HEBBEN?
Impact op gedrag
Niveaus waarop je impact kunt hebben
Niveau van capaciteit
Niveau van overtuigingen
Niveau van identiteit
In een notendop...

7. DÉ SHOWSTOPPER VOOR IMPACT
Pullen: de meest effectieve techniek voor impact
Slim langs de showstopper
In een notendop...

8. TOEGANGSPOORTEN ÉN TECHNIEKEN VOOR IMPACT
Toegangspoort 1: onze gevoeligheid voor rollen
Techniek: het voorstel
Toegangspoort 2: onze gevoeligheid voor feiten
Techniek: feedfacts
Toegangspoort 3: onze gevoeligheid voor het oplossen van problemen
Techniek: regievragen
Aandachtspunt bij de regievraag: de kracht van scope
Scopevergissingen
Denkbereik vergroten: regievragen voor gevorderden
Toegangspoort 4: onze nieuwsgierigheid
Techniek: trigger
Toegangspoort 5: het spotlight-effect
Techniek: giving feelings
In een notendop...

9. JOUW IMPACT VERGROTEN
De rol van impact in relaties
Alles draait om perceptie
De magische grens
Hoe passeer je de magische grens?
Hoe win ik aan vertrouwen, regie en invloed?
In een notendop...

10. IMPACT OP ANDEREN DOOR ONTWIKKELING VAN JEZELF
Persoonlijke ontwikkeling in stappen
Stap 1. inhibitie: beheers je
Stap 2. haal je diploma's
Stap 3. ken je talent
Stap 4. overmeester je overtuigingen
Stap 5. respecteer je identiteit
Pullen en eigen overtuigingen
Overtuigingen en ego-expressie
Help, ik ben ego-expressief
Pullbereik: beginner
Pullbereik: gevorderd
Hoe vergroot ik mijn pullbereik?
In een notendop...

11. PRAKTISCHE SITUATIES: ZONDER EN MET IMPACT
De vergadering
push-vergadering
pull-vergadering
De zeepkist
push-zeepkist
pull-zeepkist
Het sollicitatiegesprek
push-sollicitatiegesprek
pull-sollicitatiegesprek
In een notendop...

12. DE ORGANISATIE MET IMPACT
Ook een organisatie is irrationeel
Stapsgewijs ontwikkelen naar een impactvolle organisatie
Stap 1: bepaal het perceptieniveau
Stap 2: betrek alle medewerkers
Stap 3: betrek alle strategische factoren
In een notendop...
Verder lezen?

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
    Ton Kallenberg
    Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
    € 49,95
  • Analyseren in kwalitatief onderzoek
    Hennie Boeije
    Analyseren in kwalitatief onderzoek
    € 36,95
  • Concurreren op kennis
    Erik Elgersma
    Concurreren op kennis
    € 29,99
  • Witte onschuld
    Gloria Wekker
    Witte onschuld
    € 23,99
  • Praktijkonderzoek in de school
    Cyrilla van der Donk
    Praktijkonderzoek in de school
    € 34,95
  • VNVF Bordenboek inclusief bordenwijzer 2017
    VNVF
    VNVF Bordenboek inclusief bordenwijzer 2017
    € 47,25

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Impact - De kracht van onzichtbare invloed

        Impact - De kracht van onzichtbare invloed
        Harrie van den Berg , Genieke Hertoghs
        /