OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2203067

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Dossier

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    99 resultaten
    recensie
    Non-profit
    3 augustus 2022
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    In het boek ‘Heel de zorg - Routes naar duurzamer, gezonder en beter’ van Joost Bijlsma en Cathy van Beek komen zoveel zorgverduurzamende praktische en pragmatische idealisten aan het woord, dat het vanzelf inspirerend wordt.
    recensie
    Algemeen management
    22 oktober 2021
    Pierre de Winter
    7-10 minuten leestijd
    In zijn boek Het zorgstelsel ontrafeld kijkt Martien Bouwmans door een economische bril naar het Nederlandse zorgstelsel. Een verhelderend perspectief. 'Over welke marktwerking hebben we het eigenlijk?'
    recensie
    Organisatiekunde
    10 juli 2012
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    In het boek Social Venture Entrepreneurship probeert Henk Kievit grip te krijgen op de groeiende wereld van de sociale, culturele en milieu-investeerders in Nederland. Een lovenswaardige poging, maar mag het ietsje kritischer?
    recensie
    Algemeen management
    28 juni 2012
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Met Het groene kantoor schreef Marieke Schoenmaeckers een praktisch boek. De grote vragen die momenteel in het duurzaamheiddebat worden gesteld, omzeilt ze vakkundig. Maar voor wie nu eindelijk eens werk wil maken van de verduurzaming van z’n bedrijfsvoering, is het een aanrader.
    recensie
    Algemeen management
    12 april 2012
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Met zijn nieuwe boek Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen, probeert Muel Kaptien het vak bedrijfsethiek toegankelijk te maken voor de leek. Een missie waarin hij met glans in is geslaagd.
    recensie
    Personeelsmanagement
    27 maart 2012
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek Generaties! Werk in uitvoering laat Aart Bontekoning ons op aangename wijze kennismaken met alle momenteel in Nederland levende generaties. Zijn boodschap is daarbij dezelfde als in zijn eerdere werk: organisaties die een positieve dialoog tussen generaties weten te genereren, plukken daar altijd de vruchten van.
    recensie
    Algemeen management
    16 december 2011
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Een sprookjesboek voor organisatieverbetering, zo noemen consultants Tjip de Jong en Simon van der Veer hun nieuwste publicatie. Voor beide is het niet hun eerste boek. De Jong is hard bezig zich een naam te verwerven op het kruispunt van innovatie en sociaal kapitaal en Van der Veer publiceerde eerder samen met zijn toenmalige collega Marco Schreurs het boek Animal Firm, over wat organisaties kunnen leren van de dierenwereld. De Jong is verbonden aan Kessels & Smit dat zich The Learning Company noemt, en Van der Veer richtte samen met drie anderen nog maar pas het bureau TWST op dat zich specialiseert in taaie organisatievraagstukken.
    recensie
    Marketing
    9 november 2011
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    In Het complete handboek actiemarketing leert marketingadviseur Ed van Eunen ons de fijne kneepjes van het vak. Kortingskaarten, flippo’s en coupons, allemaal passeren ze de revue in dit heldere boek voor iedereen die zijn omzet een incidentele por in de goede richting wil geven.
    recensie
    Advisering
    25 juli 2011
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Sommige boeken zijn het resultaat van een langdurig rijpingsproces. Dat is prettig, want het betekent dat datgene wat er in wordt behandeld, goed doordacht is en vaak ook gestoeld op enige praktijkervaring. Het boek Effectief adviseren van Simone Schenk is er zo een.
    recensie
    Algemeen management
    20 juli 2011
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Adviseur, coach en presentator Cees Harmsen houdt zich al jaren bezig met personal branding. In 2008 publiceerde hij het boek This is your wake-up call, maar al in 2001 verscheen zijn eerste boek, ‘Een zee van tijd’, waarin hij de lezer probeerde te verleiden tot een proactieve levenshouding. En eigenlijk is dat wat hij met zijn nieuwste boek Opmerkelijke ik ook weer doet. Als het aan Harmsen ligt, is het soort mensen dat zich elke dag naar z’n werk sleept, de tekst ‘het zal mijn tijd wel duren’ voor in de mond heeft liggen, en moord en brand schreeuwt als de werkgever op hem of haar uitgekeken begint te raken, liever gisteren dan vandaag uitgestorven in ons land.
    recensie
    Verandermanagement
    1 juli 2011
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    In het boek Het veranderkompas presenteert Pentascope-consultant Reinier Mak een model waarin het individu en diens eigen rol in de verandertrajecten waarmee hij of zij te maken heeft, centraal staat. Een instrument dat mensen moet helpen om zichzelf te kunnen zien en de consultant moet helpen om tot hen door te dringen.
    recensie
    Organisatiekunde
    11 april 2011
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Wie tegenwoordig nog een boek durft te schrijven over cultuurverandering, moet heel zeker zijn van zijn of haar zaak. In het geval van Jacky van de Goor is dat terecht. Haar boek Hartelijk georganiseerd mag een waardevolle nieuwe bijdrage aan de bestaande literatuur over dit onderwerp worden genoemd.
    recensie
    Algemeen management
    25 maart 2011
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    In het boek Be useful breken Salem Samhoud en Jeroen Geelhoed een lans voor ondernemerschap. Het resultaat is een hybride boek: ondernemersvaardigheden, onderzoek, landenkarakteristieken en interviews bij elkaar.
    recensie
    Marketing
    6 december 2010
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Met (e)Marketing schreef Cor Molenaar een compleet en visueel aantrekkelijk leerboek voor de huidige generatie marketingstudenten, maar ook voor marketingmanagers die zich online nog altijd geen raad weten.
    recensie
    Strategisch management
    30 november 2010
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Met het boek ‘Businessmodellen’ hebben Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers gepoogd de term businessmodel van een wetenschappelijke basis te voorzien. Dat resulteerde in een nuttig, verhelderend, maar weinig enerverend boek.
    recensie
    Organisatiekunde
    22 november 2010
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    In het boek Slimmer werken en sociale innovatie laten TNO-medewerkers Peter Oeij, Luc Dorenbosch, John Klein Hesselink en Fietje Vaas zien wat sociale innovatie is en geven ze de laatste stand van zaken op dat gebied in Nederland. Conclusie: we kunnen veel beter.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 november 2010
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    In 2003 publiceerde Hans Strikwerda het boek ‘Shared Service Centers’, dat sindsdien geldt als het standaardwerk op het gebied van, jawel, shared service centers; interne dienstenverschaffende eenheden binnen organisaties, die voor meerdere business units/divisies/afdelingen duidelijk afgebakende werkzaamheden verrichten. Nu is de herziene editie uit, onder de titel Shared Service Centers II.
    recensie
    Marketing
    5 november 2010
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Een rekenboek voor marketeers. Dat is Ken uw klant van de Belgische auteurs Marc van de Perre en Ton Kuijlen. Nuttig, want marketing moet meer en meer zijn rendement aantonen.
    recensie
    Algemeen management
    28 oktober 2010
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Met het boek Brein@work laten Nina Lazerom en Ria van Dinteren zien hoe bedrijven kunnen profiteren van de stroom aan nieuwe kennis die is geproduceerd op het gebied van de hersenen. Een inspirerend boek voor geïnspireerde Human Resource-professionals.
    recensie
    Organisatiekunde
    25 oktober 2010
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    In de wereld van Martijn Aslander en Erwin Witteveen is de mensheid – geholpen door de moderne technologie – steeds meer geneigd tot samenwerking. Niet per se omdat wij mensen daar van nature toe geneigd zijn, maar omdat we er uiteindelijk zelf beter van zullen worden, aldus Martijn Aslander en Erwin Witteveen in hun boek Easycratie.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden