OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2487285

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    15 resultaten
    recensie
    Marketing
    21 november 2015
    Angelina Hammond
    1-3 minuten leestijd
    Als zzp’er ben je voortdurend erop gericht om opdrachten binnen te halen en zo goed mogelijk te doen. Soms kun je als zzp’er zelfs bijdragen aan de branding van de opdrachtgever.
    recensie
    Internet en social media
    26 oktober 2015
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    ‘Social media marketing voor Dummies’ van Shiv Singh is een boek voor degenen die social media als een zakelijk (marketing) communicatiemiddel willen inzetten. En die het marketingspel met social media als inzet willen spelen. Enige voorkennis is daarom vereist.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    23 oktober 2015
    Angelina Hammond
    Opgeruimd staat netjes is het spreekwoord dat we allemaal kennen, maar Marie Kondo tilt dit naar een ander niveau. Voor altijd een schoon en rommelvrij huis: ervaar hoe opruimen je leven voorgoed kan veranderen!
    recensie
    Internet en social media
    21 oktober 2015
    Angelina Hammond
    1-2 minuten leestijd
    Social media is ‘hot’ en is een blijvertje, zeker nu we steeds meer online zijn. Via onze computer, maar vooral via tablet en telefoon. Ook als je persoonlijk niks met social media doet, kan het je niet ontgaan zijn dat talloze mensen zich met social media bezig houden. Zowel privé als zakelijk.
    recensie
    Ondernemen
    20 oktober 2015
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    Michiel Muller, auteur van Ondernemen is een ABC'tje, is een ondernemer in hart en nieren. Kom niet bij hem met wensverhalen of droombeelden, want hij is van ‘niet lullen, maar poetsen’.
    recensie
    Communicatie en media
    18 september 2015
    Angelina Hammond
    Voor mij, als PR- en communicatieprofessional, is het extra interessant om ‘In de media’ te lezen. Zal Marike Timmermans erin slagen om op een laagdrempelige manier de ondernemer te helpen om ‘nieuwswaardig’ over te komen? Met een compact boekje met de titel ‘In de media’ slaagt zij daar makkelijk in.
    recensie
    Internet en social media
    31 december 2014
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    Na zijn boek met de ambitieuze titel ‘Social media expert in een week’ is nu Jeroen Bertrams nieuwste pennenvrucht ‘Bedwing het social media monster’ verschenen. Een boek over de gevaren én uitdagingen voor particulaire en zakelijke gebruikers van social media.
    recensie
    Marketing
    29 december 2014
    Angelina Hammond
    Steven Van Belleghem, ook bekend van de bestsellers ‘De Conversation Manager’ en ‘De Conversation Company’ legt de vinger op de zere plek in zijn nieuwste boek: de klantenrelatie verandert tegenwoordig elke dag.
    recensie
    Coaching en trainen
    8 december 2014
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    De Noorse mental en motivational coach Erik Bertrand Larssen heeft, naar eigen zeggen, hét middel gevonden om jezelf een kickstart te geven: een schop onder je …achterste, waardoor je eindelijk wél die dingen gaat doen die je moet doen. Waardoor je wel jouw doelen kunt bereiken. Een interessant gegeven dat veel auteurs van zelfhulpboeken claimen. Maar dit keer lijkt het menens.
    recensie
    Financieel management
    11 november 2014
    Angelina Hammond
    ’t Sterkste punt van Annemarie van Gaal is, dat zij financiële zaken zo simpel en duidelijk mogelijk wil maken. Hierdoor wordt deze materie zelfs voor een leek ‘interessant’ en behapbaar. Ondernemers zien de financiële administratie vaak als een noodzakelijk kwaad en willen zich bezig houden met ondernemen, omzet draaien. Van Gaal wil die fixatie op omzet verleggen. Van omzet naar winst, want laatstgenoemde geeft een veel beter beeld van de financiële gezondheid en potentie van een onderneming. Aldus Annemarie van Gaal.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 november 2014
    Angelina Hammond
    Het klinkt als een cliché: als je met plezier werkt, dan lever je meer én beter werk af. Schrijver Ben Kuiken geeft dit verhaal nog een extra dimensie met zijn optimistische, maar ook realistische kijk op werk in ‘De PRET-factor’.Kuiken onderschrijft het niet alleen door te onderbouwen met treffende voorbeelden, maar hij geeft nog een andere definitie aan het woord ‘PRET’: Positieve werksfeer, Respect, Enthousiasme en Teamspirit.
    recensie
    27 augustus 2014
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    Jaffe Vink is filosoof en staat bekend om zijn werk voor Trouw. Daarnaast heeft hij het weekblad Opinio opgezet. Vink steekt zijn mening niet onder stoelen of banken en dat merk je ook in ‘Wie is er bang voor de vooruitgang?’
    recensie
    Marketing
    3 januari 2014
    Angelina Hammond
    De titel van het boek ' Het no-nonsenseboek over merken bouwen' van Suzanne van Gompel dekt de lading volledig. Het is een duidelijk, makkelijk leesbaar boek dat bovendien ook veel amusante en leerzame illustraties bevat. Geen zware theoretische verhandelingen over marketing en branding, maar direct de praktische uitvoering van branding toegelicht. Zonder vakjargon, inderdaad no-nonsense. Een boek naar mijn hart, mag ik wel zeggen.
    recensie
    Communicatie en media
    28 november 2013
    Angelina Hammond
    'Scoren met free publicity' van Ellen Salverda en Engelien Reitsma is een duidelijk en zeer toegankelijk boekje dat de geheimen van 'gratis promotie' blootlegt. Voor de meeste PR- en (marketing)communicatieprofessionals zal het bekend terrein zijn, maar de compacte bundeling van de algemene aanpak tot en met praktijkvoorbeelden maakt dit tot een waardevol naslagwerk/praktijkboek. Ook voor andere professionals! De auteurs hebben zelf jarenlange ervaring met journalistiek en marketing en communicatie. Dat merk je aan de duidelijke taal en de praktische insteek van het boek.
    recensie
    Verandermanagement
    19 november 2013
    Angelina Hammond
    'Waar een wil is, is succes (Zó komt de zaak in beweging!)'van Dirk-Jan de Bruijn behandelt verandermanagement binnen organisaties en bedrijven. Al wil de auteur het woord 'verandermanagement' liever aan de wilgen hangen. Hij is namelijk van mening dat men verandering (lees: interne verandering op psychologisch vlak) niet kan sturen of afdwingen volgens de standaard managementmanieren. Dit standpunt onderbouwt hij overtuigend. Zijn verhaal is vooral voor directie en middenkader, die hun medewerkers of collega's in beweging willen brengen, een aanrader.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden