OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
56 resultaten
recensie
Marketing
24 april 2023
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Jij hebt ze vast ook wel, klanten waar je eigenlijk helemaal niet blij mee bent. Vooral als je zzp-er in de hoek van coaching en kennisoverdracht bent, en daardoor vaak langer en intensiever moet samenwerken met opdrachtgevers.
recensie
Marketing
29 maart 2023
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
‘Een marketingplan van 1 pagina’ heeft 250 pagina’s, en die zijn de moeite van het lezen meer dan waard. Ik werk al ruim 40 jaar in het marketingvak. Ook heb ik jaren aan diverse instellingen les mogen geven in dit mooie vak. Tot op heden heb ik nog nooit een boek over marketing gelezen dat zo praktisch en handig is.
recensie
Internet en social media
31 maart 2022
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Nog nooit heeft het lezen van een boek mij zo snel geld opgeleverd. ‘Professionele video’s maken met je smartphone’ van Geertje Algera heeft voor mij maar liefst twee doorbraken tot stand gebracht.
recensie
Algemeen management
23 november 2021
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Toen ik Juri Hoedemakers’ boek Gezocht: Hofnar onder ogen kreeg werd ik spontaan nieuwsgierig. Welke kant zou hij opgaan? Het boek leuk, en bovendien lekker toegankelijk geschreven, maar tegelijkertijd heel serieus qua inhoud.
recensie
Marketing
27 maart 2020
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
De klant energieke organisatie, dat is geschreven door Sonja Stalfoort is zo'n boek dat eigenlijk een vaste plek verdient op de hoek van je bureau.
recensie
Communicatie en media
17 februari 2020
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Voor velen, net als ik, is het al een poosje duidelijk. We moeten aan de commerciële video's. Je hoort en ziet het steeds meer op vooral social media, video heeft veel meer impact dan gewoon een tekstboodschap. Maar dat is wél gemakkelijker gezegd dan gedaan!
recensie
Marketing
5 februari 2020
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Aandachtsmarketing van Klaas Weima is een boek om eens even goed voor te gaan zitten. Zelf ben ik al snel van de bank verhuisd naar mijn werkkamer. Ik voelde al snel de noodzaak om aantekeningen te maken. De informatiedichtheid van dit boek is bijna overweldigend.
recensie
Internet en social media
7 januari 2020
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
25 jaar online winkelen in Nederland van Wijnand Jongen en Wilbert Schreurs is weer zo'n boek dat zeker een plaats verdient in de boekenkast van iedere ondernemer die iets te maken heeft met on- en offline winkelen.
recensie
Ondernemen
13 juli 2018
Fred Rutgers
3-5 minuten leestijd
Blokker, hoe een imperium de familie ontglipt, geschreven door Teri van der Heijden en Barbara Rijlaarsdam, is een jongensboek geschreven door twee vrouwen.
recensie
Marketing
26 juni 2018
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Appie Tomorrow, alle ingrediënten voor een beter leven in 2025, geschreven door collega retailspecialist Rupert Parker Brady is stevige kost die zeker naar meer smaakt!
recensie
Marketing
31 mei 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Hoera, ik heb een winkel! Een winkel voor mijn klanten geschreven door Harry Bijl is voor mij een speciaal boek. Toen ik werd gevraagd om hier een recensie over te schrijven kreeg ik spontaan het gevoel; ‘hoera, weer eens echt een leuk boek om te lezen!’ en dat bleek ook waar te zijn.
recensie
Marketing
24 mei 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Van BOEK tot BESTSELLER geschreven door Daisy Goddijn is niet zomaar weer het volgende managementboek. Dit is echt wel even iets bijzonders. Goddijn weet echt waarover ze schrijft.
recensie
Marketing
28 maart 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
De KLIK Methode, hoe je zorgeloos nieuwe klanten vindt, geschreven door Petra Smit-Wattez is een boek waar ik al vrij snel een klik mee had. Net als de auteur ben ik ervan overtuigd dat mensen alleen zaken doen met mensen die ze aardig vinden.
recensie
Marketing
12 februari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Over dit onderwerp is al menig boek geschreven en heb ik er ook al meerdere mogen lezen en recenseren. En toch lijkt het alsof boeken in de serie experttips altijd net even iets meer te bieden hebben.
recensie
Internet en social media
30 januari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Google AdWords in 60 minuten geschreven door Pascal Seles, Ellen Wattel en Laura Diepeveen is weer zo’n boekje uit de 60 minuten serie dat gewoon handig is om te lezen en bij de hand te houden. In diezelfde serie kende ik al het boekje over Google Analytics waar ik al veel aan heb gehad.
recensie
Reclame en verkoop
16 januari 2018
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Forget Reach, Start Selling, what e-commerce should learn from retail, geschreven door Ger van den Buijs is een Engelstalig standaardwerkje dat iedere online retailer zou moeten lezen.
recensie
Marketing
5 januari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
The future of shopping, waar iedereen retailer is, geschreven door Jorg Snoeck en Pauline Neerman Heeft mij weer de nodige inspiratie voor het nieuwe jaar opgeleverd. De auteurs leggen een heldere en volgens mij ook zeer realistische visie neer op wat ons de komende jaren te wachten staat in de retail.
recensie
Communicatie en media
8 december 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Wil je applaus en bedolven worden onder bloemen aan het einde van jouw voordracht? Koop en lees dan dit boek! Hans Van de Water en Toon Verlinden schreven The Floor is Yours, Leren presenteren van brainstorm tot applaus. Met hulp van dit boek kun je als spreker eindelijk de strijd om de aandacht winnen van de smartphone.
recensie
Reclame en verkoop
21 november 2017
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Dit is volgens mij weer een boek waar de wereld al een poosje op zat te wachten. Alles = verkopen, Zo maak je van jezelf een Top Of Mind verkoper, geschreven door Jan Bloemhof had van mij best eerder in mijn handen mogen komen.
recensie
Internet en social media
14 november 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Meer succes met LinkedIn, handleiding voor professionals, geschreven door Corinne Keijzer is een aanrader voor zowel de beginnende LinkedIn gebruiker als voor de meer ervaren gebruikers.