OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 276 van 11.926 resultaten
recensie
23 september 2016
Jeroen Ansink
3-4 minuten leestijd
Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
recensie
Projectmanagement
22 september 2016
Henny Portman
2-3 minuten leestijd
Boeken voor projectondersteuners, projectassistenten, PMO’ers zijn er niet veel. Het PMO als pop-up shop zou je daaronder kunnen rangschikken. Het boek Het projectassistentboek. Jouw rol en positie in projecten geschreven door Pieter Hoekstra, Peter Vos en Jakob Zwinderman past prima in dit rijtje.
recensie
Communicatie en media
22 september 2016
Alice de Groot
1-2 minuten leestijd
Natuurlijk, elke leraar, elke coach, teamcoach, organisatie-verandermanager, iedereen werkt met verhalen. We noemen dat nu allemaal storytelling, als een soort wondermiddel. Als Storytelling Atlas echter iets duidelijk maakt, dan is het wel dat storytelling niet zomaar een vaardigheid is, maar een echte eigen methodiek kent. En vooral: dat het een professional vereist om er goed, deskundig en effectief mee te kunnen werken.
recensie
22 september 2016
Hanneke Tinor-Centi
Dit vierde deel van de serie ‘Barbara politievrouw’ van Carla Vermaat boeit zeker niet minder dan de vorige drie. Het is Vermaat opnieuw gelukt een heerlijke politiethriller af te leveren met Rechercheur Barbara Roorda in de hoofdrol. Roorda is een personage dat je in je hart sluit. Toegegeven, ze piekert wat veel. De volharding waarmee ze de zaken aanpakt en naar haar hand zet zijn echter weer heerlijk en bewonderenswaardig. Juist de tegenstellingen in het karakter van Roorda, maken haar zo boeiend én zijn uitstekend uitgewerkt door de auteur.
recensie
IT-management / ICT
22 september 2016
Gerhart van Dorp
Informatietechnologie ontwikkelt zich in razend tempo, of zoals Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg in hun boek ‘CIO 3.0’, stellen: ‘technologie staat in de hoogste versnelling’. Technologie speelt een sleutelrol bij de het experimenteren met en transformeren naar nieuwe bedrijfsmodellen. De auteurs van dit boek houden een spiegel voor welke impact dit heeft op de functie van Chief Information Officer.
recensie
22 september 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Doordat de cover van dit boek mij intrigeerde, begon ik eerlijk gezegd met vrij hoge verwachtingen aan ‘Het ware verhaal van haar en mij’. Ook het thema en het feit dat het een autobiografisch verhaal betreft, zijn elementen die mijn hoop lieten groeien dat ik wellicht een juweeltje in handen had. En ach, wat een bewaarheid! ‘Het ware verhaal van haar en mij’ is een literair hoogstandje.
recensie
Marketing
22 september 2016
Rein Hof
5-7 minuten leestijd
In dit boek geeft David Meerman Scott zijn visie op Sales en Service, volgens nieuwe regels. De oude manier van verkopen is voorbij. Het kan en moet echt anders. De nieuwe regels van sales en service geeft een antwoord op de vraag hoe.
recensie
21 september 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Op meesterlijke wijze weet Visser de sfeer op te roepen van het revolutionaire Peking. Je waant je –als lezer- aanwezig bij de parades ter ere van de Volksrepubliek en je ‘ervaart’ als het ware de hongersnood. Visser beschrijft op indrukwekkende wijze hoe de Rode Gardisten alles wat Westers is, vernielen.
recensie
21 september 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-3 minuten leestijd
Mariette Zweers debuteert overtuigend met ‘Maakbaar’. De schrijfstijl van Zweers is realistisch maar vooral fraai. Alles klopt. Het verhaal is origineel en zit goed in elkaar. Bovendien weet Zweers de spanning – onder de oppervlakte en dus uiterst subtiel - heerlijk op te bouwen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 september 2016
Annett Keizer
2-3 minuten leestijd
Je leert het meest door het te doen. Dat geldt zeker voor feedback geven en vragen omdat we dat ook vaak eng en confronterend vinden. Vanuit die gedachte daagt de auteur de lezer uit om vijftien dagen lang feedback te vragen aan collega’s, leidinggevenden, opdrachtgevers en jezelf.
recensie
Algemeen management
19 september 2016
Mathijs Oosterhuis
1-3 minuten leestijd
Het onderwerp van deze biografie is de voormalig topman van mijn eerste werkgever, namelijk KPN. In eerste instantie was ik bang dat het boek te veel over KPN zou gaan, maar de schrijver, René van Rooij, heeft er zorg voor gedragen dat het boek echt over Ad Scheepbouwer gaat.
recensie
IT-management / ICT
19 september 2016
Melle de Vries
3-5 minuten leestijd
Het is geen nieuws dat we leven in een zeer dynamisch tijdperk met een steeds belangrijkere rol voor ICT. Organisaties hebben mensen nodig die de hiermee gepaard gaande transities kunnen vormgeven om succesvol te zijn.
recensie
Strategisch management
16 september 2016
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
De wereld verandert snel. Technologische doorbraken zijn aan de orde van de dag. Het duurt niet lang meer of machines zijn intelligenter dan de mens. Blommaert, van den Broek en Kolthof laten in Management in Singularity zien wat dat betekent voor het managen van bedrijven en organisaties.
recensie
Financieel management
15 september 2016
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
Soms attendeert iemand je op een boek met de woorden: ‘Dit is echt iets voor jou. Je moet het echt lezen!'. Je krijgt het, op het eerste gezicht niet eens zo aantrekkelijk uitziend boek, blauw met grijze wolken op de kaft, beetje dun, in handen en begint te lezen...
recensie
Advisering
15 september 2016
Bert Peene
3-5 minuten leestijd
Veel onderzoek naar de effectiviteit van veranderprojecten is er niet, maar de studies die er zijn, laten weinig ruimte voor twijfel: de meeste mislukken. Zeker als het om veranderingen gaat die doorgaans onder de noemer ‘cultuurverandering’ worden beschreven, daar geldt twintig procent succes zo’n beetje als het hoogste haalbare. Tijd voor een andere aanpak schrijven de auteurs van Waarderend veranderen.
recensie
Marketing
14 september 2016
Jeanine Dijkhuis
De Service Excellence-keten bevat volgens de auteurs van Service Excellence de volgende perspectieven: 1) bezieling en betrokkenheid van medewerkers en partners, 2) beleving en loyaliteit van de klant en 3) financiële effecten en concurrentiepositie.
recensie
Projectmanagement
14 september 2016
Hanneke Tinor-Centi
3-5 minuten leestijd
Ik was, vanuit professioneel oogpunt, heel benieuwd naar ‘Het Handboek Redactie’ en ik kan oprecht zeggen: het heeft mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen! Wat een mooi compleet naslagwerk!
recensie
Algemeen management
14 september 2016
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
Plannen bedenken vinden we leuk, maar ze ten uitvoer brengen gaat ons niet gemakkelijk af. De dag na de brainstorm van Jeroen Dontje vult deze lacune. De treffende titel appelleert daaraan. Een vlotgeschreven boek boordevol tips en tricks van een echte praktijkman.
recensie
Advisering
14 september 2016
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
Voor mensen die werken met groepen is Deep democracy van Jitske Kramer een zeer interessant boek. De leidende gedachte is aandacht te schenken aan minderheidsstandpunten. Daarmee raakt het boek een belangrijk en actueel thema, te weten ‘tegenspraak’. Deep Democracy gaat over besluiten die genomen worden en waarbij het minderheidsstandpunt wordt meegenomen in het besluit van de grote groep.
recensie
Communicatie en media
13 september 2016
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
Wie vroeger op reis ging had goede kaarten nodig. Een wegenkaart met veel details om de route uit te stippelen of misschien wel een landkaart voor het overzicht. En wie echt alle landen wilde zien, had een mooie atlas liggen.