OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 302 van 11.928 resultaten
recensie
Internet en social media
4 februari 2016
Ineke Smits
1-2 minuten leestijd
In 60 minuten je kennis verbreden over een onderwerp dat voor iedere ondernemer interessant is. Klinkt aanlokkelijk nietwaar? Ik ben de uitdaging aangegaan en heb Facebookmarketing in 60 minuten ter hand genomen.
recensie
Non-profit
4 februari 2016
Geert Vandamme
3-4 minuten leestijd
Er is een asverschuiving aan de gang. Er wordt beroep gedaan op elke burger om actief deel te uit te maken van een participatieve samenleving. Als Burgers komen we niet enkel ‘iets halen’, meer en meer vindt de gedachte dat we ook ‘iets mee’ kunnen brengen ingang in het gemeenschapsdenken. Anders denken – anders doen handelt over een overheid dat aansluit op het ruime potentieel aan mogelijkheden en talenten dat in de samenleving aanwezig is.
recensie
Algemeen management
3 februari 2016
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Heineken is al bijna honderd jaar met veel succes actief op misschien wel het moeilijkste continent dat er is: Afrika. Als geen ander weet Heineken in Afrika te overleven, ook in tijden van burgeroorlogen, staatsgrepen, Ebola en andere rampspoed. Een knappe prestatie, maar de manier waarop Heineken dit doet verdient niet de schoonheidsprijs en dat is zachtjes uitgedrukt.
recensie
Verandermanagement
2 februari 2016
Carla Verwijs
Anders denken is in, zo lijkt het gezien het aantal boeken dat verschijnt met dit thema. We willen geen kuddegedrag, niet tot de grijze massa behoren, maar vernieuwend zijn. Lef en creativiteit zijn daarbij belangrijk. De titel van het boek ‘Spookrijders staan nooit in de file’ laat al zien dat Van den Brandt en Van de Wiele met deze trend meegaan. De vraag is, gaan we met dit boek in de hand wél tegen de stroom in zwemmen?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
2 februari 2016
Carla Verwijs
Soms gebruik ik een mindmap als techniek om informatie te ordenen. Niet heel vaak, bij een brainstormsessie bijvoorbeeld. Ik bedenk dat ik eigenlijk niet goed weet waarvoor ik allemaal mindmapping zou kunnen toepassen. ‘Zakelijk mindmappen voor slagvaardige organisaties’ van Ary Velstra en Esther van Wijngaarden helpt me hier beter inzicht in te krijgen.
recensie
Algemeen management
2 februari 2016
Hans van der Klis
1-2 minuten leestijd
In september 2013 trokken Peter Hinssen, Harry Demey en Steven Van Belleghem voor het eerst met een gezelschap van zo’n twintig topondernemers, CEO’s en politici naar Silicon Valley, met als doel het geheim van het succesvolle ondernemingsklimaat te ontrafelen.
recensie
Marketing
2 februari 2016
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
The superpromoter. Der Superpromoter. De Superpromoter. De fan van organisatie of product die ongevraagd voor je in de bres staat. Altijd al een concurrentiefactor van jewelste maar in het huidige tijdgewricht waarin een zucht op twitter voor je het weet uitgroeit tot een perfect storm in de main stream media, schier onbetaalbaar.
recensie
2 februari 2016
Hanneke Tinor-Centi
In deze tweede thriller van Rob van Doorn komt de lezer opnieuw Haarlems wethouder Frits van Halen tegen. Na de terroristische aanval op zijn stad Haarlem, waarbij hij als enig overgebleven bestuurder de zware taak heeft de stad en haar inwoners door een zware tijd te loodsen en mee te helpen de daders te pakken, wordt Van Halen in ‘Onmenselijke mensen’ opnieuw in een stroomversnelling van gruwelijke gebeurtenissen getrokken.
recensie
2 februari 2016
Rob van Nes
Een zakelijk project heeft mij in de afgelopen 2 jaar, verdeeld over 10 reizen, zo’n 120 dagen in 15 verschillende Indiase steden gebracht. Desondanks voel ik mij geen Indiakenner. Daarvoor is het land te divers en mijn activiteiten in het land te eenzijdig. Om meer te leren over het land en haar cultuur heb ik het boek(je) ‘Cultuur bewust! India’ ter hand genomen. Ik zeg boekje omdat het formaat klein en handzaam is, niet om beperkte informatie te duiden.
recensie
Mens en maatschappij
1 februari 2016
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
Twan Huys neemt de lezer in zijn boek mee in de veelbewogen geschiedenis van Bill en Hillary Clinton en blikt vooruit op de campagne van Hillary, die in de race is voor het presidentschap in de Verenigde Staten. Om haar missie te laten slagen zal Hillary zich samen met echtgenoot Bill staande moeten houden tussen haar genadeloze rivalen.
recensie
Leiderschap
1 februari 2016
Pierre Spaninks
3-4 minuten leestijd
Door je hele brein te leren gebruiken word je een betere leider. Dat is de belofte van Ingvar Jónson en Sjoerd de Waal in hun boek The Whole Brain Leader. Een verleidelijke gedachte, maar werkt het ook zo?
recensie
Internet en social media
29 januari 2016
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Ieder zichzelf serieus nemend bedrijf weet dat het gebruik van social media broodnodig is. Dus zorgt u er maar beter voor dat u het optimaal inzet. Op zo’n manier dat het bijdraagt aan de doelstellingen die u met uw organisatie voor ogen heeft.
recensie
29 januari 2016
Marjan Maandag
Voor de ramp van 1953 was Zeeland een slecht ontsloten provincie. Mijn opa zei altijd dat hij blij was als hij in de jaren ’40 de reis van zijn woonplaats Goes naar de familie in Amsterdam in één dag wist af te leggen, hoppend van veerpont naar veerpont.
recensie
Organisatiekunde
28 januari 2016
Martin van Staveren
4-6 minuten leestijd
De Risicoprofessional komt eraan is de titel van een voorpublicatie over omgaan, bijstaan en professionaliseren in risico. Hiermee mikt auteur Walter Zwaard op kritiek van lezers, om daarmee zijn uiteindelijke boek aan te scherpen.
recensie
Communicatie en media
28 januari 2016
Nico Jong
Verandering is tegenwoordig een constante, zegt men. En interne communicatie is onmisbaar bij verandertrajecten. Vreemd toch, dat er dan maar zo weinig literatuur over beschikbaar is. Slechts een paar communicatieboeken prijken op de literatuurlijst van Veranderen. Zo communiceer je dat! Het overgrote deel is afkomstig uit de hoek van de organisatie- en veranderkunde.
recensie
Mens en maatschappij
28 januari 2016
Sebastiaan van der Valk
Lut Wyers tracht je middels ‘Naar een nieuwe mindset’ te helpen bij het ontdekken van een nieuwe mindset, om zo zaken anders te bekijken en aan te pakken. Dit wordt pakkend uitgelegd met behulp van de twee mindsets.
recensie
Verandermanagement
28 januari 2016
Sebastiaan van der Valk
Normaal gesproken een boekrecensie, maar nu voor de verandering eens een scheurboekrecensie. Een soort van scheurkalender, alleen dan zonder data erin.
recensie
Organisatiekunde
28 januari 2016
Pierre Spaninks
2-3 minuten leestijd
Er doet zich een probleem voor dat uw organisatie veel geld kost. U kunt gaan voor een snelle oplossing of de tijd nemen om te onderzoeken wat de werkelijke oorzaak is. In Systeemdenken voor managers leren Jaap Schaveling en Bill Bryan u om de verstandige keus te maken.
recensie
Marketing
27 januari 2016
Kristel Beerling
3-4 minuten leestijd
Wat campagnes zijn voor reclamemakers, zijn formats voor contentmakers, stelt Aart Lensink, directeur van LVB Networks. Binnen contentstrategie bieden formats namelijk houvast, orde en structuur.
recensie
26 januari 2016
Hanneke Tinor-Centi
‘Haarlem Centraal’ van auteur Rob van Doorn, is een uiterst spannend verhaal over een zeer actueel onderwerp: een terroristische aanslag in Haarlem.