OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 313 van 11.933 resultaten
    recensie
    Reclame en verkoop
    7 oktober 2015
    Gert-Jan Hospers
    2-3 minuten leestijd
    Het winkellandschap verandert, dat ziet iedereen. Weliswaar winkelen we meer dan ooit, we doen het steeds vaker vanuit onze luie stoel. Want waarom zou je nog naar de binnenstad gaan als je die mooie broek, breedbeeld-tv of fietsvakantie ook online kunt bestellen?
    recensie
    Coaching en trainen
    7 oktober 2015
    Maarten Fijnaut
    In ‘Spiegel aan de top’ biedt auteur Yvonne Burger de lezer een uniek inzicht in de wereld van executive coaching binnen Nederland. Het boek is een verzameling uitgebreide gespreksverslagen van interviews met vooraanstaande executives, hun coaches en commissarissen. Daarnaast trekt Burger conclusies uit de reacties en vat ze zaken op een heldere manier samen.
    recensie
    Algemeen management
    7 oktober 2015
    Bertrand Weegenaar
    4-6 minuten leestijd
    Met de publicatie van Anton Kröller 1862 – 1941 (‘Leven op krediet’) door Ariëtte Dekker heeft uitgever Prometheus Bert Bakker een zeldzaam huzarenstuk geleverd. De vuistdikke biografie over het leven van één van Nederlands grootste 20ste eeuwse ondernemers sluit naadloos aan bij het eveneens dikke biografie van Eva Rovers: Helene Kröller – Müller 1869 – 1939 (‘De eeuwigheid verzameld’) uit 2010.
    recensie
    Advisering
    7 oktober 2015
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Onbekend maakt onbemind. Dat lijkt al heel wat jaren het lot van menig staffunctionaris te zijn. Of misschien is het beter te zeggen: miskend en dus onbemind. Want in de vakbladen van bijvoorbeeld communicatie-, marketing- en HR-professionals klinkt regelmatig dezelfde klaagzang: in de boardroom wordt voor strategische issues zo weinig van onze expertise gebruik gemaakt.
    recensie
    Projectmanagement
    6 oktober 2015
    Dick Bos
    2-3 minuten leestijd
    Boeiende titel: ‘De projectverleider’ van Leon M. Hielkema en Ankie J.A. Swakhoven. In het boek worden vijfkrachtige verleidingstechnieken aangeboden die aan te leren zijn om stakeholders te ‘verleiden’ tot verandering. Een boek dat je als project- of changemanager gelezen moet hebben om je kennis te verbreden.
    recensie
    Algemeen management
    6 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Wat is de overeenkomst tussen koffiegigant Nespresso en de marktleider in scheermesjes Gillette? Allebei werken ze volgens het ‘razor and blade’ principe. Een van de besproken modellen in Het businessmodellenboek.
    recensie
    Marketing
    6 oktober 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Personal branding voor zzp’ers’ van Tom Scholte is bedoeld om de zelfstandige professionals (of diegenen die dit willen worden) te leren hoe ze de sterkste versie van zichzelf presenteren. Het geeft inzicht in hoe jij jouw unieke en onderscheidende kwaliteiten op overtuigende wijze kunt uitdragen. Het is daarbij onontbeerlijk jezelf als merk te zien en jezelf goed ‘in de markt te zetten’. Daarmee geef je een boost aan je bedrijf en je omzet!
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 oktober 2015
    Peter de Roode
    De naam Belbin heeft altijd een zekere aantrekkingskracht gehad op organisaties en hun managers. Zijn inzichten zijn nog steeds actueel ondanks het feit dat Belbin zelf niet meer publiceert. Verheugd was ik daarom dat er een boek was geschreven dat voortborduurde op zijn inzichten. Helaas was ik na het lezen van ‘De Belbinbenadering’ minder verheugd.
    recensie
    Marketing
    5 oktober 2015
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Het bieden van een goede klantervaring wordt steeds belangrijker. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zo blijkt uit de wereldwijde Customer Experience Index 2014 van Forrester dat slechts 22 procent van de consumenten een goede tot excellente service krijgt.
    recensie
    Personeelsmanagement
    1 oktober 2015
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Ligt het nu aan de ontwikkeling van het vakgebied of aan de kwaliteit van dit Handboek Werving en Selectie. Want al meer dan twintig jaar een ‘actuele gids die recruiters, HR-professionals en selecterende leidinggevenden stap voor stap begeleidt’, dat is in deze moderne tijd natuurlijk een eeuwigheid.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    1 oktober 2015
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Elke dag feest, wie wil dat niet? Of ben jij diegene die steeds roept dat ze geen tijd heeft om de slingers op te hangen? In zeven stappen begeleidt Amoraal je in Elke dag feest! naar meer energie, plezier en succes in je werk en privé leven.
    recensie
    Leiderschap
    30 september 2015
    Alex van der Hulst
    Het zijn mannen die hun kledingkast strak hebben ingedeeld, het bed onberispelijk hebben zodra hun vrouw is opgestaan en de rage van getrimde baardjes aan zich voorbij laten gaan.
    recensie
    Organisatiekunde
    29 september 2015
    Joost Verstegen
    4-5 minuten leestijd
    Op 17 juni 2015 gaf Yuri van Geest op het Customerzz Event in het ABN AMRO gebouw te Amsterdam zijn presentatie ‘Noodzaak voor verandering en aan de slag!’, gebaseerd op het boek Exponentiële Organisaties. Door de enorme passie waarmee Yuri van Geest sprak, overtuigde hij mij dat we aan de vooravond staan van een onvoorstelbaar tijdperk. De boodschap die hij verkondigde was duidelijk: Organisaties moeten zich anders organiseren in deze snelveranderende tijd. Doen ze dat niet, dan zullen ze het niet overleven.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 september 2015
    Brigitte Koehler
    3-4 minuten leestijd
    Wil jij leren hoe je buitengewoon productief kunt werken? En leren welke keuzes je hierbij helpen? En wil je binnen je organisatie een cultuur creëren waarin mensen op hun best zijn? Als jij een van deze keuzes wilt maken dan is het boek ‘De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit’ van Kory Kogon, Adam Merrill en Erik Roger echt een boek voor jou.
    recensie
    Algemeen management
    29 september 2015
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Holocracy’ beschrijft Brian Robertson een nieuw besturingsmodel voor organisaties. In dat model is er geen plaats meer voor managers en wordt er gewerkt vanuit rollen in plaats vanuit taken. De leidende gedachte van Robertson is dat de huidige besturingsmodellen top-down zijn ingericht, gebaseerd zijn op macht en daardoor veel productiviteitsverlies opleveren. In het alternatieve besturingsmodel ‘holacracy’ wordt gestuurd op processen en niet langer op mensen.
    recensie
    Verandermanagement
    29 september 2015
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Holocracy’ beschrijft Brian Robertson een nieuw besturingsmodel voor organisaties. In dat model is er geen plaats meer voor managers en wordt er gewerkt vanuit rollen in plaats vanuit taken. De leidende gedachte van Robertson is dat de huidige besturingsmodellen top-down zijn ingericht, gebaseerd zijn op macht en daardoor veel productiviteitsverlies opleveren. In het alternatieve besturingsmodel ‘holacracy’ wordt gestuurd op processen en niet langer op mensen.
    recensie
    29 september 2015
    Peter de Roode
    Dit boek gaat over het nadenken over het denken. Kunnen we een kritisch denker zijn en zo ja hoe doen we dat dan? De valkuilen zijn immers talrijk en worden in dit boek uitgebreid toegelicht. Ons brein speelt hierin vaak een dubieuze rol. Dit boek zou op elke afdeling van een organisatie moeten liggen en met een zekere regelmaat moeten worden opengeslagen. De positieve effecten van kritisch denken mogen namelijk niet onderschat worden, evenmin als de negatieve effecten van niet-kritisch denken.
    recensie
    Algemeen management
    28 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    Ondernemen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het merendeel van de startende ondernemers gaat binnen vijf jaar failliet of stopt ermee. De rest blijft klein met hooguit een paar medewerkers in dienst. Slechts een kleine groep bedrijven weet door te groeien naar het midden- en grootbedrijf. Ondernemers moeten het spreekwoordelijke schaap met de vijf poten zijn en dat soort ondernemers zijn zeldzaam. Een beetje hulp bij het zakendoen kunnen veel ondernemers dan ook wel gebruiken.
    recensie
    28 september 2015
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Steve Jobs voorspelde al dat de grootste innovaties van de 21ste eeuw op het kruispunt van biologie en technologie zouden plaatsvinden. ‘A new era is beginning.’ Maar wat is precies een uitvinding? Volgens Van Dale een ‘vernuftig gevonden oplossing, meestal op technisch gebied’.
    recensie
    Personeelsmanagement
    25 september 2015
    Wanda Zoet
    De bundel ‘Samen resultaat verbeteren’ is het ’resultaat van een samenwerking van twintig inspirerende mensen die allemaal leuke ideeën hebben om samen resultaat te verbeteren in grote organisaties’, aldus initiatiefnemer Henno Janmaat die het geheel op enthousiaste toon inleidt. In zijn gebruik van het woord ‘leuk’ ligt misschien wel precies het probleem van het boek besloten. ‘Samen resultaat verbeteren’ is aangenaam, niet onaardig en op sommige onderdelen inderdaad ‘leuk’ te noemen. Maar door het ontbreken van onder meer structuur en argumentatie wordt het op geen van de 256 pagina’s meer dan dat.

      Personen

        Trefwoorden