OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 337 van 11.948 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    ‘Het nieuwe normaal’ van auteur Jacques Pijl gaat over hoe organisaties om kunnen gaan, kunnen overleven zoals Jacques het zelf noemt, met de nieuwe wereld. ‘De centrale stelling in dit boek is dan ook dat we te maken hebben met de vraag hoe je organisaties inricht, vernieuwt en leidt zodat die zowel wendbaar en daadkrachtig zijn als efficiënt en gefocust, in een zeer onzekere, volatiele en weinig vergevingsgezinde wereld.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    ‘Denk niet aan een roze olifant’ van schrijfster Sarah Gagestein gaat in negen hoofdstukken in op een manier van beïnvloeden: framing. Het boek sluit af met een checklist om optimaal te kunnen framen. Het telt 182 bladzijden en leest makkelijk weg.
    recensie
    Marketing
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    ‘Purple Cow’ van Seth Godin gaat over het buitengewoon zijn van een bedrijf, product en/of dienst. Normale koeien zijn namelijk allemaal saai. Maar een paarse koe valt gelijk op.
    recensie
    Verandermanagement
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    1-2 minuten leestijd
    Het is niet de kennis over veranderingen / transities die beperkt in het maken van de daadwerkelijke verandering, het is ons eigen handelen en ons eigen gedrag dat de verandering tegenhoudt. Zonder dat wij het weten.
    recensie
    Strategisch management
    4 maart 2015
    Els Dragt
    Het boek 'De Innovatie Expeditie' stond al een tijdje op mijn wensenlijst om te lezen. Doordat het wordt gebracht als een visuele reisgids en ook nog eens een internationale bestseller is, zijn mijn verwachtingen hoog gespannen.
    recensie
    Algemeen management
    3 maart 2015
    Peter Streefkerk
    Goed kunnen samenwerken is essentieel voor de relatie tussen een inkoper en zijn of haar klanten. Het lijkt zo gemakkelijk en vanzelfsprekend, dat samenwerken. Toch valt het in de praktijk soms vies tegen. Waaraan ligt dat nu? Is het de klant met zijn onmogelijke eisen en wensen? Of zijn het toch de inkopers zelf die zich onvoldoende kunnen inleven in de positie van hun klanten? Met ‘Briljant samenwerken’ reiken Frank-Jan van Deijck en Harry Vos je een model aan om de samenwerking naar een hoger niveau te tillen.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 maart 2015
    Arie Buvens
    3-4 minuten leestijd
    Bedrijfsarchitectuur staat centraal in ‘Bedrijfsarchitectuur voor managers, sleutel voor succesvolle ondernemingen’. Het is, volgens de auteur Guido Bayens, een jong veelbelovend vakgebied.
    recensie
    Verandermanagement
    3 maart 2015
    Peter van den Boom
    4-6 minuten leestijd
    Demers presenteert in ‘Organizational Change Theories; a synthesis’ metaconceptuele veranderkundige theorieën die zich in de loop van de historie hebben ontwikkeld.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 maart 2015
    Maarten Fijnaut
    Met het boek ‘Zien wat anderen niet zien’ opent Max Bazerman onze ogen. Hij biedt ons mogelijkheden om de wereld op een andere manier te bekijken. Het boek is een grote verzameling van anekdotes en verhalen die duidelijk maken dat een scherpe gewaarwording meer oplevert.
    recensie
    Mens en maatschappij
    3 maart 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    3-4 minuten leestijd
    'Hilary Clinton in haar eigen woorden' mag dan weliswaar geen biografie zijn, maar Lisa Rogak ziet kans om, door middel van een veelheid aan citaten, de lezer van ‘In haar eigen woorden’ een prima kijk te geven op het karakter, het denken en het doen van Hillary Clinton.
    recensie
    Internet en social media
    3 maart 2015
    Paul Schollaardt
    3-4 minuten leestijd
    Manfred Spitzer stelt in ‘Digitale dementie’ op indringende wijze de nadelen van digitale media aan de orde. Omdat zijn soms bijna emotionele betoog onderbouwd is met wetenschappelijk onderzoek is het onmogelijk de conclusies eenvoudigweg naast je neer te leggen.
    recensie
    Algemeen management
    3 maart 2015
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Zelfstandige professionals vinden het nog wel eens lastig zichzelf kort en krachtig te presenteren. In Waarom iedereen luistert als je over seks praat laat Kiki Verbeek zien dat het zo moeilijk niet hoeft te zijn.
    recensie
    Algemeen management
    3 maart 2015
    Chris Stapper
    Wat klopt er nu écht van de dingen die we over HR denken? Er zijn allerlei uitgesproken meningen over HR: je moet het afschaffen omdat het geen toegevoegde waarde heeft, leiderschap kun je niet trainen, dat zit in je persoonlijkheid, enzovoorts. In dit boek bespreekt Joost Ardts 20 stellingen over management en haalt daar iets bij dat bijna altijd ontbreekt bij voornoemde meningen en gerelateerde discussies: gedegen wetenschappelijk onderzoek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 maart 2015
    Joke Verplanke
    Onderhandelingen zijn aan de orde van de dag. Grote zaken als het faillissement van V&D (of andere grote bedrijven), vakbondskwesties, schoonmaakcontracten en kleinere als salarisonderhandelingen of onderhandelingen over aankopen. Klein of groot, bij alle onderhandelingen spelen dezelfde soort kwesties. Je hebt te maken met dreigende onderhandelaars, weglopende onderhandelaars, huilende onderhandelaars of onderhandelaars die machtiger zijn dan jij. Wat doe je in zo’n geval?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 maart 2015
    Emilie van der Spil
    Als adviseur bevind ik mij regelmatig in een positie waarin ik ‘iets mag vinden’. Zo nodigde een opdrachtgever mij onlangs uit periodiek aan te schuiven bij een bestuursoverleg en alles te noteren wat mij opviel. Inhoud, proces en interactie – ik mocht het allemaal kritisch aanschouwen. ‘Graag zelfs!’. Het correct kunnen waarnemen is echter geen vaardigheid die wij van nature bezitten, aldus Harvard-professor Max H. Bazerman in ‘Zien wat anderen niet zien’.
    recensie
    Algemeen management
    2 maart 2015
    Jont Groenendaal
    ‘Originaliteit is kwetsbaar en in het begin verre van mooi. Daarom noem ik eerste versies van een nieuwe film onze ‘lelijke baby’s’. Ze zijn uitgesproken lelijk: vervelend en ongestructureerd, kwetsbaar en nog lang niet klaar. Om te kunnen groeien moeten ze vertroeteld worden, met tijd en geduld en beschermd worden tegen te vroege beoordeling.’ Ed Catmull – Pixar Animation.
    recensie
    Strategisch management
    2 maart 2015
    Eric van Arendonk
    Roel Welsing is in 2013 verkozen tot ‘The marketeer of the year’. Met name zijn prestatie bij Triodosbank heeft hem deze titel bezorgd. Het is ook niet mis wat hij gedaan heeft in de financiële sector, een branche die nog nooit zo onder vuur heeft gelegen als de afgelopen jaren. Daar heeft hij met zijn marketinginspanningen opmerkelijke resultaten weten te behalen.
    recensie
    Economie
    2 maart 2015
    Martin van Staveren
    ‘De risicomijdende samenleving’ is de titel van het boek van bouw-econoom Taco van Hoek. Het boek geeft een eigenzinnige reflectie op de economische situatie van Nederland, sinds de financiële crisis van 2008. Het woningmarktbeleid zou een belangrijke oorzaak zijn van de ‘bedroevende economische prestaties van Nederland’ in de recente crisisjaren. En dat zou alles te maken hebben met onze neiging om risico’s te mijden. Zijn we inderdaad verworden tot een risicomijdende samenleving, die economische groei remt?
    recensie
    Marketing
    2 maart 2015
    Evy Goessen
    Het belangrijkste doel van reclame is niet informeren, maar mensen laten dromen. Foto’s zorgen voor een stemming, een emotie. Ze brengen een boodschap over en kunnen een gunstig effect hebben op je geloofwaardigheid en daarmee een wezenlijk onderdeel vormen van je merk bij branding en zelfs bijdragen bij de vindbaarheid van je website. In ‘Fotomarketing’ neemt Esther Liebregts je mee in de technieken hoe je dit kunt bereiken.
    recensie
    Marketing
    2 maart 2015
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Regelmatig zie ik als adviseur vraagstukken die gaan over het handen en voeten geven aan strategie of het realiseren van organisatiebrede doelstellingen. Ik verbaas me dat de klant vaak niet op nummer één staat in discussies over de strategische richting of in de vormgeving van ‘interne’ processen. Ik was dan ook nieuwsgierig naar een boek dat mij effectieve tools kon aanreiken om organisaties echt duurzaam te laten werken aan een betere klantervaring. Daarom koos ik ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.

      Personen

        Trefwoorden