Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Boekpresentatie - Staande ovaties - Vijf ingrediënten voor een sprankelend event!

Afgelopen vrijdag 3 juli, zat ik op uitnodiging van professioneel dagvoorzitter Joost Hoebink in het circulaire zaalcomplex Circl in Amsterdam. Aanleiding was de feestelijke presentatie van zijn boek Staande ovaties.

Ronand Jansen | 7 juli 2020 | 2-3 minuten leestijd

Voor veel mensen in de zaal - veelal eventorganisatoren of opdrachtgevers hiervan - was het de eerste keer dat zij in deze Corona-periode weer naar een live event gingen. Uiteraard op 1,5 meter. Zoals iedereen inmiddels wel weet, zijn het zware tijden, ook voor de organisatoren van events. En dus ook voor professionele dagvoorzitters zoals Joost Hoebink. Al had hij de draai naar online snel gemaakt, was ook hij blij dat hij vanaf 1 juli alweer 2 keer fysiek aan de slag was geweest. 'Online is ook leuk', liet hij de zaal weten, maar de deelnemers weer in de ogen kunnen kijken en kunnen anticiperen op hun reacties: 'Wat is dat weer heerlijk!'

Erik Scherder, sinds zijn optredens bij DWDD, dé bekendste ‘breinprofessor' van Nederland en auteur van Singing in the brain, gaf een humoristische presentatie over de impact van muziek op de mens. En in het bijzonder over de werking hiervan in ons brein. Een live muzikant maakte deze presentatie tot een mooi geheel. Opvallend was ook Scherders uitspraak over negatief nieuws, in deze Corona tijden een dagelijks fenomeen. 'Dat is slecht voor de bloeddruk, levert stress op én vermindert de resistentie.' Kortom, slecht nieuws is contraproductief.

Daarna kwamen een aantal dagvoorzitters, waar onder debatexpert Roderik van Grieken (Auteur van Debatteren om te winnen), in een panel op het podium. Liever heeft Joost Hoebink geen paneldiscussie, liet hij ons weten. En hij schrijft hier ook over in zijn boek Staande ovaties. Maar, gelet op de samenstelling van de zaal, en de 3 goede stellingen (3 blijkt het heilige getal te zijn qua aantal stellingen, las ik achteraf in het boek) pakte het goed uit en zorgde voor veel interactie met de zaal.

Alle deelnemers kregen na afloop een exemplaar van het boek mee naar huis. Uiteraard had ik al een exemplaar bemachtigd in het magazijn van Managementboek. Inmiddels heb ik al enkele hoofdstukken gelezen, en het is - zeker voor organisatoren van events (groot en klein) - absoluut de moeite waard. En, zo memoreerde de uitgever Stella de Jager al tijdens het event, het is ook relevant voor online events. Waarvan acte.

Het boek bestelt u zelf op deze pagina.

Ronand Jansen, Managementboek Events

 

 

CC foto: Matje1990

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden