Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Onweerstaanbaar ondernemen - 'Een handige leidraad'

Commercieel succes heb je zelf in de hand is mijn standpunt. Want als jij weet hoe je jezelf onderscheidend profileert op het vlak van klantgerichtheid, je verkoopvaardigheden op orde hebt én de aansluiting weet te vinden met jouw doelgroep dan is succesvol zakendoen een logisch gevolg.

Daniëlle de Jonge | 14 augustus 2020 | 2-3 minuten leestijd

In presentaties en workshops die ik geef help ik deelnemers het heft in eigen hand te nemen. Of iemand nu ZZP’er is of voor een corporate organisatie werkt. Uiteindelijk gaat het er om hoe jij jouw commerciële slagkracht vertaalt in de contacten met klanten. De mogelijkheden liggen bovendien voor het oprapen. Pedro van Helden deelt die kijk op commercie. In zijn boek Onweerstaanbaar ondernemen pakt hij een aantal essentiële elementen beet die er voor zorgen dat je meer klanten krijgt. Gegarandeerd zelfs, zo staat op de cover te lezen.

Omdat er nogal veel te vertellen is over slimmer, sneller en succesvoller ondernemen heeft Van Helden gekozen voor een indeling in drie succesversterkers: de weggever, de elevatorpitch en de WOW-factor. Hij zet elke versterker wordt uiteen in een hoofdstuk dat antwoord geeft op verschillende vragen. Waarom het zo belangrijk is, wat je er mee kunt en ook hoe je er mee aan de slag gaat. Neem de weggever. Een voorproefje dat je cadeau doet aan potentiële klanten om hen te laten ervaren wat jij te bieden hebt. Immers: ervaring is veel krachtiger dan alleen maar lezen of horen wat je doet. Je trekt er klanten mee aan! Mits het een waardevolle weggever is uiteraard. Als iemand positief is en er iets aan heeft, dan is de stap om jou een opdracht te geven stukken dichterbij.

Zo’n weggever is ook de afsluiting van jouw elevator pitch, de tweede succesversterker. Een goede pitch bestaat uit een aantal onderdelen die je afstemt op je gesprekspartner. Soms geef je een complete pitch, als iemand vraagt wat je doet bijvoorbeeld. Veel vaker zul je onderdelen terug laten komen in gesprekken. Of op jouw LinkedIn-profiel, want ook daar is de pitch relevant. Als derde succesversterker is de WOW-factor aan de beurt, ofwel: hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent? Dat begint bij het doorgronden van de klantverwachtingen en daarvan iets meer, sneller of met extra’s doen. Van Helden geeft daarnaast als voorzet 15 manieren waarop je je kunt onderscheiden. Heb je de drie versterkers voor jezelf uitgewerkt, dan kun je aan de slag met het samenvoegen. De mix die er voor zorgt dat je inderdaad meer klanten krijgt. Ook daarmee helpt het boek je op weg door te kijken naar onder meer een goede website, adviesgesprek en de klantreis.

Onweerstaanbaar ondernemen is een boek dat je lekker vlot leest en er daarna geregeld bij pakt om de versterkers voor jezelf uit te werken. In alle hoofdstukken staan veel praktijkvoorbeelden, extra tips en als afsluiting de belangrijkste punten op een rij. Onweerstaanbaar ondernemen is een handige leidraad voor – kleine – ondernemers die starten en ook meer ervaren ondernemers die hun commercie nog eens onder loep willen nemen.

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden