Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Het communicatie DNA - 'Een lekker boek'

‘Tips en tricks voor de communicators van vandaag en morgen', luidt de ondertitel van Het communicatie DNA. Een boek met een rijke schakering aan ervaringen van de auteur en anderen die het communicatie-vak uitoefenen. 

Eric van Arendonk | 7 september 2021 | 1-2 minuten leestijd

Naast ervaringen uit het communicatievak bevat Het communicatie DNA beschouwingen over waarom bepaalde vormen van communicatie wel of niet werken. Met een minimale theoretische uitleg, gaat het vooral over de praktijk. Die wel gedegen onderbouwd wordt, trouwens.

Het communicatie DNA is gewoon een lekker boek om te lezen voor iedereen die geïnteresseerd is in communicatie en zich afvraagt hoe dat nu allemaal in de praktijk werkt. De auteur is zelf Corporate Communications Director Middle East & Africa bij Barry Callebout Group, een toonaangevende fabrikant van hoogwaardige chocola- en cacaoproducten. Daarnaast leveren nog een tiental communicatieprofessionals uit diverse soorten organisaties een waardevolle bijdrage.

Zo wordt op een toegankelijke manier de vorm corporate communicatie toegelicht. In het derde hoofdstuk van het boek vat de auteur tien jaar communicatie-ervaring samen in vijf lessen. Een mooi hoofdstuk over dilemma's waar iedere communicatieprofessional mee te maken heeft. Zoals les 1; Een kleine zelfstandige in een groot bedrijf. De auteur benoemt hier dat in menige organisatie, communicatie vaak wat stiefmoederlijk wordt behandeld. Als zijnde meer een noodzakelijk kwaad. Hoe verover je een serieuze plaats binnen de organisatie en laat je merken wat de waarde van communicatie werkelijk is?

Het communicatie DNA maakt duidelijk dat niet communiceren niet bestaat, het is er altijd. Ook degene die weigert ergens op te reageren, communiceert heel duidelijk en meestal precies de boodschap die hij niet wil communiceren.

Het communicatie DNA is een mooi boek, dat de communicatieprofessional zal inspireren. Naast de vele herkenbare situaties, bevat het boek handvatten om daarmee om te gaan. Daarnaast is het ook een aanrader voor CEO's en andere eindverantwoordelijken in organisaties. Het geeft hen een interessante kijk op het communicatievak, die de waardering hiervoor zal doen stijgen.

Over Eric van Arendonk

Eric van Arendonk RM is docent Commerciële Economie bij de Hogeschool Utrecht (HU), auteur van Neuromarketing en zelfstandig marketingadviseur.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden