Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

De succesfactor

De voorbeelden in het boek geven al aardig wat stof tot nadenken. Weliswaar gaan ze allemaal over (grote) Amerikaanse bedrijven, veel van de inhoud is toch herkenbaar. En ook de genoemde organisaties zijn vaak bekend, wat weer een aardig kijkje in de keuken geeft over hoe u het wel of juist niet moet aanpakken in het zakenleven. 

Daniëlle de Jonge | 3 april 2013 | 1-2 minuten leestijd

Het eerste deel van het boek gaat over dat zakenleven. Om onszelf recht in ogen te kijken en te zeggen: ja, ik volg in mijn werk mijn passie en ben daardoor ook heel gemotiveerd. Mij is het gelukt, ik vind dat ik het leukste bedrijf en werk van iedereen heb. Hopelijk vindt u dat van uzelf ook. Een vraag die mij aan het denken zetten was – vrij vertaald – 'wat moet er bewezen worden voordat je weet of je de juiste keuze maakt?'. Dat heeft vast te maken met de groeifase van mijn bedrijf, en groei betekent loslaten en dat is best wel eens eng. En dan mag ik me inderdaad soms afvragen 'wat voor bewijs heb ik nog nodig om een stap daadwerkelijk te zetten?'. De vraag over het bewijs is bovendien zo door te zetten naar andere zakelijke vraagstukken. Net als een van de vragen uit het tweede deel, dat ingaat op een gelukkige relatie met uw partner, kinderen, familie en vrienden. Het advies van de auteur: vraag u eens af wat de ander wil en niet wat u denkt dat hij/zij nodig heeft. Het is niet anders dan wat u met klanten doet, privé werkt het ook. Deze en vele andere onderwerpen passeren de revue, waarbij steeds weer de link tussen bedrijfsleven en privéleven wordt gelegd. Het derde deel – hoe blijft u uit de gevangenis – heeft een opmerkelijke titel, maar komt neer op integriteit. Een heel belangrijk item als u het mij vraagt. 'De succesfactor' dwingt om eens echt na te denken over hoe gelukkig u bent met uw werk, uw privérelaties en uzelf. Sterker nog, de kans is groot dat u na de eerste keer lezen een aantal dagen zoet bent met het vinden van een goed antwoord op die vragen. U pakt het boek er vast na een tijdje weer eens bij. Een typisch kenmerk van boeken van hoog niveau.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Clayton Christensen, James Allworth, Karen Dillon
De succesfactor

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden