Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Verhoog je gunfactor

Klanten kiezen niet langer alleen voor uw product of uw dienst. Juist de persoonlijke aspecten zijn van belang. Mensen doen immers zaken met mensen. Iemand gunt u de deal. En ook u zult veelal een leverancier kiezen op basis van veel meer dan alleen de prijs of kwaliteit. 

Daniëlle de Jonge | 18 mei 2012 | 2-3 minuten leestijd

Michiel Cobben spreekt in dit geval over de gunfactor: de belangrijkste reden dat mensen met elkaar zaken willen en blijven doen. In zijn boek 'Verhoog je gunfactor' zet hij op enthousiaste wijze uiteen wat die gunfactor dan precies is en hoe u deze in zeven heldere stappen kunt verhogen.

Wat in ieder geval heel prettig is aan 'Verhoog je gunfactor' is de schrijfstijl van Michiel Cobben. Het boek leest lekker vlot en u krijgt geregeld nieuwe inspiratie om aan de slag te gaan. Voor het zover is om aan uw gunfactor te werken, gaat Cobben in op het gunnen. Of er verschil is tussen mannen en vrouwen bijvoorbeeld. En over het daadwerkelijke belang van de factor. Vervolgens maakt hij de doorstart naar de salescyclus die hij koppelt aan de zeven stappen om uw gunfactor te verhogen.

Heel logische stappen, die u ongetwijfeld bekend voorkomen. Alleen nu bekijkt u ze vanuit het gunperspectief. Stap voor stap wordt u zich beter bewust van uw klanten en de belangen die zij hebben. Juist door vanuit het klantbelang te denken, kiest u voor een andere aanpak dan veel anderen. U wordt uitgedaagd om verlangen te creëren, zodat de klant op uw aanbod ingaat.

Ook uw creativiteit wordt geprikkeld, want daar komen de beste oplossingen uit voort. Van belang is onder meer dat u denkt en spreekt vanuit de klant, niet vanuit uzelf. Voeg daaraan toe de nodige overtuigingskracht en zorg voor een goede basis van vertrouwen. Essentiële stappen in het gunproces.

Tot slot komt de stap om ervoor te zorgen dat u op langere termijn de gunfactor in stand houdt. Want alleen dan werkt u aan lange, goede relaties met klanten.

Is de gunfactor te trainen? Jazeker, het afsluitende hoofdstuk van dit boek gaat daarover. U heeft gunnen dus zelf in de hand! De visie van een schrijver is één ding, bevestiging van anderen maakt het boek nog sterker. Cobben heeft daarvoor gezorgd met tal van interviews van mensen die de gunfactor in de praktijk toepassen. Mark Rutte, Marlies Dekkers, Frits Goldschmeding, Henk Keilman: het zijn een aantal bekenden die hun visie en ervaringen met een van de gunelementen delen.

Heeft u het boek eenmaal uit en wilt het als naslagwerk gebruiken? Ook dat kan heel makkelijk. In het boek staat namelijk een code waarmee u gratis het e-book kunt downloaden. Om er nog meer uit te halen. Het is u gegund.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden