Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Verhoog je gunfactor

In 7 stappen naar zakelijk succes

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789461275738
10
Voormalig top 10Totaal 1 dag
Evergreen459 dagen in de Top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

De gunfactor is de belangrijkste reden dat mensen met elkaar zaken willen en blijven doen. Product, reclame en prijs zijn in elke markt van ondergeschikt belang, het is uw gunfactor die bepaalt of een klant een aanbod accepteert.

In 'Verhoog je Gunfactor' maakt Michiel Cobben de gunfactor inzichtelijk en leer u hoe u deze in zeven stappen kunt verhogen. U leert hoe u slagvaardiger wordt zonder pusherig te zijn, aardiger wordt gevonden zonder dat u de indruk wekt dat ze over u heen kunnen lopen en bovenal hoe u succesvoller in uw werk kunt zijn. Het boek bevat veel voorbeelden, interviews en handige tips van mensen die uit eigen ervaring het belang en de werking van de gunfactor kennen.

'Verhoog je Gunfactor' is voor iedereen die zijn producten, diensten of ideeën op een effectieve manier aan de man wil brengen en voor iedereen die anderen in beweging wil krijgen. Wie zakelijk succes nastreeft leert in dit boek het geheim achter de ontwikkeling van langdurige en waardevolle klantrelaties.

'Vertrouwen krijgen begint met vertrouwen geven' - Frits Goldschmeding, oprichter Randstad

'Slijmen helpt' - Prof. dr. Roos Vonk, hoogleraar sociale psychologie Radboud Universiteit Nijmegen

'Blijf bij je eigen droom' - Marlies Dekkers, mode- en lingerieontwerpster

Specificaties

ISBN13:9789461275738
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:216
Druk:2
Verschijningsdatum:20-10-2011
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (2)

Verhoog je gunfactor
Joep Vesters | 29 november 2013
Michiel Cobben was 20 jaar actief in de werving en selectie van marketing- en salespersoneel. Hij sprak met klanten over sollicitanten met de 'gunfactor'. Via de 7 stappen van de salescyclus behandelt hij het verhogen van je gunfactor.
Lees verder
Verhoog je gunfactor
Daniëlle de Jonge | 18 mei 2012
Klanten kiezen niet langer alleen voor uw product of uw dienst. Juist de persoonlijke aspecten zijn van belang. Mensen doen immers zaken met mensen. Iemand gunt u de deal. En ook u zult veelal een leverancier kiezen op basis van veel meer dan alleen de prijs of kwaliteit. Michiel Cobben spreekt in dit geval over de gunfactor: de belangrijkste reden dat mensen met elkaar zaken willen en blijven doen. In zijn boek 'Verhoog je gunfactor' zet hij op enthousiaste wijze uiteen wat die gunfactor dan precies is en hoe u deze in zeven heldere stappen kunt verhogen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
9 stemmen
7
1
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Michiel Cobben: ‘Gunfactor speelt cruciale rol vergelijkbare omstandigheden’
Paul Groothengel 1 augustus 2012 Waarom doen mensen zaken met elkaar? Om de marketing P’s van prijs, promotie en product? Nee, vergeet het maar. Mensen doen zaken met elkaar omdat ze het elkaar gunnen. De gunfactor is in het zakenleven wat de X-factor is voor popsterren: je hebt het nodig voor succes. Dat stelt Michiel Cobben in zijn boek Verhoog je gunfactor.
podcast
Michiel Cobben over gunnen
Paul Groothengel 2 februari 2012 'Als de klant heeft besloten dat hij wil kopen, moet hij nog besluiten dat hij dat bij jou koopt.' Hier komt de gunfactor om de hoek kijken, vertelt Michiel Cobben in Verhoog je gunfactor. 'De klant is helemaal geen koning.' 

Over Michiel Cobben

Michiel Cobben was van 1992 tot 2011 actief in de werving en selectie van marketing­ en sales personeel. Dankzij deze ervaring kent als geen ander hij het belang van de gunfactor. Tegenwoordig adviseert hij mensen en organisaties over hun verkoopstrategie.

Andere boeken door Michiel Cobben

Inhoudsopgave

Inleiding
Onderzoek naar de gunfactor
Interview: Hoe begin je je gunfactor te ontwikkelen? - Stephan v.d. A., verkoper Straatnieuw

Deel 1: De gunfactor
1. Wat is de gunfactor?

2. Is de gunfactor te meten?
2.1 Capaciteiten en gedrag van verkopers
2.2 Is de gunfactor mannelijk of vrouwelijk?

3. Hoe belangrijk is de gunfactor?
3.1 Een goed product verkoopt zichzelf helemaal niet
Interview: Hoe belangrijk is de gunfactor als je zaken wilt gaan doen? - Ronald van Zetten, algemeen directeur HEMA
3.2 Kwantitatief: een case met cijfers
3.3 Kwalitatief: sales is de drijvende kracht achter elke onderneming

4. De salescyclus

5. De gunfactorcyclus
5.1 Jaloezie zet de cyclus in beweging
5.2 Benijden of afgunst geeft de richting aan
Interview: Kun je geld lenen op basis van je gunfactor? - Henk Keilman, ondernemer

Deel 2: Je gunfactor verhogen in zeven stappen
6. Stap 1: Selecteer de juiste klanten
6.1 Zakenrelaties: je haalt eruit wat je erin stopt
Interview: Hoe werkt de social exchange theory? - Robert Dortmans, T-Systems
6.2 Je klantbelang kennen, begrijpen en vertalen
6.3 Het grote misverstand over USP's
Interview: Op welke klanten moet je mikken? - Marlies van Wijhe, algemeen directeur Van Wijhe Verf B.V.

7. Stap 2: Denk vanuit het belang van je klant
7.1 Een goede opening is het halve gesprek
7.2 Alle eerste contacten zijn zinvo
7.3 Het grote misverstand in sales: alle relaties zijn ongelijkwaardig
Interview: Hoe ontwikkel je een gelijkwaardige relatie? - Patricia Kuiper-Vermeer, Just2Match
7.4 Koude acquisitie bestaat niet: alles heeft een verleden
7.5 Acquisitie gaat niet over jou, maar over die ander
7.6 Je moet doorvragen en echt nieuwsgierig zijn
7.7 Het vrijblijvende gesprek bestaat niet
7.8 De secretaresse passeren

8. Stap 3: Durf te dromen
8.1 Het begint met nietsdoen
Interview: Hoe zet ik mijn klant aan tot dromen? - Ruud Koornstra, Tendris
8.2 Waarom zakenmannen altijd donkere pakken dragen
8.3 De eerste seconde kan bepalend zijn voor je gunfactor
8.4 De kern van verlangen creëren, de klant laten dromen
8.5 Koning, keizer, admiraal, geld verdienen willen we allemaal
Interview: Hoe word ik heel erg rijk? - Frits Goldschmeding, Randstad
8.6 Het verschil tussen een ober en een verkoper
8.7 Het verhaal van de klant
8.8 Zorgen dat een klant fantaseert over jouw product
8.9 Niet iedereen kan een boot verkopen aan Robinson Crusoë
8.10 Hoe werken timeshareverkopers?
Interview: Hoe zorg ik dat ik gepassioneerd overkom? - Wendy Freriks, Ricoh

9. Stap 4: Verzin creatieve oplossingen
9.1 Maak de dromen van je klanten waar
9.2 Als je een mening geeft, geef dan de mening van een ander
9.3 Vreemde ogen dwingen
9.4 Luister nooit naar boekhouders
Interview: Hoe weet ik of mijn verhaal aanslaat bij de klant? - Dan Hill, schrijver en adviseur

10. Stap 5: Laat zien dat je het zeker weet
10.1 Begin met afbakenen
10.2 Confronteer, maar overdrijf niet
10.3 Laat zien dat je geluisterd hebt
10.4 Laat ook de andere kant zien
Interview: Hoe geef je een goede presentatie? - Mark Rutte, minister-president

11. Stap 6: Vraag om het vertrouwen
11.1 Niet elke concrete vraag is een koopsignaal
11.2 Helaas zeggen klanten nooit nee
11.3 Unieke proposities en onderhandelingen
11.4 Laat de ander het laatste zetje geven
11.5 Poepen of het toilet verlaten!
Interview: Hoe word ik een goede onderhandelaar? - Esmée Ficheroux, Tempo-Team/Yacht

12. Stap 7: Blijf alert en geïnteresseerd
12.1 Omgaan met tegenslagen
Interview: Hoe ga je om met tegenslagen? - Marlies Dekkers, Marlies | Dekkers
12.2 Klanten komen altijd terug
12.3 Eerst de huid verkopen, dan pas de beer schieten
12.4 Waarom perfectionisten niets in het zakenleven te zoeken hebben
Interview: Hoe ontwikkel je langetermijnrelaties? - Frank Fritsen, klokkengieterij Petit en Fritsen sinds 1660

Deel 3: Je gunfactor trainen
13. Is de gunfactor te trainen?
13.1 Kun je je gunfactor beïnvloeden?
Interview: Dezelfde lichaamshouding aannemen, helpt dat? - Prof. dr. Roos Vonk, hoogleraar sociale psychologie RU
13.2 Heb ik de gunfactor?
13.3 Heeft mijn bedrijf de gunfactor?
13.4 Gebruik je hart, niet je hoofd

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verhoog je gunfactor