Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Human2Human: de nieuwe klantrelatie

In ‘Human2Human’ van Daniëlle de Jonge draait het om aandacht, échte aandacht! De wereld is veranderd, mensen willen gewaardeerd worden, ook wanneer het draait om verkopen. Misschien zelfs wel juist bij het verkopen. Je zult dingen herkennen, zowel aspecten die je goed doet als punten van verbetering. En ja, het zal ook gebeuren dat je denkt ‘is het zo simpel?’, ja dus!

Sandra Kok | 23 juli 2015

Hoe mooi je product of dienst ook is en de materialen die je gebruikt om een en ander te promoten, het onderscheidend vermogen komt bij jezelf vandaan. In het boek kom je veel praktische tips tegen hoe je je kunt onderscheiden en die je vrij makkelijk kunt aanleren en inpassen. Verleid de klant met je (oprechte) verhaal en gebruik geen twijfelwoorden zijn twee aspecten die mij direct opvielen. Mooi in het geheel is het gebruik van de ‘Why’ van Simon Sinek, daarin zit de belangrijkste boodschap voor je klant. Dit is wat de klant raakt en waarmee je je kunt onderscheiden. Voor mij zit er ook herkenning in het boek op een aantal vlakken. Raakvlakken vanuit mijn eigen werk. Wanneer de klant beseft welke waarde je voor hem en zijn bedrijf levert, dan is de kans groot dat je vanuit die waarde ook andere diensten of product mag leveren. De klant voelt zich gewaardeerd door de aandacht die je geeft en geeft dat op deze manier terug. Het boek van Daniëlle de Jonge is doorspekt met handige tips. Of het nu gaat om social media, nieuwsbrieven of het versturen van een factuur. Maak het persoonlijk, geef een beetje aandacht als het kan en de klantbeleving verandert direct. Een hele goede tip voor de website vind ik het veranderen van ‘over ons’ in ‘ons verhaal’. Heel simpel, maar bovenal doeltreffend. Eentje die ik zeker op mijn eigen website ga doorvoeren. Oprechte en persoonlijke aandacht is maatwerk en kan niet 1 op 1 worden overgenomen voor een andere klant. Dat lijkt veel tijd te kosten. Echter, door deze aanpak zul je selectiever zijn in het benaderen van nieuwe klanten en het slagingspercentage zal stijgen. Minder eenheidsworst, meer echt persoonlijk contact en meer opdrachten als gevolg van de gunfactor die ontstaat. De uitdrukking ‘wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd’ is meer dan van toepassing op dit boek. Human2Human communicatie wordt ook van Heart2Heart communicatie genoemd. Communiceer vanuit je hart, geef aandacht!

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden