Het is voor elke communicatie-, marketing- of klantenservicemanager dus cruciaal om hier adequaat op in te spelen. Een klacht die viral gaat op social media kan het einde betekenen van een reputatie. Een goed doordachte en snelle reactie kan dat voorkomen, sterker nog: het kan het imago zelfs een positieve boost opleveren.
Antina van der Veen-Meijer biedt de lezer met haar boek Webcare in de praktijk praktische handvatten om deze relatief nieuwe, maar vooral essentiële vorm van klantenservice te implementeren. Zij vraagt zich oprecht af of managers wel voldoende stilstaan bij het belang en de invloed van webcare en hoe een en ander in de praktijk wordt gebracht en vooral, waarom.
Belangrijke onderwerpen zijn onder meer hoe je een passend antwoord op (negatieve) berichten formuleert en hoe je organiseert dat er ook 's avonds namens het bedrijf wordt gereageerd
Webcare is enorm belangrijk voor de reputatie van een organisatie en bepaalt hoe de doelgroep zich gehoord en geholpen voelt. Dit boek geeft een compleet en actueel overzicht van alles wat er komt kijken bij webcare. Het leest bijzonder gemakkelijk en toont op heldere wijze aan hoe en waarom webcare verbeterd kan worden. Het laat je zien hoe je bij elke klant de juiste snaar raakt, zodat je je telkens positief kunt profileren. Het staat boordevol tips en trucs over hoe je klanten het beste te woord te kunnen staan.
Webcare in de praktijk is -wat uw recensent betreft- een must read voor elke communicatie-, marketing- of klantenservicemanager die gebruik maakt van social media kanalen.
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.