Allemaal mogelijkheden die u als ondernemer heeft om zo nu en dan pas op de plaats te maken. Te overzien wat u doet en of het bij u past. En om na te denken over het realiseren van ambities, oplossen van vraagstukken of ad hoc situaties het hoofd bieden. Of u nu zelfstandig ondernemer bent of met een team werkt: het loont om te doen. U groeit als persoon en grote kans daarmee ook uw bedrijf. Wie ervan geniet om overpeinzingen te combineren met wijsheden van de filosofen heeft aan het boek ‘De pocketfilosoof voor ondernemers' van Michael Bruyn een leuke aanwinst.
Van Ralph Waldo Emerson, Confucius, Niccolò Machiavelli tot Friedrich Nietzsche, Voltaire en John Cleese. Deze en vele, vele anderen komen voorbij in het boek. Met van ieder van hen een rake quote, gevolgd door een vertaling naar de praktijk door de auteur. Kort en krachtig, zodat u het eenvoudig op u in kunt laten werken. Het boek is heel overzichtelijk ingedeeld in 34 hoofdstukken met eigen thema. U kunt er voor kiezen die in de aangeboden volgorde te lezen. Mijn advies is het anders te doen. Bijvoorbeeld door het boek willekeurig open te slaan en te zien welk thema het is. Dikke kans dat het precies een onderwerp is waar u op dat moment meer over wilt weten. Of dat u ineens wordt wakker geschud over een thema waar u zich minder bewust van was. Liever praktisch? Kies het thema uit de lijst dat voor u het meest relevant is. Strategisch denken, om eens wat te noemen. Of Leiderschap, netwerken, kostenbeheersing of innovatie. Bij elk hoofdstuk treft u vervolgens een aantal filosofische wijsheden.
Daarna is het aan u om verder uit te diepen, te doorgronden en er iets mee te doen. Of niet natuurlijk, als u ontdekt dat u op de goede weg bent. Een mooie opmerking wat dat aan gaat komt van Chesterton: ‘Ik heb mijn succes er aan te danken dat ik altijd respectvol naar het allerbeste advies heb geluisterd en daarna ben weggegaan om precies het tegenovergestelde te doen'. Ik wens u veel wijze en verfrissende inzichten.
Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl
Over Daniëlle de Jonge
Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.