Pure merkpresentatie en touchpoint management is niet meer voldoende. Brand management vandaag de dag betekent dat je als organisatie een merkbelofte formuleert en waarmaakt. In het boekje beschrijven Bolhuis en Lenderink wat daar bij komt kijken.
Daarbij blijven ze qua uitwerking een beetje in de lucht hangen. Ik had gehoopt meer cijfermatig en/of kwalitatief materiaal uit het promotie-onderzoek gepresenteerd te krijgen. De auteurs stellen een bedrijfsbrede aanpak voor, die gepaard gaat met een financiële en organisatorische investeringen, maar geven weinig informatie om sceptici te overtuigen dat het ook echt werkt.
Brand management insights is een mooi boekje, met een in mijn ogen goede aanpak, maar wat weinig body. Het is wel een mooi startpunt om als organisatie met elkaar in gesprek te gaan.
Over Ger van den Buijs
Ger van den Buijs is eigenaar van FiveDolphins.com, creatief denker en oplossingsontwerper. Daarnaast is hij spreker en auteur van Forget Reach, Start Selling.