Daarnaast bevat het boek een aantal interviews met inspirerende ondernemers. Zelfs de advertenties ontbreken niet.
De artikelen in Hack zijn helder geschreven en verwoorden een visie. Ik vond dat prettig. De auteurs hebben zich daarmee extra ingespannen om hun verhaal duidelijk te verwoorden. Zoals de zin van Bas Haring:
‘Computers kunnen wel beter denken dan mensen, maar niet net zo goed. Zoals een auto wel sneller is dan een fiets, maar niet voor dezelfde toepassingen geschikt is.’
Het boekje bevat o.a. een artikel met concreet advies hoe je kunt starten met data driven marketing. Het geeft je een drietrapsmodel, waarbij je vanaf het begin toegevoegde waarde kunt creëren. Ook de valkuilen worden je aangereikt, zodat je het leergeld van anderen kunt incasseren. Een ander artikel geeft advies aan partijen die data willen verzamelen en verkopen aan derden. De verhalen zijn doorspekt met voorbeelden en concrete handvatten.
De laatste twee artikelen gaan in op de maatschappelijke discussies rond data. Jan Bletz gaat in op het privacyprobleem en relateert dat aan cyber security en het gevaar van onterechte segmentatie door artificiële intelligentie (AI). Jaap Meijers zoekt in zijn verhaal nog verder naar de kansen en gevaren van AI en bespreekt de vraag of AI ooit de mens zal overvleugelen.
Al met al een mooi vormgegeven en informatief boek/tijdschrift. Zeer geschikt voor elke foyer. Het is boekje waarmee je je wachtende klanten de tijd laat vergeten.
Over Ger van den Buijs
Ger van den Buijs is eigenaar van FiveDolphins.com, creatief denker en oplossingsontwerper. Daarnaast is hij spreker en auteur van Forget Reach, Start Selling.