Voor de mensen die met e-boeken opgroeien: dat waren van origine hardcover boeken die op de literatuurlijst stonden, maar nu uitgegeven op een soort krantenpapier, in een tijdschrift of pocketvorm. Hierdoor bleef de inhoud behouden, maar was het boek een stuk goedkoper, waar wij scholieren dan weer veel waarde aan hechtten.
Dus, Disrupt. Het is eigenlijk verrassend leuk! Het staat vol interviews met o.a. Jef Bezos (Amazon en Corinne Vigreux (TomTom). Allemaal mensen die op de een of andere manier met disruptie te maken hebben, en het naar eigen hand hebben gezet. Je krijgt achtergrondinformatie en een opiniestuk door Bas Haring.
De rode lijn…Breken met conventies, zoals het ook staat gedrukt in het boekje zelf. Het staat vol ideeën van mensen die anders kijken naar bestaande producten en diensten. Mensen die begrijpen hoe de maatschappij verandert en besluiten hun product aan de maatschappij aan te passen. Verrassend in eenvoud, en geweldig briljant als zakelijke oplossing. Als lezend hoop je dat je zelf ook zo’n mooi idee krijgt.
Als je het in een keer uit wilt lezen, dan wordt het, wat mij betreft, wel een beetje veel van het goede. Maar leg het op tafel en lees af en toe een artikel. Of neem het er eens bij als je eens anders wilt kijken naar jouw eigen product, inspirerend is het absoluut.
Toen ik het eenmaal als een bijzonder tijdschrift, of misschien wel een ‘tijdloos’ schrift ging zien, ging ik ook anders om met dit boekje. Disrupt is mooi vormgegeven, en vlot geschreven, het leest lekker en laat zich ook makkelijk opzij leggen (voor later).
Maar eerlijk…Sprout, ik ben fan geworden.
Over Pleunie Warnink
Pleunie Warnink is Communicatie-adviseur Duurzaamheid & Techniek bij Groene peper communicatie.