Recensie

Start-up! - 'Inspiratie en praktische tips'

Je hebt een helder doel, kunt met weinig slaap toe, vraagt hulp aan ervaren mensen, je wordt regelmatig ontslagen, je bent gezellig en vaak de gangmaker op feestjes, je bent geen goede student...Herken je dit? En droom je van een eigen bedrijf?

Elly Stroo Cloeck | 16 september 2019 | 1-2 minuten leestijd

Of je nu al een goed idee hebt voor je eigen bedrijf, of zelfs dat niet, het boek Start UP! Hoe jij jouw idee vleugels geeft van Leo Pot helpt je vliegensvlug aan inspiratie en praktische tips. Het zeer compacte boekje dat je in een uurtje uitleest (Doelgroep: ‘iedereen die liever onderneemt dan leest'), geeft tips hoe je creatief genoeg wordt voor een briljant idee, hoe je dat verder ontwikkelt, hoe je het beschermt...of juist niet, hoe je de verkoopbaarheid beoordeelt, er een plan van maakt, hoe je aan geld komt, hoe je pitcht en ten slotte hoe je het in de markt zet qua prijsstelling en marketing.

Start up! Hoe jij jouw idee vleugels geeft is tegelijkertijd heel hoog over èn vrij compleet qua aandachtspunten, geeft leuke voorbeelden van succesvolle ondernemers en is heel mooi geïllustreerd. Prima voor als je nèt bedacht hebt dat je voor jezelf wilt beginnen en nog niets aan informatie-verzamelen hebt gedaan. En niet van lezen houdt...... (bestáán die mensen?).

Elly Stroo Cloeck is projectmanager en auteur bij ESCIA. Ze schrijft recensies en samenvattingen van managementboeken, verzorgt managementboek-gebaseerde permanente educatie èn is jurylid voor ‘Managementboek van het Jaar 2020'. Let op: dit boek dingt mee naar die titel, maarrrrrrr......er zijn 6 Juryleden en we lezen 240 titels, dus uit bovenstaande recensie kun je maar hééél weinig afleiden over de plaats van dit boek op de uiteindelijke ranglijst.

Over Elly Stroo Cloeck

Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management. Daarnaast schrijft ze samenvattingen en recensies van managementboeken.