Met het boek Je doet het toch wel gratis? geschreven door Mascha Feoktistova en Max de Vries, krijg je letterlijk een kijkje in de wereld van influencers. Mascha is zelf een influencer en bekend onder de naam Beautygloss. En daarnaast geven ook andere influencers hun visie op hun influencerwerk, denk aan Kelvin Boerma, Anna Nooshin en Monica Geuze. Dit maakt het boek een complete weergave van influencers in hun vak.
Hoe maak je een strategie voor influencermarketing?
Het blijft niet bij meningen en visies van influencers. Mascha legt je letterlijk uit wat haar werk precies betekent, hoe zij opdrachten krijgt en hoe deze gebrieft worden. Zo krijg je een duidelijk beeld van wat een influencer precies voor je doet en wat de waarde hiervan is. In combinatie met haast lachwekkende cases. Waarom lachwekkend? Dat lees je in het boek.
Het boek wordt goed aangevuld met de kennis van een marketeer, dankzij Max. Zo komen in het boek de twee kanten van het verhaal naar voren. De kant van de influencer en de kant van de marketeer. Hierdoor krijg je een duidelijk beeld hoe je een influencer in zou kunnen zetten in jouw marketingstrategie. Van wat voor soort influencer je in zou moeten zetten, met wat voor soort content en voor welke doelen. En ook fijn: je krijgt een beeld van de prijzen die een influencer vraagt en waarom hij of zij deze prijs vraagt. Iets waar nog veel onduidelijk over is in de online marketing. Mascha durft het je uit te leggen!
Speciaal voor marketeers
Echter is het bij dit boek wel van belang dat je enige kennis van marketing hebt. Er komen namelijk regelmatig marketingtechnische begrippen in voor. Max en Mascha proberen die zo duidelijk mogelijk uit te leggen, maar zonder enige kennis van (online) marketing is het denk ik lastig te volgen.
Kortom: Je doet het toch wel gratis? is zeker een aanrader als je meer wilt weten over de inzet van influencers en wat dit voor jouw bedrijf of werk zou kunnen betekenen. Je leert exact met welk doel je een influencer in zou kunnen zetten en met wat voor soort content. Dit zal je veel tijd besparen wanneer je daadwerkelijk met influencers aan de slag gaat! Je weet namelijk al hoe hun gedachtegang gaat, waarom ze doen wat ze doen en waarom ze de prijzen vragen die daarbij horen.
Over Mylene Bouwman
Mylène Bouwman is online rechterhand op het gebied van social media en het schrijven van blogs. Van advies tot het volledig uitbesteden van je online kanalen.