Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Strategic Management

Classic Edition

Gebonden Engels 2007 9780230525481
Verkooppositie 3016Hoogste positie: 1912
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Dit boek is de klassieke editie van H. Igor Ansoff, de pionier en 'vader van strategisch management'. Het boek was jarenlang niet verkrijgbaar. 'Strategic Management' raakt de kern van dit vakgebied. Na al die jaren (de eerste uitgave verscheen in 1979) is het nog steeds een rudimentair werk over strategie.

Specificaties

ISBN13:9780230525481
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:251
Druk:11
ISSN:

Expertrecensies (1)

Strategic Management
Peter de Roode | 12 januari 2011
Niet alles wat oud is, is achterhaald. Wie zich bezighoudt met strategie in organisaties, kan niet om dit boek heen. Igor Ansoff - de vader van strategisch management - beschrijft in helder Engels hoe de invloed van de omgeving nauwkeurig gemonitord kan worden. 'Strategic management' is een briljant boek waar veel MT-leden uit zowel de profit- als de non-profitsector hun voordeel mee kunnen doen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Igor Ansoff

H. Igor Ansoff (1918-2002) was an applied mathematician and business manager. He is well known as the pioneer and father of Strategic Management. Ansoff studied at Brown University, where he received his Doctorate. He joined UCLA in the Senior Executive Program. Ansoff was a distinguished professor at United States International University (now Alliant International University) for 17 years, where his work in strategic management research is still continued by several institutes. During his career he consulted with many multinational corporations including Philips, General Electric, Gulf, IBM, Sterling and Westinghouse. Ansoff was the first management guru to recognize the need for strategic planning for firms operating in an increasingly complex and turbulent business environment.

Andere boeken door Igor Ansoff

Inhoudsopgave

Introduction; G-I.Nakamura
Memorial Article; R.Ansoff

1. Introduction
2. The Overall Framework
3. The Environment in a Historical Perspective
4. Model of Budgeting Behavior
5. Model of Environmental Turbulence
6. Strategic Capability
7. Power
8. Aspirations and Culture
9. Strategic Leadership
10. Model of Strategic Choice
11. Transition Behavior
12. Model of Transition Behavior
13. Basic Axioms

References
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategic Management