Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Corporate Universities

Drivers of the learning organization

Gebonden Engels 2014 9780415660549
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

'Corporate Universities' bevat een schat aan strategische concepten, instrumenten en inspirerende voorbeelden waarmee senior managers en HRD-professionals direct aan de slag kunnen. Antwoorden zijn te vinden op vragen als:
-Hoe kan ik mijn corporate university inzetten bij het vernieuwen, implementeren en optimaliseren van strategie?
-Wat voor corporate university past het beste bij mijn organisatie?
-Hoe creëer ik een corporate university met strategische impact?

Specificaties

ISBN13:9780415660549
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:156
Uitgever:Routledge
Druk:1
Verschijningsdatum:13-3-2014
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
Corporate Universities
Han van der Pool | 29 juni 2017
Een Corporate University, Academy of College gaat over strategisch leren door (en binnen) organisaties. CU’s leveren een bijdrage aan het vertalen van de visie en strategie van de onderneming naar werkprocessen en gedrag van de medewerkers. 
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Martijn Rademakers: ‘Like business schools, only better’
Ronald Buitenhuis 22 mei 2014 De crisis heeft menig corporate university aan de rand van de afgrond gebracht, of deze zelfs over de rand geduwd. Maar juist in tijden van crisis kan een corporate university zorgen voor strategische vernieuwing. Zelfs een verklaard tegenstander als Steve Jobs richtte vlak voor zijn dood nog een corporate university op om de unieke Apple-cultuur te borgen. ‘Er zit een enorm afbreukrisico aan het opheffen van je corporate university.’

Over Martijn Rademakers

Dr. Martijn F. Rademakers is bedrijfsstrateeg in hart en nieren. Hij doceert en adviseert op topniveau over strategie en leiderschap voor organisaties in binnen- en buitenland. Martijn is managing director van het Center for Strategy & Leadership te Rotterdam en tevens visiting professor bij verschillende business schools in binnen- en buitenland. Hij geniet bekendheid als auteur van strategische business cases in de stijl van zijn leermeester van Harvard Business School. Zijn blogs over strategie en leiderschap (o.a. op www.c4sl.eu) trekken duizenden lezers. Martijn is een autoriteit op het vlak van onderzoek naar de strategische rol van corporate universities. In maart 2012 publiceerde hij het boek ‘Corporate Universities: Aanjagers van de lerende organisatie’, met state-of-the-art strategieconcepten en cases. In 2014 verscheen zijn internationale boek ‘Corporate Universities’, dat lovende aanbevelingen kreeg uit de USA, Europa en Azië.

Andere boeken door Martijn Rademakers

Inhoudsopgave

1. Introduction: corporate universities
2. Strategy development for continuous learning
3. Corporte university strategy
4. Corporte university value creation and learning formats
5. Mars university: Raising the bar
6. Deloitte university: Developing as one
7. Shell project academy: Developing a learning community
8. Canon academy: Accelerating transformation
9. Corporate university strategy renewal at ING
10. Bringing speed to knowledge: A dean's journey
11. Corporate university definitions, literature, and lessons learned

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate Universities