The Price Advantage
Gebonden Engels 2010 2e druk 9780470481776Samenvatting
-The Price Advantage' is geschreven door drie superieure experts van McKinsey & Company en is het meest pragmatische en intelligente boek over prijsbepaling dat verkrijgbaar is. Het is gebaseerd op ervaringen met honderden bedrijven, maar ook op significante investeringen in basaal prijsbepalingsonderzoek. Dit boek is een uitvoerige gids die managers kan begeleiden door de doolhof van prijsbepalingskwesties. De auteur onderzoekt state-of-the-art benaderingen voor het analyseren en verbeteren van prijsbepalingsprestaties en demonstreert deze benaderingen met real case studies en verschaffen zo een excellente nuttige prijsbepalingsblauwdruk voor bedrijven. In goede economische tijden of slechte, het verwerven van het prijsvoordeel is van vitaal belang voor de bedrijfsprestaties en de winstgevendheid.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgments.
PART ONE: PRICING FUNDAMENTALS.
Chapter 1. Introduction.
Chapter 2. The Three Levels of Price Management.
PART TWO: EXPLORING THE LEVELS.
Chapter 3. Transaction.
Chapter 4. Product/Market Strategy.
Chapter 5. Industry Strategy.
PART THREE: SPECIAL TOPICS.
Chapter 6. New Product Pricing.
Chapter 7. Solutions, Bundles, and Other Packaged Offerings.
PART FOUR: UNIQUE EVENTS.
Chapter 8. Postmerger Pricing.
Chapter 9. Price Wars.
PART FIVE: EXPANDING THE BOUNDARIES.
Chapter 10. Technology-Enabled Pricing.
Chapter 11. Legal Issues.
PART SIX: BRINGING IT TOGETHER.
Chapter 12. Pricing Architecture.
Chapter 13. Driving Pricing Change.
Chapter 14. The Monarch Battery Case.
Chapter 15. Epilogue
Appendix 1: Sample Pocket Price and Pocket Margin Waterfalls.
Appendix 2: Antitrust Issues.
Appendix 3: List of Acronyms.
About the Authors.
Index.
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan