Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The leader's guide to storytelling - New and Revised

Mastering the art and discipline of business narrative

Gebonden Engels 2011 9780470548677
Verkooppositie 2728
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In dit boek legt Denning uit hoe u kan leren om het juiste verhaal op het juiste tijdstip te vertellen. Wat uw functie ook is, verhalen kunnen u leiden tot verandering. In 'The leader's guide to storytelling' wordt beschreven hoe het vertellen van verhalen kunnen helpen om de belangrijkste uitdagingen van het leiderschap aan te gaan; actie, zorgen dat mensen samen gaan werken en mensen de toekomst in leiden

Specificaties

ISBN13:9780470548677
Rubriek:Leiderschap
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:348
Uitgever:Jossey Bass
Druk:2
Verschijningsdatum:22-8-2020

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

geboekstaafd
Geboekstaafd: Kilian Bennebroek Gravenhorst
Nienke van Oeveren 23 juni 2015 Kilian Bennebroek Gravenhorst is eigenaar van PlusPulse en docent bij onder andere Sioo. Hij is gespecialiseerd in verandermanagement en gefascineerd door de vraag hoe leiders hun veranderambities realiseren. Zijn favoriete managementboeken? Lees erover na de breek.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Stephen Denning

Stephen Denning is een gerenommeerd managementdenker, een veelgevraagd spreker en een populaire columnist. Hij bekleedde een managementpositie bij de World Bank en is nu lid van de adviesraad van het Drucker Forum. Hij is een van de leidende figuren van de Agile beweging en zat jarenlang in het bestuur van de Scrum Alliance. Tientallen bedrijven over de hele wereld vragen hem om advies. Stephen woont in Washington. Hij schreef diverse andere boeken, waaronder de bestseller "The Leader's Guide to Radical Management".

Andere boeken door Stephen Denning

Inhoudsopgave

Introduction

Part 1: The role of story in organizations

1. Telling the right story: Choosing the right story for the leadership challenge at hand
2. Telling the story right: Four key elements of storytelling performance

Part 2: Eight narrative patterns

3. Motivate others to action: Using narrative to ignite action and implement new ideas
4. Build trust in you: Using narrative to communicate who you are
5. Build trust in your company: Using narrative to build your brand
6. Transmit your values: Using narrative to instill organizational values
7. Get others working together: Using narrative to get things done collaboratively
8. Share knowledge: Using narrative to transmit knowledge and understanding
9. Tame the grapevine: Using narrative to neutralize gossips and rumors
10. Create and share your vision: Using narrative to lead people into the future

Part 3: Putting it all together

11. Solve the paradox of innovation: Using narrative to transform your organization
12. A different kind of leader: Using narrative to become an interactive leader

Notes
Bibliography
Acknowledgments
About the author
Write to the author
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The leader's guide to storytelling - New and Revised