
Lees verder
Dit boek is een van de belangrijkste klassiekers op het gebied van ondernemingswaardering. Thans is van dit boek een volledig herziene, derde editie verschenen. Het boek is een must voor wie zich bezig houdt met ondernemingswaardering. In de hedendaagse hectische zakenwereld verschuiven investeerders hun beleggingen van het ene naar het andere project in hun zoektocht naar het hoogste rendement. Om die reden is het van groot belang dat de huidige generatie (financiële) managers het belang inziet van het meten, beheersen en maximaliseren van de aandeelhouderwaarde. 'Valuation' laat zien hoe op welke wijze de aandeelhouderswaarde gemaximaliseerd kan worden. En het laat zien hoe dit kan bijdragen aan het strategisch denken binnen de organisatie. Daarnaast leert het hoe managers op elk niveau kunnen bijdragen aan de waarde van de onderneming. Daarbij passeren onder andere de volgende onderwerpen de revue:
- De strategische voordelen van waardegericht management
- Manieren om de waarde te bepalen van concerns die uit diverse bedrijven bestaan
- Waardering bij herstructureringen, fusies en overnames
Een gedetailleerde case die laat zien hoe de verschillende waarderingstechnieken en principes in de praktijk kunnen worden toegepast.