Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , , e.a.

Linking Practice and Theory

The Pedagogy of Realistic Teacher Education

Paperback Nederlands 2019 9780805839814
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Although the idea of the reflective practitioner is embraced by many, there is still a need to understand how teachers' practical experience and the theoretical insights of researchers can be linked in teacher education. This book offers a framework for addressing this problem. It brings together 15 years of experience in teacher education and research, based on Korthagen's concept of "realistic teacher education" which is well known in Europe and gaining interest in North America.

Set up as a journey back and forth between practice and theory, this book is not only about linking them but models how it can be done, providing both practical solutions and research-based theoretical foundations.

Linking Practice and Theory: The Pedagogy of Realistic Teacher Education:
- serves as a guidebook for teacher educators, with many practical ideas and guidelines;
- prepares the reader for a fundamental shift in thinking about teacher education; and
- uses an international perspective in analyzing real, practical experience in teacher education, in the Netherlands and in other countries.

Specificaties

ISBN13:9780805839814
Trefwoorden:onderwijs, pedagogiek
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:328
Uitgever:Routledge
Druk:1
Verschijningsdatum:1-1-2001

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Fred Korthagen

Prof. dr. Fred Korthagen is emeritus-hoogleraar onderwijskunde van de Universiteit Utrecht met als specialisaties opleiden, training en coaching. Hij heeft hierover honderden internationale artikelen en enkele boeken gepubliceerd en ontving diverse internationale prijzen voor zijn werk.

Andere boeken door Fred Korthagen

Over Jos Kessels

Jos Kessels (1948) is filosoof. Hij studeerde rechten en filosofie en werkte aanvankelijk als musicus, journalist en filosofiedocent. Deed daarna onderzoek in wetenschapsfilosofie en didactiek van filosofie, en promoveerde op een proefschrift over kennistheorie en filosofieonderwijs (socratische methode). Hij specialiseerde zich in theorie en praktijk van het socratisch gesprek. Sinds 25 jaar leidt Jos Kessels gesprekken en trainingen met managers en bestuurders in verschillende sectoren van de samenleving: gezondheidszorg, overheid, politie, onderwijs, banken. Hij was bovendien in 1999 een van de oprichters van Het Nieuwe Trivium, een bureau dat filosofie in bedrijf brengt. Hij stapte na tien jaar op om te veranderen en te vernieuwen en werkt nu vanuit het bureau Eidoskoop, gespecialiseerd in idee-ontwikkeling.

Andere boeken door Jos Kessels

Over Bram Lagerwerf

Drs. Bram Lagerwerf was lang werkzaam als leraar en als lerarenopleider en later als coach en supervisor van docenten in alle sectoren van het onderwijs. Hij overleed in 2011. Hij publiceerde vele artikelen en boeken, waaronder het boek 'Leren van binnenuit'.

Andere boeken door Bram Lagerwerf

Inhoudsopgave

Preface F. Korthagen,

Teacher Education: A Problematic Enterprise. J. Kessels, F. Korthagen,
The Relationship Between Theory and Practice: Back to the Classics. F. Korthagen, T. Wubbels,
Learning From Practice. F. Korthagen,
A Reflection on Reflection. F. Korthagen,
Building a Realistic Teacher Education Program. F. Korthagen, T. Wubbels,
Evaluative Research on the Realistic Approach and on the Promotion of Reflection. F. Korthagen,
Helping Individual Student Teachers Become Reflective: The Supervisory Process. F. Korthagen, T. Wubbels,
Characteristics of Reflective Teachers. F. Korthagen,
Working With Groups of Student Teachers. F. Korthagen, B. Lagerwerf,
Teachers' Professional Learning: How Does It Work? F. Korthagen,
Specific Instruments and Techniques for Promoting Reflection. F. Korthagen,
A Broader View of Reflection. B. Koster, F. Korthagen,
Training Teacher Educators for the Realistic Approach. F. Korthagen,

The Realistic Approach: Its Tenets,
Philosophical Background, and Future.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Linking Practice and Theory