Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hit Makers

The Science of Popularity in an Age of Distraction

Gebonden Engels 2017 9781101980323
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

Nothing “goes viral.” If you think a popular movie, song, or app came out of nowhere to become a word-of-mouth success in today’s crowded media environment, you’re missing the real story. Each blockbuster has a secret history—of power, influence, dark broadcasters, and passionate cults that turn some new products into cultural phenomena. Even the most brilliant ideas wither in obscurity if they fail to connect with the right network, and the consumers that matter most aren't the early adopters, but rather their friends, followers, and imitators - the audience of your audience.

In his groundbreaking investigation, Atlantic senior editor Derek Thompson uncovers the hidden psychology of why we like what we like and reveals the economics of cultural markets that invisibly shape our lives. Shattering the sentimental myths of hit-making that dominate pop culture and business, Thompson shows quality is insufficient for success, nobody has "good taste," and some of the most popular products in history were one bad break away from utter failure. It may be a new world, but there are some enduring truths to what audiences and consumers want. People love a familiar surprise: a product that is bold, yet sneakily recognizable.

Every business, every artist, every person looking to promote themselves and their work wants to know what makes some works so successful while others disappear. Hit Makers is a magical mystery tour through the last century of pop culture blockbusters and the most valuable currency of the twenty-first century—people’s attention.

From the dawn of impressionist art to the future of Facebook, from small Etsy designers to the origin of Star Wars, Derek Thompson leaves no pet rock unturned to tell the fascinating story of how culture happens and why things become popular.

Specificaties

ISBN13:9781101980323
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:352
Uitgever:Penguin
Druk:1
Verschijningsdatum:7-2-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Hit Makers - 'Een van de beste boeken van het afgelopen jaar'
Patrick Davidson | 12 april 2018
Ons nieuwe boek Wavemakers gaat over leiderschap in een wereld waarin alles er per moment weer anders uitziet. Een volop in beweging zijnde en chaotische wereld, waarin stabiliteit plaatsmaakt voor stromen en golven. Hoe je in zo’n wereld kunt scoren en voorop kunt lopen qua populariteit doet de Amerikaanse journalist Derek Thompson uit de doeken in een van de beste boeken van het afgelopen jaar: Hit Makers – The Science of Popularity in an Age of Distraction.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Harvest - Maart 2017
Jeroen Ansink 15 maart 2017 Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Derek Thompson

Derek Thompson is een senior editor van het tijdschrift The Atlantic, waarin hij schrijft over economie en de media. Hij draagt geregeld bij aan NPR’s Here and Now en verschijnt vaak op tv, waaronder op CBS en MSNBC. Hij staat op zowel Inc.’s als Forbes’ 30 Under 30 ranglijsten.

Andere boeken door Derek Thompson

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hit Makers