leiderschapscoach, bestsellerauteur van o.a. 'Tot hier en niet verder'
Meer over Marshall GoldsmithWhat Got You Here Won't Get You There
Discover the 20 workplace habits you need to break
Gebonden Engels 2007 1e druk 9781401301309Samenvatting
Of u nu boven aan de ladder staat of nog aan het klimmen bent, dit boek is uw gids om uw slechte gewoontes te doorbreken en te bereiken wat u wilt bereiken.
Uw harde werken heeft resultaat. U doet het goed binnen uw werkveld. Maar iets staat u in de weg om die volgende stap te zetten. Dat zou best eens een van uw irritante gewoontes kunnen zijn. Misschien is dat ene foutje - een vorm van gedrag die u zelf niet eens herkent - het enige dat in de weg staat tussen u en de plaats waar u wilt zijn. Het zou zelfs precies de eigenschap kunnen zijn - zoals altijd willen winnen - die u heeft gebracht waar u nu bent, maar waarmee u niet verder komt.
Marshall Goldsmith is een expert die topmensen uit het zakenleven helpt om hun soms onbewuste gewoontes te doorbreken en zo nog succesvoller te worden. Forbes noemde hem een van de vijf meest gerespecteerde executive coaches en de Wall Street Journal plaatste hem in de top tien van trainers voor executives. Hij heeft gewerkt met meer dan tachtig ceo's van internationale topbedrijven, waaronder een groot aantal leiders uit de Fortune 500. The American Management Association heeft hem recent genoemd als een van de vijftig invloedrijkste denkers op het gebied van management. Zijn een-op-een coaching kost tienduizenden dollars, maar in dit boek krijgt u Marshalls unieke advies tegen een lagere prijs.
In de Verenigde Staten is 'What Got You Here Won't Get You There' bekroond tot Best Business Book of the Year.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Section One - The trouble with success
1. You are here
2. Enough about you
3. The success delusion, or why we resist change
Section Two - The twenty habits that hold you back from the top
4. The twenty habits
5. The twenty-first habit: the goal obsession
Section Three - How we can change for the better
6. Feedback
7. Apologizing
8. Telling the world, or advertising
9. Listening
10. Thanking
11. Following up
12. Practicing feed forward
Section Four - Pulling out the stops
13. Changing: the rules
14. Special challenges for people in charge
Coda: you are here now
Appendix
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan