Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Knowledge for Action

A Guide to Overcoming Barriers to Organizational Change

Gebonden Engels 1993 9781555425197
Verkooppositie 3062
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Dit boek is een must voor academici en managers. Chris Argyris helpt lezers te begrijpen waarom individuen en organisaties niet in staat zijn om te leren van hun activiteiten en presenteert een aantal stappen die moeten worden genomen om te veranderen.

Specificaties

ISBN13:9781555425197
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:309
Uitgever:Jossey Bass
Druk:1
Verschijningsdatum:1-4-1993

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

galerij_der_groten
Chris Argyris: ‘Kennis moet toepasbaar zijn’
Jeroen Ansink 25 oktober 2013 Sinds organisatiepsycholoog en grondlegger van de lerende organisatie Chris Agryris (90) toestemde met een interview voor de ‘Galerij der Groten’, is zijn gezondheid enorm achteruitgegaan. Hartproblemen hebben er toe geleid dat hij zijn ‘speedy thinking’, zoals hij het zelf noemt, heeft verloren. Toch heeft Argyris de voor hem gereserveerde plek ingeruimd – en wel door een ‘conversatie’ op afstand, een indirect gesprek.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Chris Argyris

De Amerikaanse bedrijfskundige en emeritus hoogleraar Chris Argyris studeerde psychologie en economie. Hij ontwikkelde onder andere de gevolgtrekkingenladder (Ladder of Inference), dubbelslag leren (Double-Loop Learning), actietheorie/beleden theorie/gebruikstheorie (Theory of Action/Espoused Theory/Theory-in-use) en de veel stellen en veel vragen-dialoog (High Advocacy/High Inquiry dialogue).

Andere boeken door Chris Argyris

Inhoudsopgave

Preface
The Author
Introduction: Action and Learning

Part 1: UNCOVERING ROADBLOCKS TO IMPROVEMENT.
1. Ineffective Learning in Organizations.
2. Defensive Routines That Limit Learning.

Part 2: DIAGNOSING AND INTERVENING IN THE ORGANIZATION.
3. Step One: Interview and Observe the Players.
4. Step Two: Organize the Findings for Learning and Action.
5. Step Three: Conduct Meaningful Feedback Sessions.
6. Step Four: Facilitate the Change Seminar with Live Cases.

Part 3: USING KEY LEARNINGS TO SOLVE PROBLEM SITUATIONS.
7. Explosive Relationships: Stopping Button Pushing.
8. Mistrust: Overcoming Resentment and Rebuilding Trust.
9. New Team Leadership: Managing the Clash of Expectations and Needs.
10. CEO's Performance Review: Getting Feedback from Below.
11. Managing Exchanges That Could Go Ballistic: Discussing and Correcting Out-of-Control Routines.
12. Conclusion: A Model for Change and Improvement.

Appendix: Design Causality: Explaining, Acting On, and Integrating Diverse Perspectives.

References
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Knowledge for Action