Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Ondernemen Betere businessmodellen, een betere wereld!
Betere businessmodellen, een betere wereld!
Betere businessmodellen, een betere wereld!
Mark de Lat

Mark de Lat is als organisatieadviseur en partner verbonden aan Eshuis Accountants en Adviseurs. Vanuit zijn roeping ‘betere businessmodellen voor een betere wereld’ te willen realiseren, begeleidt hij directies en managementteams bij het realiseren van impactbusinessmodellen. Hierbij maakt hij gebruik van de B Corp standaard in combinatie met de door de VN uitgewerkte SDG’s.

Meer over de auteurs
Betere businessmodellen, een betere wereld! - Het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek Mark de Lat 27 mei 2022 Betere businessmodellen, een betere wereld, is het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek. Mark de Lat en Aldo van Duivenboden, de auteurs, vertellen in deze preview waarom ze het boek schreven, en wat je ervan mag verwachten. Lees het volledige artikel
Mark de Lat, Aldo van Duivenboden

Betere businessmodellen, een betere wereld!

Het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek

Paperback Nederlands 2022 9789090344980
1 beoordeling
Verkooppositie 803Hoogste positie: 601
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
24,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het is onze overtuiging dat het MKB de drijvende kracht is voor de omwenteling naar betekenisvol ondernemen en de transitie naar de betekeniseconomie.

Hier sluiten we van harte aan bij Kaj Morel die het volgende aangeeft in een interview met VPRO Tegenlicht : ‘We hebben ten onrechte het idee dat grote bedrijven enorm belangrijk zijn. Maar het Nederlandse bedrijfsleven bestaat voor het overgrote deel uit MKB-bedrijven. Als zij beginnen met het op gang brengen van de betekeniseconomie door zich te verenigen in coöperaties en lokale economieën, kunnen we die omslag heel snel bereiken.’

Het is onze wens dat dit werkboek MKB-ondernemers helpt om de ‘hoe-vraag’ van betekenisvol ondernemen te beantwoorden. In de ervaringen die inmiddels vanuit B Corp Twente zijn opgedaan met de B Corp standaard, zien we dat dit hulpmiddel ondernemers een ‘duwtje in de rug geeft’ om stappen te zetten naar betekenisvol ondernemen.

Ter inspiratie tref je in dit boek interviews aan met een aantal deelnemers aan BCorpTwente. Interviews die eerder zijn verschenen op www.twente.com en die zijn bedoeld om de opgedane ervaringen met collega-ondernemers te delen. De deelnemers in de interviews zijn graag bereid hun ervaringen ook persoonlijk met je te delen dus neem gerust contact met ze op.

We hopen dat dit boek een bijdrage levert aan het versterken van de samenwerking tussen onderwijs, onderzoek en bedrijfsleven. Daarom tref je in het nawoord van dit boek de ervaringen aan van een aantal studenten die zich met betekenisvol ondernemen bezighouden en die aan B CorpTwente hebben meegewerkt. Tot slot delen een drietal lectoren van Hogeschool Saxion hun visie op betekenisvol ondernemen en laten ze zien hoe ze vanuit hun onderzoeksopdrachten de ondernemers in de regio kunnen helpen met het vinden van praktische antwoorden op complexe vraagstukken.

Betere businessmodellen, een betere wereld, is het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek.

“Een schot in de roos”

"Dit B Corp werkboek van Mark de Lat en Aldo van Duivenboden is een schot in de roos. Mark noemt het zelf een reisverslag door de wereld van betekenisvol ondernemen, maar het is ons inziens meer dan een verslag. Het is een handzaam boek dat feilloos theorie combineert met praktische voorbeelden en opdrachten tot zelfreflectie om zelfstandig aan de slag te gaan met de B Corp methodologie. Een must-read voor ieder bedrijf dat betekenisvol wil ondernemen en die de B Corp standaard als hulpmiddel daarvoor wil inzetten." - Hubertine Roessingh en Joey van den Brink, B Lab Benelux

Specificaties

ISBN13:9789090344980
Trefwoorden:businessmodel, ondernemer, betekenisvol
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:97
Uitgever:Mark de Lat en Aldo van Duivenboden
Druk:1
Verschijningsdatum:5-5-2022
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Betere businessmodellen, een betere wereld! - Het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek
Mark de Lat 27 mei 2022 Betere businessmodellen, een betere wereld, is het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek. Mark de Lat en Aldo van Duivenboden, de auteurs, vertellen in deze preview waarom ze het boek schreven, en wat je ervan mag verwachten.
Artikel lezen

Over Mark de Lat

Mark de Lat is als organisatieadviseur en partner verbonden aan Eshuis Accountants en Adviseurs. Vanuit zijn roeping ‘betere businessmodellen voor een betere wereld’ te willen realiseren, begeleidt hij directies en managementteams bij het realiseren van impactbusinessmodellen. Hierbij maakt hij gebruik van de B Corp standaard in combinatie met de door de VN uitgewerkte SDG’s.

Andere boeken door Mark de Lat

Bekijk alle boeken

Over Aldo van Duivenboden

Aldo van Duivenboden is als projectmanager verbonden aan het Saxion Conscious Business Lab. Dit lab heeft als opdracht om studenten te raken en te inspireren met de mooie en uitdagende kanten van betekenisvol ondernemerschap. Aldo heeft als drijfveer studenten levensecht onderwijs te bieden.

Andere boeken door Aldo van Duivenboden

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Woord vooraf namens B Lab Benelux 3
Mijn reisverslag 4
Levensecht onderwijs 5

1. Inleiding 7
2. Waarom B Corp? 10
3. De B Corp standaard 18
4. Missie, visie en governance 26
5. Sociale waarde 36
6. Maatschappelijke waarde 48
7. Ecologische waarde 56
8. Maak impact samen met jouw klant 65
9. Toewerken naar certificering 75
10. Een beetje veranderen is niet genoeg 81
11. Twente daagt Nederland uit! 90

Kijken naar B Corp door de ogen van de volgende generatie 94
Geraadpleegde literatuur 97

Aanbevolen live events...

donderdag 29-06-2023

Jaarcongres Verandermanagement

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Anders groeien
    Harry Hummels
    Anders groeien
    € 27,99
  • Turbowinst
    Sander Klos
    Turbowinst
    € 39,99
  • De kunst van high end ondernemen
    Meriam Slijkerman
    De kunst van high end ondernemen
    € 26,99
  • Scale-ups & downs
    Wendy van Ierschot
    Scale-ups & downs
    € 24,99
  • Nee zeggen loont
    Jennifer Delano
    Nee zeggen loont
    € 24,99
  • Internationaal ondernemen
    Radha Jethu-Ramsoedh
    Internationaal ondernemen
    € 79,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Betere businessmodellen, een betere wereld!

        Betere businessmodellen, een betere wereld!
        Mark de Lat , Aldo van Duivenboden
        /