Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9781576757635. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.

Theory U

Leading from the Future As It Emerges: The Social Technology of Presencing

Paperback Engels 2016 9781626567986
Verkooppositie 8207
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Ten years ago, Otto Scharmer invited us to see the world in new ways and in so doing discover a revolutionary approach to leadership. Now Scharmer has revised, updated, streamlined, and enhanced his seminal text. In Theory U Scharmer shows that what we pay attention to and how we pay attention are key to what we create.

What prevents us from attending to situations more effectively is that we aren't fully aware of and in touch with the inner place from which attention and intention originate. This is what Scharmer calls our blind spot. By moving through Scharmer's U process, we consciously access the blind spot and learn to connect to our authentic self - the deepest source of knowledge and inspiration - in the realm of "presencing," a term coined by Scharmer that combines the concepts of presence and sensing.

This second edition features a new preface in which Scharmer identifies five transformational social trends he's seen emerge in the past decade and describes how practitioners around the world have adapted and applied the U process to an amazingly diverse number of innovation projects in business, government, and civil society. There are also eight color pages of drawings by artist Kelvy Bird that illustrate and illuminate the concepts in the book and new resources for applying the lessons of the book. Theory U offers a rich diversity of compelling stories, examples, exercises, and practices that allow leaders and entire organizations to shift awareness, connect with the best future possibility, and gain the ability to realize it.

Specificaties

ISBN13:9781626567986
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:471
Druk:2
Verschijningsdatum:30-9-2016
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (3)

Wim Oolbekkink | 18 augustus 2010
Oeps, wat een dik boek dacht ik toen ik het pakketje dat met de post kwam uitpakte. 'Theorie U' heeft 550 pagina's1. Dit is te omvangrijk voor een managementboek. Ik grijns wanneer ik in Ten geleide bij de Nederlandse editie lees dat Scharmer deze pil 'dit boekje' noemt.Lees verder
Peter de Roode | 3 maart 2010
Wie 'Presence' met veel interesse heeft gelezen, zal zeker ook 'Theory U' willen lezen. Waar u in 'Presence' op hoofdlijnen de inzichten aangereikt krijgt van de U-theorie, daar gaat Otto Scharmer in dit nieuwe boek een stuk verder en diept hij de concepten verder uit.Lees verder
José Otte | 25 januari 2010
Otto Scharmer is senior docent aan het Massachusetts Institute of Technology en heeft het Presencing Instituut opgericht. Hij doet al jaren onderzoek naar leiderschap en geeft trainingen in het onderwerp. Met 'Theory U' brengt hij zijn ervaringen met leiders in beeld.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
4
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Otto Scharmers' landingsbaan voor de toekomst
Linda Huijsmans 23 juli 2010 Otto Scharmer stelt dat sociale vernieuwing vanuit onszelf moet komen. Hij heeft daarvoor een theorie ontwikkeld, Theorie U. Scharmer gaat er vanuit dat structurele, ingrijpende veranderingen in de maatschappij, ons bedrijf of onszelf, alleen mogelijk zijn als die van binnenuit komen. ‘Een moderne leider is een goede luisteraar, niet iemand die bevelen geeft.’
nieuws
Weg van de oude sociale structuren!
Linda Huijsmans 9 maart 2010 Otto Scharmer stelt dat sociale vernieuwing vanuit onszelf moet komen. Hij heeft daarvoor een heel nieuwe theorie heeft ontwikkeld, Theory U. De Nederlandse vertaling van zijn gelijknamige boek werd gisteren feestelijk ten doop gehouden. Een verslag.
Alle interviews en artikelen (2)

Inhoudsopgave

Preface to the second edition
Foreword by Peter Senge
Acknowledgements
Introduction

Part 1 - Bumping into our blind spot
Part 2 - Entering the U field
Part 3 - Presencing: a social technology for leading profound innovation and change

Glossary
Notes
Bibliography
Index
About the author
About the organizations

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Theory U