Lees verder
James H. Gilmore en B. Joseph Pine II zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen.
Meer over de auteursAuthenticity
What consumers really want
Gebonden Engels 2007 1e druk 9781591391456Samenvatting
Wat is authenticiteit eigenlijk? In dit provocatieve en praktische boek definiëren James Gilmore en Joseph Pine wat authenticiteit betekent voor de postmoderne consument en hoe bedrijven hun aanbod als 'echt' kunnen positioneren.
Ze bouwen hiermee verder op hun vorige boek 'The Experience Economy' (in het Nederlands vertaald als 'De beleveniseconomie'). Ze leggen uit dat informatie over beschikbaarheid, kosten en kwaliteit niet langer voldoende is. De huidige consumenten zoeken de authenticiteit waar en wanneer zij kopen.
Door in te spelen op de strategie hoe u deze vraag naar authenticiteit kunt bevredigen, biedt 'Authenticity' de sleutel tot de identificatie van uw zaken met de perceptie van klanten wat persoonlijk, waardevol en echt is.
Dit boek is in het Nederlands verschenen onder de titel 'Authenticiteit'.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over James Gilmore
Over Joseph Pine
Inhoudsopgave
Chapter 2 The Demand for Authenticity: Why Now?
Chapter 3 The Supply of Inauthenticity: What is Going On?
Chapter 4 Rendering Authenticity: What Are Your Options?
Chapter 5 Fake, Fake, It is ALL Fake: Why All Offerings Are Inauthentic
Chapter 6 Five Areas Where Consumers Judge Your Authenticity: What You Say
Chapter 7 Placemaking and Location Hierarchy: Where are You?
Chapter 8 Mapping Strategy against Authenticity: What to Do Next?
Chapter 9 Mapping Your Execution Zone: How to Do It?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan