Lees verder
Jim Collins is adviseur van succesvolle bedrijven: hoe ze groeien, excelleren en hoe goede bedrijven 'great' worden.
Meer over de auteursBuilt to Last
Succesful habits of visionary companies
Paperback Engels 2005 3e druk 9781844135844Samenvatting
Vaak wordt aangenomen dat de meest succesvolle ondernemingen zijn ontstaan door de activiteiten van een gedreven en charismatische leider, die een fantastisch productidee had en op basis daarvan een succesvolle onderneming bouwde. Uit een uitgebreid onderzoek naar de volledige levensgeschiedenis van ondernemingen die echt aan de top staan in hun bedrijfstak, blijkt echter dat deze twee factoren - een geweldig product en een charismatisch leider - naar het rijk der fabelen kunnen worden verwezen.
Het blijkt dan ook dat de visionaire ondernemingen zijn opgericht door mensen die in plaats van steeds de tijd te vertellen, een klok bouwden, die de tijd zou blijven aangeven als zij er niet meer zouden zijn. Zij richtten zich op de organisatie zelf, in plaats van de producten. Uit het onderzoek dat is verricht door Collins en Parras komt naar voren dat ondernemingen die zich richten op de organisatie zelf, vele malen succesvoller zijn. Hun boek bevat lessen voor ondernemingen die rotsen in de branding willen zijn.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jim Collins
Over Jerry Porras
Inhoudsopgave
Preface to the tenth anniversary edition
Preface to the first edition
Introduction
1. The best of the best
2. Clock building, not time telling
Interlude: No "tyranny of the OR"
3. More than profits
4. Preserve the core/stimulate progress
5. Big hairy audacious goals
6. Cult-like cultures
7. Try a lot of stuff and keep what works
8. Home-grown management
9. Good enough never is
10. The end of the beginning
11. Building the vision
Epilogue: Frequently asked questions
Appendix A: Research issues
Appendix B: Founding roots of visionary companies and comparison companies
Appendix C: Tables
Appendix D: Chapter notes
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan