Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

IKZ - Integrale Kwaliteitszorg en verandermanagement

Paperback Nederlands 2021 9789001293048
Voormalig top 1006 dagen in de Top 100
Verkooppositie 3540Hoogste positie: 83
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

• Actueel en compleet overzicht van het vakgebied Kwaliteitsmanagement;
• geeft een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw;
• aandacht voor de belangen van de aandeelhouders, de stakeholders en het zoeken van een balans tussen profit, planet en people.
Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement verschaft studenten inzicht in het vakgebied Kwaliteitsmanagement en de toepassing ervan in het bedrijfsproces. Het volledige proces van kwaliteitszorg binnen een organisatie en de bijbehorende technieken en modellen komen in drie delen aan bod: oriëntering kwaliteitszorg, kwaliteitszorgtechnieken en continu verbeteren. Daarnaast geeft het een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw.
De achtste editie schenkt meer aandacht aan onderwerpen als ISO-normen, kwaliteitsverbetering in de zorg en het slimme werken. Ook is de relatie tussen kwaliteitsverbetering, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) onder de loep genomen. Daarnaast biedt deze editie een heldere vergelijking met voor- en nadelen van twee maatschappelijke bestuursmodellen, het Anglo-Amerikaanse model en het Rijnlandse model.
Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement past binnen economische, management-, commerciële en technische hbo-opleidingen.
Op de website bij Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement vinden studenten en docenten oefentoetsen met feedback en advies, een begrippentrainer en PowerPoint-presentaties.
Dit boek is ook beschikbaar als e-book via het platform Bookshelf (URL TOEVOEGEN: https://bookshelf.nl/). Zoek het E-ISBN van dit boek » (URL invoegen: https://www.noordhoff.nl/hoger-onderwijs/overzicht-e-isbns)
Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl (URL TOEVOEGEN: https://toetsopmaat.nl/). Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.
Dit boek is ook beschikbaar in studiemeister (URL TOEVOEGEN: https://studiemeister.nl/). Dit platform biedt docenten de mogelijkheid de les volledig op maat aan te bieden. Met studiemeister kun je content van Noordhoff gemakkelijk combineren met eigen materiaal. Studenten vinden alle essentiële informatie op één plek en betalen bovendien alleen voor materiaal dat door de docent klaargezet wordt om het vak onder de knie te krijgen. Studiemeister geeft docenten realtime inzicht in de voortgang van de studieresultaten.
Chris G. Bakker werkte zowel voor het mbo- als het hbo-onderwijs. In de tachtiger jaren heeft hij in nauwe samenwerking met de toenmalige NEVEM (VLM) het vak logistiek geïntroduceerd in het mbo/hbo-onderwijs, waarvoor hij de logistiekprijs heeft ontvangen. Hij heeft verschillende boeken op het gebied van logistiek geschreven en is auteur van het boek Logistiek management, een procesgerichte benadering.
Els Meertens is docent bij de opleiding technische bedrijfskunde van de Haagse Hogeschool te Delft. Na verschillende studies is zij, na enige werkervaring te hebben opgedaan in het bedrijfsleven, relatief snel in het hoger onderwijs terechtgekomen. Werken in het hoger onderwijs is altijd haar ambitie geweest. Zij vindt het enorm motiverend om kennis en vaardigheden over te dragen. Studenten laten zien hoe een theorie in de praktijk werkt en hen daarin begeleiden geeft haar veel voldoening. Naast haar werk in het onderwijs is zij co-auteur van het boek Klantgericht Organiseren.

Specificaties

ISBN13:9789001293048
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:327
Uitgever:Noordhoff
Druk:8
Verschijningsdatum:23-8-2021
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

IKZ - Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement
Joost Naafs | 1 oktober 2013
Gebrek aan kwaliteit herkennen we vrij gemakkelijk, bijvoorbeeld een niet schone hotelkamer of onvriendelijke bediening in een restaurant, maar kwaliteit precies definiëren is des te moeilijker. Gaat het bijvoorbeeld om de kwaliteit, de technische levensduur, van een product of stellen we de waarde voor de gebruiker veel meer centraal? Dat laatste is in de loop der jaren steeds nadrukkelijker op de voorgrond getreden. Kwaliteit is dan het voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dat is het uitgangspunt van 'IKZ - Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement'
Lees verder

Lezersrecensies

2.3 van de 5
6 stemmen
0
2
1
0
3

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        IKZ - Integrale Kwaliteitszorg en verandermanagement