Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Verandermanagement Design Thinking
Design Thinking
Design Thinking
Teun den Dekker Teun den Dekker (1983) ondersteunt organisaties bij het toepassen van design thinking als denk- en werkwijze. Meer over Teun den Dekker
Lees het volledige artikel
Teun den Dekker

Design Thinking

Paperback Nederlands 2019 9789001895686
6 beoordelingen
Verkooppositie 9043 dagen in de top 100
Paperback | EN € 48,00 Paperback | Nederlands € 49,95
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
49,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Dit boek is niet om te lezen. Design thinking moet je doen. Over design thinking lezen geeft je kennis, maar door het te doen leer je wat design thinking voor jou, je studie en je werk kan betekenen. In dit boek zetten we je aan tot actie: design thinking by doing.

Sinds het eind van het vorige millennium kan design thinking rekenen op een groeiende aandacht van het bedrijfsleven en maatschappelijke instanties, universiteiten en hogescholen. Organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer op zichzelf staand, duidelijk en eenvoudig te definiëren zijn. De creatieve oplossingsstrategie die design thinking biedt, lijkt meer en meer noodzakelijk om adequaat in te kunnen spelen op vragen, wensen en behoeften van klanten en de maatschappij.

Dit boek ontrafelt het denk- en werkproces dat aan design thinking ten grondslag ligt en biedt praktische handvatten om aan de slag te gaan met design thinking. In vier hoofdstukken benaderen we design thinking op vier verschillende wijzen: als denkwijze, werkwijze, projectaanpak en een verzameling methoden.

Design thinking is een denkwijze geeft antwoord op: Hoe benaderen designthinkers problemen en uitdagingen? Welke zes grondhoudingen zetten ze in en wat moet je daarvoor kunnen? Design thinking is een werkwijze beantwoordt vragen als: Welke fasen en mijlpalen onderscheidt het designproces? Wat is het verschil tussen het meer gestructureerde designproces en de ‘rommelige’ cyclus van design thinking? Omdat je design thinking leert door meters te maken, ga je in Design thinking is een projectaanpak, oefenen. Tot slot zijn de methoden en tools die je inzet bij een designproject in Design thinking is een verzameling methoden als naslagwerk bij elkaar gebracht.

De eerste editie van 'Design Thinking' is geschreven voor studenten en werkenden die design thinking praktisch willen toepassen om uitdagingen, problemen of complexe (maatschappelijke) vraagstukken op een andere manier aan te pakken binnen hun eigen beroepspraktijk.

Digitale ondersteuning
Op de site van de uitgever vinden studenten en docenten presentaties, cases, opdrachten en uitwerkingen. De in het boek opgenomen formulieren bij de design thinking-methoden zijn via de website te downloaden. De website biedt daarnaast ingevulde voorbeelden van de formulieren, links naar websites, filmpjes en artikelen.

Specificaties

ISBN13:9789001895686
Trefwoorden:veranderen, probleemoplossen, design thinking
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:283
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:23-5-2019
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (3)

Design Thinking - 'Een boek om te ervaren, te doen'
Renée Braken-Krol | 10 april 2020
Waar hoor je om je heen niet over design thinking? Inleven in de klant? Andersom denken? Doorvragen? Geen standaard oplossingen? Maar wat is dit nu echt? Wat houdt het in? En vooral hoe maak je je dit eigen? Design Thinking is een boek om te ervaren, te doen, opdrachten te maken.Lees verder
Design Thinking - 'De inhoud boeit vanaf het begin tot eind'
Peter de Roode | 30 oktober 2019
Design Thinking ziet innoveren als een onderdeel van ieders werk. Een prachtige belofte waar iedereen iets meer over wil weten, toch? Teun den Dekker stelt niet teleur in zijn boek Design Thinking. Design Thinking van Teun den Dekker is een goed vormgegeven boek voorzien met een prettig schrijfstijl.Lees verder
Design thinking - 'Helpt je goed op weg'
Freija van Duijne | 11 september 2019
De meeste mensen hebben inmiddels wel eens gehoord over Design Thinking. Het klinkt heel spannend, out of the box, met de belofte betere oplossingen voor complexe vraagstukken. Toch blijkt het in de dagelijkse praktijk nog best onduidelijk wat Design Thinking nou precies is en wat het zou moeten opleveren.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
6 stemmen
6
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Teun den Dekker

Teun den Dekker (1983) ondersteunt organisaties bij het toepassen van design thinking als denk- en werkwijze. Sinds 2013 doet hij dit als creative director en mede-eigenaar van /LAB service & experience design. Hij publiceerde in internationale wetenschappelijke vakbladen over kwalitatieve onderzoeksmethoden, co-creatie en design thinking.

Andere boeken door Teun den Dekker

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Design thinking is ... 7

1 Design thinking is een denkwijze 17
1.1 Inleiding 19
1.2 Grondhoudingen van design thinking 20
1.3 Denk flexibel 21
1.4 Werk integraal 27
1.5 Leef je in 30
1.6 Werk samen 33
1.7 Verbeeld het je 36
1.8 Experimenteer erop los 41

2 Design thinking is een werkwijze 47
2.1 Inleiding 49
2.2 De cyclus van design thinking 51
2.3 Het designproces 55
2.4 Ontdekkingsfase: houden van het probleem 57
2.5 Definitiefase: probleem definiëren 62
2.6 Ontwikkelfase: werk maken van oplossingen 64
2.7 Implementatiefase: naar functionerende oplossingen in de praktijk 70
2.8 Design thinking kan botsen met heersende organisatiecultuur 73
2.9 Design thinking inzetten als bedrijfsstrategie 75

3 Design thinking is een projectaanpak 81
3.1 Inleiding 83
3.2 Ontdekkingsfase: van aanleiding naar inzicht 87
3.3 Definitiefase: van inzicht naar probleemdefinitie en oplossingsgebied 96
3.4 Ontwikkelfase: van oplossingsgebied naar oplossingen 106
3.5 Implementatiefase: van oplossingen naar de praktijk 111
3.6 Andere roadmaps 114

4 Design thinking is een verzameling methoden 119
10 minuten Google 122
Aannames verbreken (assumption busting) 124
Brainstorming 126
Brainwriting 128
Business Model Canvas 130
COCD-box 134
Decision matrix 136
Designbrief 138
Design critique 140
Desktop walkthrough 142
Empathy map 144
Exercitie post-its 146
Feedbackformulier prototypes 148
Focusgroep 150
Highlighter 152
HMW-vragen 154
Interviewen 156
Inzichtkaarten 160
Karakterprofielen 162
Klantreis (customer journey map) 164
Magazinecover 166
Moodboard 168
Observeren 170
Offertetraject 174
One hour prototype 176
Persona’s 178
Pitching 182
Probleemparadox 184
Reis der emoties 188
Roadmap voor het designproject 190
Roadshow 194
Rolinvulling 196
Rollenspel (roleplay) 198
Scenario’s 200
Schaduwen (shadowing) 202
Spinnenweb 204
Stakeholdersmap 206
Storyboard 210
Teamvergadering 212
Uitkijktoren 214
User diaries 216
Verhuisdoos 218
Vragenlijsten 220
Vuistregeltest 222
Workshop 224

Literatuur 226
Notities per hoofdstuk 228
Over de auteur 238
Register 239
Illustratieverantwoording 241

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Grip op innovatie
    Jasper Baggerman
    Grip op innovatie
    € 24,95
  • De waarde van alles
    Mariana Mazzucato
    De waarde van alles
    € 30,99
  • Het recht van de snelste
    Thalia Verkade
    Het recht van de snelste
    € 20,00
  • Omringd door psychopaten
    Thomas Erikson
    Omringd door psychopaten
    € 20,00
  • Goed kijken begint met negeren
    Wieteke van Zeil
    Goed kijken begint met negeren
    € 24,99
  • The Corporate Tribe
    Danielle Braun
    The Corporate Tribe
    € 44,13

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Design Thinking

        Design Thinking
        Teun den Dekker
        /