Bert Ruck leert (beleids)adviseurs adviezen met impact te schrijven. Van zijn hand verschenen eerder de boeken 'Overtuigend adviseren', 'Overtuigen op papier' en 'Haal binnen die opdracht'.
Meer over Bert RuckHaal binnen die opdracht!
De winnende methode voor het schrijven van offertes
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789012121408Samenvatting
Schrijft u als zakelijke dienstverlener, bijvoorbeeld als adviseur of projectleider, regelmatig offertes? En wordt de uiteindelijke beslissing over die offertes steeds vaker genomen door directies en besturen die inhoudelijk geen kaas hebben gegeten van de zaak? Dan is dit boek voor u.
'Voor maatwerk heb ik het te druk!' Herkent u dat? Offertes komen vaak onder tijdsdruk tot stand door knip- en plakwerk. Dat is te begrijpen, maar het kan anders. Door bouwstenen slim te combineren, schrijft u een offerte die perfect op maat gemaakt is voor uw klant. 'Haal binnen die opdracht!' leert u die bouwstenen samenstellen. Maar dat is niet het enige.
Klanten beslissen niet alleen op zakelijke gronden, ook hun gevoel speelt een doorslaggevende rol. Het is dus niet voldoende dat uw aanbod concurrerend is. In dit boek leest u daarom niet alleen hoe u een goede offerte maakt, maar ook hoe u het gevoel van de klant kunt beïnvloeden. Stap voor stap leert u hoe u een winnende offerte schrijft. Dus haal binnen die opdracht!
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Opzet van de offerte
3. De offertebrief: een tekst over behoeftes en resultaten
4. De offerte openen: een abc'tje
5. Het kader: uw speelruimte
6. Het aanbod: voor welk resultaat gaat u zich inzetten
7. Uw klant overtuigen: van aanbodkwaliteit naar klantvoordeel
8. Kosten: hoe presenteert u ze?
9. De afsluiting: hoe nu verder?
10. Projectvoorstel: het aanbod uitgevoerd
11. Referentieproject: eerder met het bijltje gehakt?
12. Project-cv: het team loopt zich al warm!
13. Presentatie: beeld en tekst
Gebruikte literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan