VOORDEEL - 45% korting

Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes

Ingenaaid Nederlands 2004 1e druk 9789013018363
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 45% korting

Samenvatting

In een Complexe Sales situatie probeer je geen kleine orde te scoren, maar in één klap een aanzienlijke omzet te realiseren van tonnen, miljoenen of meer, goed voormaanden of jaren werk. En dat vraagt heel wat van de (sales) organisatie: omdat er veel zaken bij spelen, de aankoop in meerdere stappen verloopt en tot slot zware onderhandelingen over prijs en contract gevoerd worden, is het een complex proces. Maar Complex Sales is vooral complex omdat er verschillende groepen mensen bij betrokken zijn: bij de klant, het verkopende bedrijf en bij concurrenten.

Goed strategisch en tactisch manoeuvreren in deze Complexe sales trajecten is meer dan ooit noodzakelijk. De veranderende omgeving, waaronder een toenemende concurrentiedruk, vraagt om continu en alert aanpassen. In dit boek wordt beschreven hoe een Complex Sales proces verloopt en wordt een verband aan gebracht tussen een scala aan keuzes die sales management hierbij op tactisch en strategisch niveau heeft. Aan u de keuze om dat eruit te pikken waarmee u zelf gaat scoren.

Specificaties

ISBN13:9789013018363
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:188
Druk:1
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

2.0 van de 5
1 stem
0
0
0
1
0

Over Co van Leeuwen

Co van Leeuwen MBA RM is een ervaren programmamanager met specialisatie in strategie en transformatie. Hij heeft tientallen managementteams ondersteund met het oplossen en implementeren van allerlei strategische vraagstukken. Hij verdiepte zich in de verschillende succesfactoren van bedrijfsvoering en onderzocht waar managers hun prioriteiten leggen.

Andere boeken door Co van Leeuwen

Inhoudsopgave

Deel 1 - Het operationele marketing en sales proces van de complex sales situatie

1. Complex sales vraagt een zorgvuldig geplande aanpak voor het binnenhalen van grote opdrachten

Stap 1. De voorbereiding, welke vis willen wij hebben
Stap 2. De omgeving waarin het marketing en sales beleid wordt ontwikkeld
Stap 3. Beschrijving besturingskenmerken relatieve marktpositie
Stap 4. Doelgroep
Stap 5. Complexe producten en diensten
Stap 6-10. Offerteproces

Deel 2 - Strategische en tactische aspecten van het complex sales proces

2. De omgeving waarin het marketing en sales beleid wordt ontwikkeld
3. Beschrijving besturingskenmerken relatieve marktpositie
4. Doelgroep
5. Complexe producten en diensten
6. Concurrentiestrategieën
7. Pricing
8. Marktbewerkingsstrategieën
9. Het communicatiepallet
10. Marktbehoud
11. Sales personeel.
12. Verkoopondersteunende systemen
13. Verbeteren van winstgevendheid

Bijlagen

1. Checklist sales proces
2. SSO-analyse

Over de auteur

Bronnenlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes