

Co van Leeuwen MBA RM is een ervaren programmamanager met specialisatie in strategie en transformatie.
Meer over Co van LeeuwenComplexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes
Ingenaaid Nederlands 2004 1e druk 9789013018363Samenvatting
In een Complexe Sales situatie probeer je geen kleine orde te scoren, maar in één klap een aanzienlijke omzet te realiseren van tonnen, miljoenen of meer, goed voormaanden of jaren werk. En dat vraagt heel wat van de (sales) organisatie: omdat er veel zaken bij spelen, de aankoop in meerdere stappen verloopt en tot slot zware onderhandelingen over prijs en contract gevoerd worden, is het een complex proces. Maar Complex Sales is vooral complex omdat er verschillende groepen mensen bij betrokken zijn: bij de klant, het verkopende bedrijf en bij concurrenten.
Goed strategisch en tactisch manoeuvreren in deze Complexe sales trajecten is meer dan ooit noodzakelijk. De veranderende omgeving, waaronder een toenemende concurrentiedruk, vraagt om continu en alert aanpassen. In dit boek wordt beschreven hoe een Complex Sales proces verloopt en wordt een verband aan gebracht tussen een scala aan keuzes die sales management hierbij op tactisch en strategisch niveau heeft. Aan u de keuze om dat eruit te pikken waarmee u zelf gaat scoren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Complex sales vraagt een zorgvuldig geplande aanpak voor het binnenhalen van grote opdrachten
Stap 1. De voorbereiding, welke vis willen wij hebben
Stap 2. De omgeving waarin het marketing en sales beleid wordt ontwikkeld
Stap 3. Beschrijving besturingskenmerken relatieve marktpositie
Stap 4. Doelgroep
Stap 5. Complexe producten en diensten
Stap 6-10. Offerteproces
Deel 2 - Strategische en tactische aspecten van het complex sales proces
2. De omgeving waarin het marketing en sales beleid wordt ontwikkeld
3. Beschrijving besturingskenmerken relatieve marktpositie
4. Doelgroep
5. Complexe producten en diensten
6. Concurrentiestrategieën
7. Pricing
8. Marktbewerkingsstrategieën
9. Het communicatiepallet
10. Marktbehoud
11. Sales personeel.
12. Verkoopondersteunende systemen
13. Verbeteren van winstgevendheid
Bijlagen
1. Checklist sales proces
2. SSO-analyse
Over de auteur
Bronnenlijst
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan