De auteur drs. Eliane Schoonman (1958) is neerlandica (hoofdrichting taalbeheersing). Sinds 1987 is zij zelfstandig adviseur bij het Issues Management Institute in Amsterdam.
Meer over Eliane SchoonmanIssuesmanagement in kort bestek
Regie van de publieke opinie
Paperback Nederlands 2004 1e druk 9789013021363Samenvatting
Het doel van 'Issuesmanagement' is het regisseren van de publieke opinie. Die publieke opinie is lang niet altijd mals, lang niet altijd redelijk en lang niet altijd terecht. 'Issuesmanagement' is daarom een belangrijk taakgebied van 'communicatie'. Of de samenleving vertrouwen heeft in de organisatie, kan ervan afhangen.
'Issuesmanagement' is langetermijnbeleid. Veenbrandjes als mediahypes zijn zo aangestoken, maar dan hebben we het over crisiscommunicatie. Waar het bij issuesmanagement om gaat zijn de doorsmeulden branden van de publieke opinie. Moeten we ze blussen? Moeten we ze juist aanwakkeren? En hoe regisseren we dat? Resultaat van goed issuesmanagement is een organisatie die als volwaardige partner door de politiek en niet-gouvermentele organisaties beschouwd wordt, en een betrouwbare bron is voor de media.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Wat is issuesmanagement?
2. Wat zijn issues?
3. Fasering
4. Wanneer issuesmanagement?
5. Hoe issues te managen?
6. Tot slot: doe het goed!
Literatuurlijst
Over de auteur
Verschenen als communicatiememo
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan