Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Zakendoen in de nieuwe economie

Zeven vensters op succes

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789013109436
10
Voormalig top 10Totaal 20 dagen
EvergreenTotaal 461 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Uitgekozen tot Managementboek van het jaar 2014

Ondernemers in alle uithoeken van de wereld verkennen de frontlinie van de nieuwe economie, de economie van morgen.
- Hoe schaar je je als ondernemer bij de koplopers?
- Hoe innoveer je?
- Hoe smeed je businesscases?
- Hoe vind je er financiering voor?
- En vooral: hoe doe je dat morgen?

'Zakendoen in de Nieuwe Economie' beantwoordt die vragen. De bekende managementgebieden krijgen een nieuwe verrassende invulling die nog niet eerder werd gepubliceerd. Dit boek levert de kennis en het inzicht om op volstrekt nieuwe manier te gaan ondernemen. Innovatiever, met meer slagkracht dan ooit.

De inhoud van 'Zakendoen in de Nieuwe Economie' kwam mede tot stand door intensieve crowd sourcing, tientallen interviews met CEO's en de input van toonaangevende wetenschappers en (internationale) opinieleiders.

Dit boek is een must read voor ondernemers, politici, beleidsmakers, wetenschappers en studenten die zich willen scherpen aan de visie en praktijkervaring van koplopers en zich willen inspannen voor een versnelde verduurzaming van de economie.

Specificaties

ISBN13:9789013109436
Trefwoorden:economie, duurzaamheid
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:324
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:12-9-2013
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Zakendoen in de nieuwe economie
Sjors van Leeuwen | 8 april 2015
De economische crisis is overgegaan in een nieuwe werkelijkheid. Een nieuwe economie waarin een andere manier van ondernemen nodig is om te kunnen overleven. Dat schrijft Marga Hoek in 'Zakendoen in de Nieuwe Economie'. Een inspirerend boek waarin 'klantgericht ondernemen' een hele nieuwe dimensie krijgt.
Lees verder
recensie
In Focus: Zakendoen in de nieuwe economie
Justin van Lopik | 22 augustus 2014
Zakendoen in de nieuwe economie is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2014Het boek levert de kennis en het inzicht om op volstrekt nieuwe manier te gaan ondernemen. Innovatiever, met meer slagkracht dan ooit. Maar wat vinden de lezers ervan? U leest het in deze aflevering van In Focus.
Lees verder
recensie
Zakendoen in de nieuwe economie
Eric van Arendonk | 13 juni 2014
Dat dit boek verkozen is tot Managementboek van het Jaar 2014 is mij na het lezen ervan volstrekt duidelijk. Het boek is boeiend, inspirerend en als dit boek je niet tot denken aanzet dan doet geen enkel boek dat meer.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
17 stemmen
13
3
0
1
0

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Een veranderende economie
Bertrand Weegenaar 17 december 2014 Dat er door en tijdens de crisis veranderingen gestart zijn in de gangbare economische modellen, is wel duidelijk zichtbaar. Termen als ‘duurzaam’ en ‘delen’ zijn inmiddels ingrediënten van succesvolle business modellen.
interview
Managementboekengala en Managementboek van het Jaar 2014
Hans van der Klis 18 april 2014 Zakendoen in de nieuwe economie van Marga Hoek, algemeen directeur van het platform voor duurzaam ondernemen De Groene Zaak, is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2014. Het is een boek dat met twee benen in de nieuwe realiteit van ons maatschappelijk-economisch bestel staat en dat daar het meest complete beeld van geeft, zei Frank Kwakman, voorzitter van de jury, bij de uitreiking van de trofee.
nieuws
Managementboek van het Jaar 2014
Justin van Lopik 18 april 2014 ‘Dit boek gaat voorop in de nieuwe realiteit. Het is conceptueel en praktisch tegelijk en daagt een breed lezerspubliek uit om nieuwe wegen in te slaan. Bovendien is het erg mooi vormgegeven!’ – aldus de jury.
interview
Shortlist 2014 - Een gesprek met Marga Hoek
Ger Post 11 april 2014 Het belang van eigendom vervaagt in de nieuwe economie, betoogt Marga Hoek in haar boek. ‘De consument van de nieuwe economie hoeft geen woning, auto of telefoon te bezitten, als hij maar kan wonen, rijden en bellen.’

Over Marga Hoek

Marga Hoek bewijst al ruim twintig jaar haar leiderschap als CEO, bestuurder en adviseur van nationale en internationale organisaties, in overheid, wetenschap & onderwijs en vooral het bedrijfsleven. Als geen ander weet zij de verschillende werelden te verbinden en de omslag naar een duurzame economie en samenleving te versnellen. In 2010 richtte zij met een aantal CEO’s De Groene Zaak op en leidde dit succesvol naar een netwerkorganisatie van inmiddels meer dan 200 ondernemingen die actief duurzaam zaken willen doen. In 2013 volgde Het Groene Brein, een even uniek netwerk van meer dan 80 wetenschappers, die multidisciplinair de bijbehorende nieuwe kennis ontwikkelen en delen met de maatschappij. Marga geniet internationale erkenning als een van de sleutelfiguren in de overgang naar de Nieuwe Economie. Als keynote spreker weet zij in binnen- en buitenland haar toehoorders met haar passie, heldere visie en gefundeerde kennis te inspireren en te motiveren. Haar innovatieve kijk op zaken doen, op duurzaamheid en wat de toekomst nog voor ons in petto heeft, beschreef zij beeldend in haar boek Zakendoen in de Nieuwe Economie, Managementboek van het Jaar 2014, dat door de jury de connotatie ‘een boek dat voorop gaat in de realiteit’ kreeg. Marga Hoeks inzichten worden breed onderwezen binnen universiteiten en business schools. Via de innovatieve Next Gen-versie van Zakendoen in de nieuwe economie bereikt Marga ook het mbo-onderwijs. De internationale editie met ruim 50 cases van over de hele wereld verschijnt in oktober, in het Nederlands en het Engels. De Spaanse editie volgt.

Andere boeken door Marga Hoek

Inhoudsopgave

Voorwoorden
Proloog

0. De nieuwe economie
Introductie
1. De nieuwe economie, drievoudig duurzaam
2. Interacterende trends kleuren de nieuwe economie
3. Koplopers aan de frontlinie
4. Zakendoen in de nieuwe economie
5. Zeven vensters op succes
6. Het nieuwe fresco

1. Venster - Klanten
Introductie
1.1 Afscheid van de eigendomsthese
1.2 Producttypen: verschil tussen vastgoed en voedsel
1.3 Four stages of de-ownership
1.4 Nieuw vertrekpunt: bezettingsgraad, financiering en kostprijs
Wrap-up

2. Venster - Value cycle
Introductie
2.1 Waarom de supply chain over datum is
2.2 Maximale waardecreatie in de value cycle
2.3 Samen slimmer, drie vuistregels
2.4 Creatieve financiering in de value cycle
2.5 De onderneming aanpassen
Wrap-up

3. Venster - Schaalgrootte
Introductie
3.1 Glocalization: maximaal global, maximaal local
3.2 Symbiose door samenwerking
3.3 Markten: openbreken en creëren
Wrap-up

4. Venster - Innovatie
Introductie
4.1 Van optimalisatie van het bestaande naar gezamenlijke creatie van het nieuwe
4.2 Door innoveren markt creëren
4.3 Het innovatiespeelveld vergroot
4.4 Intellectueel Eigendom, terug naar Venetië
Wrap-up

5. Venster - Businesscase
Introductie
5.1 Ingrediënten voor een adaptable businesscase
- Content
- Geldstromen
- Partijen
5.2 Kaders van de businesscase, langer en breder
Wrap-up

6. Venster - Financiering
Introductie
6.1 De Trias Pecunia, effectieve financiering
- Beperk financieringsbehoefte
- Langjarige, duurzame financiering
- Effectief vreemd vermogen
6.2 Vernieuwing van de financiële sector
6.3 Verschuiving naar waardemanagement
Wrap-up

7. Venster - Leiderschap
Introductie
7.1 Profielschets: van transactioneel naar transformationeel leiderschap
7.2 Nieuw leiderschap: zes kenmerken
7.3 Nieuwe invulling van oude rollen
Wrap-up

Epiloog Leiding mag je geven

Zakendoen in de nieuwe economie door de ogen van kinderen
-De unieke denkkracht van kinderen - Laurentien van Oranje
-Een gesprek over zakendoen: wat het met kinderen doet - Henk Schweitzer
-Reflecties van de kinderen

Dankwoord
Een boek van velen
Overzicht figuren en infographics
Noten
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zakendoen in de nieuwe economie