Professioneel hulpverlenen
De gespreksmethodiek
Paperback Nederlands 2017 9789023255239Samenvatting
Dit boek biedt een frame waarmee zorgprofessionals werken in contact met hun cliënten en patiënten. De methodiek werkt van inzicht naar oplossing, zodat de persoon de begeleid wordt zélf manager wordt van problemen die op zijn pad komen. In de volledig herziene editie is extra aandacht voor de niet wetenhouding van de professional. Het uitgangspunt is namelijk dat de cliënt de expert is, als is ze dat zelf tijdelijk uit het oog verloren.
Aanbod komen de 10 basiselementen van hulpverlening. Duidelijk wordt welke ingrediënten zorgen voor het slagen of falen van een contact, een samenwerking of een therapie. Het boek staat opnieuw bol van de praktijkvoorbeelden, casusbesprekingen waarbij de cliënten de route van de methodiek doorlopen en van handige schema's voor eigen gebruik.
De toepassing van de methodiek zal voor de cliënt leiden tot een zelfstandige aanpak van problemen, het benutten van kansen en tot meer greep op wat komen gaat. Met als resultaat een groter gevoel van welbevinden.
Dit boek is geschikt voor hulpverleners en hulpverleners in opleiding variërend van verpleegkundigen tot therapeuten en van leerkrachten tot woonbegeleiders.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan