Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek Marketing 4.0

Digital, data-driven, direct

Paperback Nederlands 2018 9789024400584
Voormalig top 100Totaal 6 dagen
Verkooppositie 5424Hoogste positie: 92
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Handboek Marketing 4.0' is de geheel vernieuwde versie van het standaardwerk 'Handboek Direct Marketing 3.0'. Het marketingvakgebied heeft zich met big data en social media razendsnel ontwikkeld naar digitaal en datagestuurd, met direct als de leidende vorm.

'Handboek Marketing 4.0' beschrijft deze ontwikkeling, en laat de betekenis zien van marketing intelligence, analysetools, web first, social media en neuromarketing. Het boek bevat een praktisch stappenplan met herkenbare voorbeelden. Het is verrijkt met korte cases en sluit af met negen praktijkcases die inzicht geven in de praktijk van Marketing 4.0.

'Handboek Marketing 4.'0 is geschreven voor professionals en voor hbo-studenten marketing en communicatie.

Specificaties

ISBN13:9789024400584
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:452
Uitgever:Boom
Druk:3
Verschijningsdatum:1-9-2021
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (3)

Handboek Direct Marketing 3.0
Max Kohnstamm | 28 maart 2013
Paul Postma heeft zijn Handboek Direct Marketing aangepast aan de vele ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Met name de spectaculaire evolutie op online gebied heeft geleid tot een ingrijpend herziene druk met als titel: Het Handboek Direct Marketing 3.0.
Lees verder
Social media en games in nieuwe DM-bijbel
Paul Groothengel | 17 januari 2012
Direct marketing zit al vele jaren in de toolkit van iedere marketeer en gaat steeds zwaarder wegen. Zeker in tijden van crisis, als de CFO van de marketingdirecteur wil weten wat het marketingbudget nu concreet heeft opgeleverd. Daarbij komt: databasesoftware wordt steeds slimmer, en de direct marketeer heeft de vergaande mogelijkheden van social media ontdekt. Vooral vanwege dat laatste besloot marketingadviseur Paul Postma zijn in 2007 gepubliceerde ‘Handboek Direct Marketing 2.0’ herzien, en dat heeft geresulteerd in het logische vervolg Handboek Direct Marketing 3.0.
Lees verder
Handboek Direct Marketing 2.0
Eric van Arendonk | 17 december 2007
Persoonlijk vind ik het lezen van handboeken niet echt prettig. Dat heeft te maken met de opzet van een handboek. Het is zo vreselijk volledig. Daar is op zich niets mis mee, maar hierin zit opgesloten dat je dus ook basiszaken tegenkomt die voor jou als niet meer dan open deuren zijn. Aan de andere kant heeft dat ook een voordeel. De opbouw is logisch omdat het stap voor stap de materie behandelt. Het handboek 'Direct Marketing 2.0' van Paul Postma is wat mij betreft dan ook een echt handboek: een goede opbouw en de materie wordt bijzonder helder uiteengezet. Deze heldere opzet maakt het mogelijk het boek als bladerexemplaar te gebruiken, dus om te raadplegen als je met een vraagstuk zit waarvoor je op dat moment net even wat meer diepgang zoekt.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
22 stemmen
18
1
0
2
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Paul Postma: ‘De Digital Marketing Cyclus is een Tesla’
Ger Post 23 januari 2018 Paul Postma schreef met collega’s het Handboek Marketing 4.0, digital data-driven-direct. ‘Basisconcepten die juist heel waardevol zijn in de digitale wereld ontsnappen aan de aandacht.’
preview
Handboek Marketing 4.0 - Digital Data-Driven Direct
Paul Postma 23 januari 2018 Alle drie zijn ze er al. Robots die je tot op zekere hoogte kunnen verstaan en kunnen handelen, drones om medicijnen te bezorgen in verlaten gebieden, en auto’s die trajecten zonder chauffeur afleggen. Maar een massale doorbraak? Laten we het erop houden dat dát Marketing 5.0 wordt. Wat is er nu in ons vakgebied veranderd?
interview
Paul Postma: ‘Sociale media spelen perfect in op oerdriften’
Paul Groothengel 3 februari 2012 Sociale media zijn de ultieme vorm van uit het raam hangen en kletsen met iedereen die langskomt. Dat schrijft marketingman Paul Postma in zijn hernieuwde Handboek Direct Marketing 3.0. Sociale media bieden, samen met games, uitgelezen mogelijkheden voor (direct) marketeers.

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC werd op basis van onderzoek door TNS NIPO in 2010 verkozen tot het beste marketing- en businessconsultancy bedrijf in Nederland voor Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.

Andere boeken door Paul Postma

Inhoudsopgave

Voorwoord
Introductie

1. De ontwikkeling van marketing naar marketing 4.0
2. Het tweedefasemarketing proces
3. Data en analyse
4. De marketing 4.0 media: digital, data-driven en direct
5. Het waarnemen van marketing 4.0 media
6. Juridische aspecten

Cases

Eindnoten
Register
Figuren en tabellen
Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Marketing 4.0